LxOxRxD Napisano 6 Lipiec 2011 Napisano 6 Lipiec 2011 (edytowane) Siema, założyłem ten temat by dowiedzieć się, od czego zacząć prace z max'em. Pożyczyłem od kumpla jakiś (mini)kurs do maxa, także ogarniam interfejs i podstawy z podstaw :). Chodzi mi o to, co dalej. Tzn z jakiego zakresu/tematu robić tutki, lub własne modele/animacje by się nie zniechęcić przez brak umiejętności. Także co doświadczeńsi poradzicie? :D PS. Jakie książki polecacie? Edytowane 6 Lipiec 2011 przez LxOxRxD
Dagonet, Napisano 6 Lipiec 2011 Napisano 6 Lipiec 2011 Książek raczej nie polecam wszystko co potrzeba znajdziesz na sieci. Może już o tym myślałeś jeśli tak to napisz nam pierw na jakim dziale chcesz się bardziej skupić game art czy bardziej jakieś wizualizacje.
LxOxRxD Napisano 6 Lipiec 2011 Autor Napisano 6 Lipiec 2011 Myślę że wizualizację bardziej jednak nie powiem że chciałbym się zamknąć w tym temacie.
Smoku Napisano 6 Lipiec 2011 Napisano 6 Lipiec 2011 Powiem Ci, że raczej ciężko się nastawić że ucze się 3d żeby robić vizki albo modele albo animacje. Albo wszystko razem. Zacznij jako krok pierwszy od tutoriali jak poprawnie modelować jak powinny wyglądać siatki. czy to nie organika czy organika. Podglądaj u najlepszych. W trakcie modelowania polecam od razu myśleć o mapoawniu i teksturowaniu. Bo to co czasem wygląda dobrze modelowo może się okazać trudne lub wręcz nie możliwe później do z mapowania ( przejechałem się lekko na tym ostatnio). Za mapowaniem idzie oczywiście robienie materiałów czy to proceduralnych czy z malowaniem tekstur własnoręcznie. W parze z robieniem materiałów idzie renderowanie to też warto ćwiczyć na bieżąco. Generalnie jak z grubsza rozgarniesz powyższe zagadnienia to będziesz mógł sobie wyklarować w czym tak naprawdę chcesz się wyspecjalizować. To jest po prostu co bardziej Ci podchodzi.
LxOxRxD Napisano 6 Lipiec 2011 Autor Napisano 6 Lipiec 2011 Rozumiem, właśnie ciężko mi było odpowiedzieć na pytanie kolegi wyżej. Czyli robić tutki stosowne do mojego poziomu, nie porywając się na jakieś większe rzeczy? Co do książek to olać i robić tylko na własną rękę?
dimaxion Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 Czy olać książki, to bym nie powiedział. Jeśli wpadnie Ci jakaś w ręce, to szkoda by tam nie zajrzeć:). Ale osobiście nie polecam kupować. W oparciu o sieć, rady kumpli po fachu z takich portali jak ten, tutoriale i własną ciężką pracę można zdziałać bardzo dużo. Myślę, że najlepsi z nas poprostu cały czas kombinują jak zrobić jakiś efekt i na zasadzie prób i błędów dochodzą do celu i dla mnie taka praca jest najfajniejsza. Rozkminiać jak osiągnąć zamierzony efekt. Świetna zabawa. Myślę, że najlepiej jest zacząć od prostych modeli i tekstur, potem wyboru renderera, teksturowania i oświetlania, kompozycji i renderingu, fizyki i animacji, postprodukcji a na końcu przyjmowania konstruktywnej krytyki od starszych kolegów i nie poprawiania ich błędów ortograficznych, bo to strasznie wkurza jak się ktoś wymądrza:)
PanBulka Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 To ja się podepnę, bo też dopiero zaczynam z 3D i mam pytanie. Czy będąc samoukiem nie ma problemu żeby osiągnąć odpowiedni poziom, aby w przyszłości znaleźć pracę jako grafik? Dodam, że mam 18 lat. To nie za późno żeby zaczynać? Wcześniej (2-3 lata) bawiłem się tylko Photoshopem, ale płaskie prace mnie nie zadowalały :P
Grave Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 To ja się podepnę, bo też dopiero zaczynam z 3D i mam pytanie. Czy będąc samoukiem nie ma problemu żeby osiągnąć odpowiedni poziom, aby w przyszłości znaleźć pracę jako grafik? Dodam, że mam 18 lat. To nie za późno żeby zaczynać? Wcześniej (2-3 lata) bawiłem się tylko Photoshopem, ale płaskie prace mnie nie zadowalały :P Nie dobijaj mnie :) Zaczynałem później i nie narzekam. Jeśli szybko znajdziesz sobie specjalizację, to szybko zrobisz sobie dobre portfolio w tym zakresie i znajdziesz pracę.
PanBulka Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 Nie dobijaj mnie :) Zaczynałem później i nie narzekam. Jeśli szybko znajdziesz sobie specjalizację, to szybko zrobisz sobie dobre portfolio w tym zakresie i znajdziesz pracę. Spoko, wolałem zapytać ;)
Maksym Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 To ja się podepnę, bo też dopiero zaczynam z 3D i mam pytanie. Czy będąc samoukiem nie ma problemu żeby osiągnąć odpowiedni poziom, aby w przyszłości znaleźć pracę jako grafik? Dodam, że mam 18 lat. To nie za późno żeby zaczynać? Wcześniej (2-3 lata) bawiłem się tylko Photoshopem, ale płaskie prace mnie nie zadowalały :P Nie, teraz juz nie masz żadnych szans żeby być dobrym grafikiem. Trzeba zacząć jako dziecko, tak maksimum 7 letnie. To jest tak jak z kung fu i baletem
chais Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 Ja uważam, że 7 lat to już za późno. Powinieneś zacząc, mając 2-3 latka. Teraz to już po jabłkach ;]
mirach Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 Ja w zasadzie slyszalem ze jesli rodzice nie wkladali ci kredek do kolyski i nie rysowales po scianach to juz za pozno... 1
Smoku Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 Na naukę nigdy nie jest za późno wbrew sarkazmowi kolegów wyżej :). Oczywiście im wcześniej tym lepiej tzn. Zaczynając mając 14 lat będziesz miał kosmo skilla mając dwa krzyżyki na garbie niż zaczynając w wieku 18. Ale w żadnym wypadku to nie za późno :) Podrawiam
Arthus Napisano 7 Lipiec 2011 Napisano 7 Lipiec 2011 Grafika 3D musi być dla Ciebie zabawą (czasem wkurzająca), musisz cieszyć paszcze na widok super udanego renderingu ;d, nie no, ogólnie jeżeli masz talent artystyczny i Cię kręcą takie rzeczy to bierz się za tutoriale i ucz się ile wlezie. Jeżeli Cię to nie jara to też się nauczysz ale jednak najlepiej się pracuje gdy Cie coś mocno interesuje ;d A czy masz 20 czy 40 lat to jeszcze kupa życia przed Tobą więc tak naprawdę na naukę nigdy nie jest za późno. Tak więc bierz się za tutoriale i pamiętaj "Nigdy się nie poddawaj"
Gość wychylylybymy Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 Chciałbym zapytać się doświadczonych użytkowników max'a o podobną kwestię, mianowicie od roku bawiłem się Vray'em jako silnikiem Sketchup'a, niestety szybko pojawiły się problemy. O ile render typu interior dam radę zrobić o tyle exterior to nic innego jak zgroza :/ Do programu praktycznie nie można załadować drzew ponieważ przy przeliczaniu sceny program łapie zawias :( (posiadam 4gb ramu oraz 6 rdzeniowy procesor). Czasami oglądam wasze sceny z Maxa i jestem pod wielkim wrażeniem. Trawa, rośliny, różne inne obiekty dodające smaku składają się na naprawdę zaje***** wizualizacje. Pytanie przesiadać się na Max'a czy kupić z 8gb ramu i próbować dalej z sketchup'em? Jeśli przesiadać się, to ile ewentualnie zajmie mi przystosowanie elementarnej więdzy, niezbędnej do budowy sceny? Jeśli kupić ramy to ile, żebym mógł wyrenderować dobrą scenę?
piko84 Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 Ja w zasadzie slyszalem ze jesli rodzice nie wkladali ci kredek do kolyski i nie rysowales po scianach to juz za pozno... Jeśli twoje dziecko w wieku niemowlęcym ma kredki w kołysce, to wiedz, że coś się dzieje. Jeśli twoje dziecko maluje i po ścianach, to już wiedz, że grafeł* się nim interesuje. Jeśli u twojego syna lub córki jawi się chęć do komputera, to już wiedz, że tam się coś bardzo mocno burzy. Jeśli twoje dorastające dziecko używa ci komputerowych programów graficznych, to już wiedz, że jest źle. Jeśli twe dziecko poddaje się tym okultystycznym ceremoniom z zamiłowaniem, to wiedz, że marne jego losy. *Grafeł - w wierzeniach staro-cerkiewno-słowiańskich postać szatana atakująca ludzi zainteresowanych grafiką.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się