Skocz do zawartości

Animacja katastroficzna...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, podjąłem się zrobienia małej ale efektywnej animacji katastroficznej która ma się dziać w Płocku na nowym moście. Taki jest nowiutki że postanowiłem go rozwalić hehe. Scenariusz już mam, wymyślone również jest już jak będę kręcił materiał wideo z samochodu oraz z widoku osoby stojącej w okolicy mostu. Wszystko fajnie wiem jak to rozwalić i takie tam ale mam dylemat dotyczący połączenia modelu ulic oraz mostu wraz z realnym filmem wideo.

 

Na tym etapie więcej szczegółów animacji nie zdradzę.

 

Zastanawiam się jak wykasować istniejący prawdziwy most z filmu i wstawić swój 3D i tu mam pytanie do was drodzy użytkownicy czy macie jakąś wiedzę na ten temat albo jakieś materiały. Pracuję również z premiere i after effects może by coś w tym zdziałał. Myślałem coś w rodzaju maski na łożonej na ten most ale co z tłem?

 

Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie musisz niczego kasować, jeśli masz już dobrze zrobiony tracking (w co wątpię skoro się pytasz o coś takiego) to wystarczy że nałożysz render na swoje wideo (brakująca część wody + most). jeśli chcesz zrobić by wyglądało to wiarygodnie to przedewszytskim musisz mieć sporą wiedzę na ten temat, jeszcze więcej czasu i bardzo szybki komputer! jak będziesz miał jakieś konkretne pytania to pisz bo nie wyobrażam sobie tłumaczyć całego procesu :)

Napisano (edytowane)

dzięki za odp, wiem co to jest tracking i już robiłem próby. Dobra zobaczymy co wyjdzie jak tak. Próby robiłem po prostu na zwykłej ulicy i tam wstawiałem sobie auta czy inne budynki ale nie istniejące wcześniej a tu będzie materiał wideo, który już ma most oryginalny i teraz jak wstawię swoje 3D na miejsce istniejącego mostu to jak go zburzę to będzie widać na materiale wideo ten oryginalny.

 

Co do PC to myślę że dam rade mam dwa PC po 2 xeony 4 rdzeniowe i po 24 gb ram i one są połączone razem w sieci do renderingu. Robiłem ostatnio prackę która miała 200.000.000 poligonów i nie było źle. Co do czasu to przewiduję sobie na ta prackę około roku.

Edytowane przez pomier
Napisano

dlatego oprócz mostu musisz wyrenderować wodę, która go pokryje i zleje się z oryginalną, a za pomocą rozmytej maski uzyskasz efekt przejścia, na koniec nałorzysz curves żeby skorygować różnicę kolorów

Napisano

hmm dobra pomoc i pomysł. dzięki pomyślę o tym. Zauważyłem że nie obędzie się również bez zrobienia kawałka nieba oraz lewego i prawego brzegu gdzie most przechodzi w ulicę.

Ale to bez problemu tylko więcej pracy.

 

Wiesz to załatwia sprawę spojrzenia na most z boku. Takiego przypadkowego widza. Ja dodatkowo robię jazdę dynamiczną z wymijankami po moście i w trakcie tej jazdy most będzie się rozpadał. Tu będzie trochę pracy.

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Wiesz to załatwia sprawę spojrzenia na most z boku. Takiego przypadkowego widza. Ja dodatkowo robię jazdę dynamiczną z wymijankami po moście i w trakcie tej jazdy most będzie się rozpadał. Tu będzie trochę pracy.

Pozdrawiam

 

hmm w miejscu gdzie most się rozpadnie tez będziesz musiał zasłaniać materiał live renderem bez mostu. Jak masz zamiar to zrobic ? Moze się okazac ze bedziesz musial odtworzyc w 3D wszystko co pod mostem i to jeszcze tak, zeby po połaczeniu z materiałem live nie bylo widac róznicy. A przede wszystkim jak dopasujesz ruch kamery w programie 3D do ruchu kamery live z samochodu żeby wszystko idealnie się zgadzało ? Najmniejsza niezgodnosc od razu rzuci się w oczy i zruinuje cały efekt

Edytowane przez Maksym
Napisano (edytowane)

Postaram się do tego wykorzystać tracking oraz camera map do zderzeń aut z obiektami na moście. Robiłem sobie testy w AE również z trackingiem i z maskowaniem obiektów live.

 

na pewno zrobię załą rzekę w 3d bo muszą wpadać odłamki mostu do niej, niebo również wygeneruje w 3D bo chcę uzyskać refleksy świetlne odbijane w chmurach podczas spadania meteorytów. no i jak będzie trzeba to troszkę zbocza razem z trawką i drzewami.

 

Jazdę po moście raczej bez problemu da się odtworzyć po moście 3D czyli prędkość i wymijanki kamerą. Myślę jeszcze o takim ujęciu osoby siędzącej w aucie np. kierowcy i widać troszkę wnętrza auta a wszystko co za szybami to materiał live z materiałem 3D. To by był też fajny efekt jak kierowca widzi uderzający meteoryt w most przed nim i stara się to wyminąć.

 

Na tym etapie to zbieram sobie informacje i robię różne testy. Fotografuje most i kręcę materiał wideo kamerką full HD. Taki ambitny temat zobaczę jak mi to wyjdzie tak jak pisałem wcześniej przeznaczam sobie na to jakiś rok pracy tak na spokojnie by to zrobić.

 

Wodę już testowałem z pluginem realflow, ładny efekt ale troszkę trwa czas przygotowania animacji. Jeszcze nie wiem czy przy tym zostanę.

Edytowane przez pomier
Napisano

 

Jazdę po moście raczej bez problemu da się odtworzyć po moście 3D czyli prędkość i wymijanki kamerą.

 

No nie wiem. Nie mam za bardzo kompetencji żeby tutaj cokolwiek autorytarnie stwierdzać, ale z moich amatorskich doświadczeń, to bez znajomości dokładnego połozenia kamery w przestrzeni, oraz jej obrotów (dokładne wartości liczbowe), a potem precyzyjnego odtworzenia tego w programie 3D

-zapomnij. Chyba że przy pomocy jakichś nieznanych mi metod, które jakos to obchodzą...

Napisano

no masz całkowitą rację, ale to wszystko czas pokarze i testy. Będę się martwił potem na razie wymodeluje wszystko, i postaram się wyanimować katastrofę widzianą z brzegu.

Napisano
A przede wszystkim jak dopasujesz ruch kamery w programie 3D do ruchu kamery live z samochodu żeby wszystko idealnie się zgadzało ? Najmniejsza niezgodnosc od razu rzuci się w oczy i zruinuje cały efekt

 

 

matchmoving - polecam Boujou,

na stronie videocopilot.net jest tutorial do camera trackingu (tutorial z kometą)

 

ważne żebyś się do tego przyłożył, nie bez znaczenia jest to w jakiej jakości będziesz miał materiał wideo, jeżeli to ma być szybka akcja, kamera z samochodu itp to nie będzie łatwo

Napisano

Hej.

Biedny Płock:),

Fajniej było by jak byś ten stary most do wisły wrzucił

tam się wiecej dzieje i pociąg mógłby duży plusk zrobic i takie fajne kratownice by spadały.

polecam Ci na początek w statycnej kamerze to rozwalić nawet na fotografji da ci to pewnie sporo frajdy a efekt bedzie szybszy i da pewne wyobrażenie o tym co trzeba będzie domalować gdy rozwalisz most.

Jak czytam to co piszesz to widze że wszystko chcesz zrobić w 3d ale moze nie wszystko trzeba.

Jak chcesz do tego użyć AE to tu znajduje sie kopalnia wiedzy o efektach http://www.videocopilot.net/

Napisano (edytowane)

Dzięki "wirnik" znam tą stronkę i nieraz ją wertuję. Na razie modeluję most na te potrzeby chaosu hehe.

 

Robiłem kiedyś model mostu w Wawie na potrzeby wizualki nocnej. Może kiedyś i jego rozwalę model już mam ale najpierw Płock.

 

006.jpg

008.jpg

noc.jpg

Edytowane przez pomier
Napisano

skoro potrafisz modelować, znasz się na renderingu to lepiej zacznij od rzeczy trudniejszych, tzn. spróbuj na początek strakować sobie jakąś prostą scenkę nie koniecznie związaną z projektem żeby zobaczyć jak to jest w praktyce, nałożyć 3d, nie ma sensu rzucać się od razu na wieki projekt jak coś skopiesz to będziesz miał sporo do nadrabiania..

a tak nawiasem czym to będziesz filmował?

Napisano (edytowane)

To akurat nie jest trudne do zrobienia. Pomier, chcesz wiedzieć jak? Pisz na pm, bo powstanie temat z milionem stron gdy zaczniesz zadawać pytania :)

Edytowane przez Tomasz_87
Napisano

po to jest forum żeby inni też mogli skorzystać..

 

zrobić tutka z videocopilot rzeczywiście nie jest trudne, ale tracking z pędzącego samochodu + integracja z 3d tak aby zachować pełen realizm do prostych już nie należy nawet dla tych najlepszych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności