Sjon Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 (edytowane) Hej, Ostatnio zdecydowałem się przygotować ten model. Mam nadzieję, że niedługo przygotuję kolejne. Przy okazji zdecydowałem się wyrenderować. Możliwe, że w wolnej chwili zrobię scenkę z drogą. Jeżeli się uda to też zamieszczę render (a mam nadzieję, że wyjdzie kilka sekund animacji). Głównie zależało mi na sprawdzeniu czasu modelowania. Do przygotowania modelu użyłem blueprintów i fotek (na detale jak światła). Czas modelowania : 16h Sofa: 3ds max, Vray, PSP Pozdrawiam Edytowane 26 Lipiec 2011 przez Sjon
pecet Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 Niezły czas, ale z blueprintami od audi to sama przyjemność modelować ;) Troche bok faluje, a opona chyba od terenówki ale ogólnie całkiem przyjemnie.
maciek.m Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 No jak 16h to jestem pod wrazeniem, bardzo ladnie to wyglada:) Tylko na pierwszym renderku chyba zapomniales w postpro wymazac kawalka warstwy za przednim kolem?:)
Sjon Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Napisano 26 Lipiec 2011 maciek.m - w post to jedynie kolorki zmieniłem całego obrazu (nie bawiłem się w warstwy). Te ciemne części to pewnie ciemność jaka panuje między płaszczyznami do odbić:) pecet - opony to spontan oczywiście:P, ale chyba bieżnik ok. Nowe opony chyba mają zazwyczaj po 6 czy 8mm pozdro
maciek.m Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 o kurcze tylko kolorki:) W takim razie tez bardzo podoba mi sie studio, widac poswiate za autem i pod i zadnych dodatkowych niepotrzebnych rozblyskow czy innych baboli (wylaczyles oswietlenie studia dla niektorych swiatel? czy sa tak ustawione ze nie swieca bezposrednio na plaszczyzny studia?) :P a chodzi mi o to miejsce:
Sjon Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Napisano 26 Lipiec 2011 (edytowane) aa masz rację z tym miejscem, przerenderowałem region z felgą ponownie bo miała za małego suba i nois był straszny:) Muszę to sprawdzić. Dzięki, że to wypatrzyłeś. A w studio się raczej nie zagłębiałem a jedynie w efekt jaki chciałem osiągnąć. Tutaj jest oryginał, na którym się wzorowałem: http://www.netcarshow.com/audi/2012-s5/1024x768/wallpaper_0a.htm Otworzyłem obraz i ustawiałem na oko kamerkę i całą resztę:) Zrobię printa studia, może komuś pomoże i objaśnię jak będą jakieś pytania. Edytowane 26 Lipiec 2011 przez Sjon
Pawlito Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 Jeśli mam być szczery zupełnie, a nie wiem czy powinienem bo mały trochę ze mnie pikuś jeszcze, to powiem że lakier na felgach wygląda jak marzenie, to jest wzór materiału do tego typu części samochodowych, plastikach w sprzęcie rtv; oraz blaski na karoserii tego szczerze zazdroszczę. Myślę, że te rzeczy załatwiają dużo efektu końcowego, który określam mianem "wow!". Ale, modeling kuleje nawet bardzo miejscami, i choć znowu, zazdroszczę Ci tempa, to przepuściłeś tak łatwo wiele niedoróbek przez wewnętrzna kontrolę jakości, ja bym z Twoimi umiejętnościami tak nie zostawił, i te opony jak z tutoriala i te dziury w karoserii na tylnich światłach, masakra (brzmię pewnie jak ksiądz jakiś, albo polityk - żeby kiedyś się to przeciw mnie nie obórciło...).
Sjon Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Napisano 26 Lipiec 2011 kosi - jakie dziury w karoserii na tylnich światłach?
Pawlito Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 @Sjon. Tam gdzie masz klapę od bagażnika, przy reflektorze dziura ("dziura", może powinienem napisać "szczelina") że hej tuż przy znaczku, reszta wygląda dobrze. Chociaż fakt, że opierałem się na zbliżeniu bagażnika z claya, a na renderze juz nie widać.
pecet Napisano 26 Lipiec 2011 Napisano 26 Lipiec 2011 Sjon - teraz spojrzałem na Twoją stronę, a tam takie ładne oponki aż proszą się o wrzucenie do tego auta ;) Jeszcze porównując do zdjęcia, na którym się wzorowałeś to tam obraz jest zdecydowanie bardziej kontrastowy i chyba ostrzejszy, a w kwestii modelu to zbyt uprościłeś powierzchnie nad chamferem idącym przez całą długość auta.
Sjon Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Napisano 26 Lipiec 2011 kosi - tej dziury nie widać na renderach bo w elemencie światła gdzie jest klapa, jest ono zasłonięte czerwonym plastikiem. W tej "dziurze" też jest ten plastik (więc zrobiłem tą dziurkę niestety specjalnie, żeby tam wcisnąć czerwoną obudowę światła w klapie) pecet- hehe oponki pewnie i ładniejsze, ale w tym modelu nie chciałem nic kopiować, wszystko miało być zrobione od zera, bo takie miałem założenie:) Wtłoczenie, o którym mówisz zrobiłem chociaż nie rzuca się w oczy na renderach (na clay'u jest bardziej widoczne) dzięki za komentarze pozdr
Berger Napisano 1 Sierpień 2011 Napisano 1 Sierpień 2011 Mi się bardzo podoba ogólne światło ale nie można takiego samochodu potraktować takim brzydkim refleksem.
Shido Napisano 3 Sierpień 2011 Napisano 3 Sierpień 2011 dla mnie bomba, na pierwszy rzut oka, nie wyłapałem żadnych błędów ;)
illusion Napisano 4 Sierpień 2011 Napisano 4 Sierpień 2011 Model super, materiały również. Mógłbyś więcej napisać o samym studio? Dzięki za screena, wielu( w tym mi) pomoże, jakie są światła i czy parametry inne niż standardowe? Pzdr. illusion
Sjon Napisano 4 Sierpień 2011 Autor Napisano 4 Sierpień 2011 hej, Berger - przy kolejnych powalczę pewnie z innym oświetleniem:) Shido - thx! illusion - światła to zwykłe vray lighty o różnej mocy. Czasami w tych światłach stosuję mapę gradient ramp (często w studiach innych osób możesz zobaczyć, że światła ładnie zanikają i waśnie taki jest cel, ale najczęściej nikt o tym rozwiązaniu nie wspomina). Takie gradient rampy daję też na plany (tutaj jeden nad autem i jeden przed autem), niestety w vraylight czasami jest problem i jak zwiększa się moc światła to rozświetla się część mapy mimo, że nie powinna. Ten nad autem ma vraylight material, a przed autem niestety dalej miałem ten problem z rozświetleniem na boku jaki nie powinien być rozświetlony, to jest zwykły plane z gradient ramp + standardowe omni, które go doświetla i tylko jego w całej scenie( tym omni reguluję oszukaną moc plan bo on sam przecież nie świeci:)). Jak to w studio bywa nie ma uniwersalnego studio, bo każde auto ma inne linię do której trzeba dostosować światła. To tylko grafika i oszukujemy ile się da, żeby efekt był taki jaki chcemy i nie ważne jak to osiągniemy. Ważne opcje przy oszustwach to też zwykłe wyłączanie w vray lightach opcji aby nie były widoczne dla odbić. Dzieki temu doświetlamy miejsca nieco ciemniejsze ale unikamy niepotrzebnego odbicia danego światła na samochodzie i innych elementach. Możliwości jest wiele i trzeba z nich korzystać ile się da:). pzdr.
illusion Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 Dzięki za bardzo pomocne info, czasem jak samemu się coś robi, to czasem nawet nie bierze się pod uwagę, że niektóre rzeczy można inaczej... :) Jeśli dajesz mapy gradient na plany, to wrzucasz to do zwykłego vrayowego materiału w jaki slot...? Diffuse? Pzdr. illusion
Sjon Napisano 11 Sierpień 2011 Autor Napisano 11 Sierpień 2011 wrzucam do diffuse i czasami nawet nie ustawiam vray material tylko standardowy z tym gradientem w diffuse. Nie pamiętam ale kiedyś też testowałem coś takiego dla kanału opacity, ale jak idzie bez problemu w diffuse, to nie ma co szukać dalej:). pzdr.
Gość pkm77 Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 a może jakiś tutorialek wysmażysz:)? Jako poczatkujacy jestem cholernie glodny wiedzy. a tutaj super:)
Sjon Napisano 17 Październik 2011 Autor Napisano 17 Październik 2011 Hej pkm77, Niestety z braku czasu nie jestem w stanie przygotować tutka. Mimo wszystko jest ich tyle w sieci, że spokojnie dasz radę. Polecam te z 3dtotal i youtube. Oglądaj co napotkasz nawet jak umiesz już coś zrobić. Kilka razy widziałem tutki rzeczy jakie sam robiłem, a oglądałem je tylko po to, żeby może przypadkiem poznać nową funkcję. I nie raz rzecz z tutka zrobiłbym inaczej i szybciej własnym sposobem, ale w całym tutku, ktoś użył opcji jakiej nie znałem (a uznałem, że jest bardzo dobra)i właśnie takich perełek się czasem szuka. Bo one jeszcze bardziej zwiększają tempo pracy. pozdr
Rekomendowane odpowiedzi