Napisano 26 Lipiec 201113 l Hej, Ostatnio zdecydowałem się przygotować ten model. Mam nadzieję, że niedługo przygotuję kolejne. Przy okazji zdecydowałem się wyrenderować. Możliwe, że w wolnej chwili zrobię scenkę z drogą. Jeżeli się uda to też zamieszczę render (a mam nadzieję, że wyjdzie kilka sekund animacji). Głównie zależało mi na sprawdzeniu czasu modelowania. Do przygotowania modelu użyłem blueprintów i fotek (na detale jak światła). Czas modelowania : 16h Sofa: 3ds max, Vray, PSP Pozdrawiam Edytowane 26 Lipiec 201113 l przez Sjon
Napisano 26 Lipiec 201113 l Niezły czas, ale z blueprintami od audi to sama przyjemność modelować ;) Troche bok faluje, a opona chyba od terenówki ale ogólnie całkiem przyjemnie.
Napisano 26 Lipiec 201113 l No jak 16h to jestem pod wrazeniem, bardzo ladnie to wyglada:) Tylko na pierwszym renderku chyba zapomniales w postpro wymazac kawalka warstwy za przednim kolem?:)
Napisano 26 Lipiec 201113 l Autor maciek.m - w post to jedynie kolorki zmieniłem całego obrazu (nie bawiłem się w warstwy). Te ciemne części to pewnie ciemność jaka panuje między płaszczyznami do odbić:) pecet - opony to spontan oczywiście:P, ale chyba bieżnik ok. Nowe opony chyba mają zazwyczaj po 6 czy 8mm pozdro
Napisano 26 Lipiec 201113 l o kurcze tylko kolorki:) W takim razie tez bardzo podoba mi sie studio, widac poswiate za autem i pod i zadnych dodatkowych niepotrzebnych rozblyskow czy innych baboli (wylaczyles oswietlenie studia dla niektorych swiatel? czy sa tak ustawione ze nie swieca bezposrednio na plaszczyzny studia?) :P a chodzi mi o to miejsce:
Napisano 26 Lipiec 201113 l Autor aa masz rację z tym miejscem, przerenderowałem region z felgą ponownie bo miała za małego suba i nois był straszny:) Muszę to sprawdzić. Dzięki, że to wypatrzyłeś. A w studio się raczej nie zagłębiałem a jedynie w efekt jaki chciałem osiągnąć. Tutaj jest oryginał, na którym się wzorowałem: http://www.netcarshow.com/audi/2012-s5/1024x768/wallpaper_0a.htm Otworzyłem obraz i ustawiałem na oko kamerkę i całą resztę:) Zrobię printa studia, może komuś pomoże i objaśnię jak będą jakieś pytania. Edytowane 26 Lipiec 201113 l przez Sjon
Napisano 26 Lipiec 201113 l Jeśli mam być szczery zupełnie, a nie wiem czy powinienem bo mały trochę ze mnie pikuś jeszcze, to powiem że lakier na felgach wygląda jak marzenie, to jest wzór materiału do tego typu części samochodowych, plastikach w sprzęcie rtv; oraz blaski na karoserii tego szczerze zazdroszczę. Myślę, że te rzeczy załatwiają dużo efektu końcowego, który określam mianem "wow!". Ale, modeling kuleje nawet bardzo miejscami, i choć znowu, zazdroszczę Ci tempa, to przepuściłeś tak łatwo wiele niedoróbek przez wewnętrzna kontrolę jakości, ja bym z Twoimi umiejętnościami tak nie zostawił, i te opony jak z tutoriala i te dziury w karoserii na tylnich światłach, masakra (brzmię pewnie jak ksiądz jakiś, albo polityk - żeby kiedyś się to przeciw mnie nie obórciło...).
Napisano 26 Lipiec 201113 l @Sjon. Tam gdzie masz klapę od bagażnika, przy reflektorze dziura ("dziura", może powinienem napisać "szczelina") że hej tuż przy znaczku, reszta wygląda dobrze. Chociaż fakt, że opierałem się na zbliżeniu bagażnika z claya, a na renderze juz nie widać.
Napisano 26 Lipiec 201113 l Sjon - teraz spojrzałem na Twoją stronę, a tam takie ładne oponki aż proszą się o wrzucenie do tego auta ;) Jeszcze porównując do zdjęcia, na którym się wzorowałeś to tam obraz jest zdecydowanie bardziej kontrastowy i chyba ostrzejszy, a w kwestii modelu to zbyt uprościłeś powierzchnie nad chamferem idącym przez całą długość auta.
Napisano 26 Lipiec 201113 l Autor kosi - tej dziury nie widać na renderach bo w elemencie światła gdzie jest klapa, jest ono zasłonięte czerwonym plastikiem. W tej "dziurze" też jest ten plastik (więc zrobiłem tą dziurkę niestety specjalnie, żeby tam wcisnąć czerwoną obudowę światła w klapie) pecet- hehe oponki pewnie i ładniejsze, ale w tym modelu nie chciałem nic kopiować, wszystko miało być zrobione od zera, bo takie miałem założenie:) Wtłoczenie, o którym mówisz zrobiłem chociaż nie rzuca się w oczy na renderach (na clay'u jest bardziej widoczne) dzięki za komentarze pozdr
Napisano 1 Sierpień 201113 l Mi się bardzo podoba ogólne światło ale nie można takiego samochodu potraktować takim brzydkim refleksem.
Napisano 4 Sierpień 201113 l Model super, materiały również. Mógłbyś więcej napisać o samym studio? Dzięki za screena, wielu( w tym mi) pomoże, jakie są światła i czy parametry inne niż standardowe? Pzdr. illusion
Napisano 4 Sierpień 201113 l Autor hej, Berger - przy kolejnych powalczę pewnie z innym oświetleniem:) Shido - thx! illusion - światła to zwykłe vray lighty o różnej mocy. Czasami w tych światłach stosuję mapę gradient ramp (często w studiach innych osób możesz zobaczyć, że światła ładnie zanikają i waśnie taki jest cel, ale najczęściej nikt o tym rozwiązaniu nie wspomina). Takie gradient rampy daję też na plany (tutaj jeden nad autem i jeden przed autem), niestety w vraylight czasami jest problem i jak zwiększa się moc światła to rozświetla się część mapy mimo, że nie powinna. Ten nad autem ma vraylight material, a przed autem niestety dalej miałem ten problem z rozświetleniem na boku jaki nie powinien być rozświetlony, to jest zwykły plane z gradient ramp + standardowe omni, które go doświetla i tylko jego w całej scenie( tym omni reguluję oszukaną moc plan bo on sam przecież nie świeci:)). Jak to w studio bywa nie ma uniwersalnego studio, bo każde auto ma inne linię do której trzeba dostosować światła. To tylko grafika i oszukujemy ile się da, żeby efekt był taki jaki chcemy i nie ważne jak to osiągniemy. Ważne opcje przy oszustwach to też zwykłe wyłączanie w vray lightach opcji aby nie były widoczne dla odbić. Dzieki temu doświetlamy miejsca nieco ciemniejsze ale unikamy niepotrzebnego odbicia danego światła na samochodzie i innych elementach. Możliwości jest wiele i trzeba z nich korzystać ile się da:). pzdr.
Napisano 11 Sierpień 201113 l Dzięki za bardzo pomocne info, czasem jak samemu się coś robi, to czasem nawet nie bierze się pod uwagę, że niektóre rzeczy można inaczej... :) Jeśli dajesz mapy gradient na plany, to wrzucasz to do zwykłego vrayowego materiału w jaki slot...? Diffuse? Pzdr. illusion
Napisano 11 Sierpień 201113 l Autor wrzucam do diffuse i czasami nawet nie ustawiam vray material tylko standardowy z tym gradientem w diffuse. Nie pamiętam ale kiedyś też testowałem coś takiego dla kanału opacity, ale jak idzie bez problemu w diffuse, to nie ma co szukać dalej:). pzdr.
Napisano 15 Październik 201113 l a może jakiś tutorialek wysmażysz:)? Jako poczatkujacy jestem cholernie glodny wiedzy. a tutaj super:)
Napisano 17 Październik 201113 l Autor Hej pkm77, Niestety z braku czasu nie jestem w stanie przygotować tutka. Mimo wszystko jest ich tyle w sieci, że spokojnie dasz radę. Polecam te z 3dtotal i youtube. Oglądaj co napotkasz nawet jak umiesz już coś zrobić. Kilka razy widziałem tutki rzeczy jakie sam robiłem, a oglądałem je tylko po to, żeby może przypadkiem poznać nową funkcję. I nie raz rzecz z tutka zrobiłbym inaczej i szybciej własnym sposobem, ale w całym tutku, ktoś użył opcji jakiej nie znałem (a uznałem, że jest bardzo dobra)i właśnie takich perełek się czasem szuka. Bo one jeszcze bardziej zwiększają tempo pracy. pozdr