Zernat Napisano 28 Lipiec 2011 Share Napisano 28 Lipiec 2011 Witam. Posiadam 3ds max 2011, a renderer to Vray 2.0. Mam problem z przenikaniem się obiektów. Mam dwa obiekty złożone z line'ów. Oba są tej samej grubości, na maksymalnym powiększeniu wyrównałem je aby się idealnie stykały. Problem wygląda następująco: 1. Jedna część jest biała a druga jasno brązowa: http://img594.imageshack.us/img594/7531/37720616.png 2. Zbliżenie: http://img706.imageshack.us/img706/8231/44541886.png 3. Efekt po użyciu funkcji "attach": http://img43.imageshack.us/img43/9402/16118370.png Co mam zrobić aby te obiekty nie przenikały w ten sposób tylko wyglądały ... normalnie ? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 28 Lipiec 2011 Share Napisano 28 Lipiec 2011 tak walsnie wyglada jak masz coplanar polygons, tzn 2 lub wiecej poly pokrywajace sie. Zeby to wygladalo dobrze (normalnie ;) ) to musisz to dobrze zrobic, znaczy sie pousuwac niepotrzebne scianki, poweldowac co trzeba itp. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 28 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2011 No trudno, na mentalu tak nie było ^^ Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dimaxion Napisano 29 Lipiec 2011 Share Napisano 29 Lipiec 2011 Siema, to jak to Mental renderował. Zakładając, że nakładają się dwa obiekty oteksturowane innymi materiałami? Którą teksturę liczył mentalray? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 29 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2011 Znaczy mówię o nie o teksturowanych obiektach. Mental liczył je normalnie (jak były tego samego koloru). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 29 Lipiec 2011 Share Napisano 29 Lipiec 2011 To już zależy od przypadku i sposobu renderingu. Jeśli używał algorytmu scanline to tę teksturę, która była bliżej kamery. Jeśli tego drugiego o trudnej nazwie to już jakiś forumowy ekspert się musi wypowiedzieć, bo proces jest bardziej złożony. Ogólnie warto starannie modelować, oszczędza to wiele problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 30 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 30 Lipiec 2011 (edytowane) I tak będę musiał zrobić ^^ Dzięki wszystkim za pomoc :) @Edit: Ja sobie po prsotu nei radzę w życiu xP Usunąłem te vertexy które wchodziły za głeboko w bryły i później funkjcą "Bridge" z edge połączyłem wszystko jak widać poniżej, jednak za nic w świecie nie potrafię połączyć dalej tej zakrzywionej części z tądrugą ... zestresowałem sięw końcfu bo chyba spróbowałem już wsyzstkiego i proszę was znów o pomoc. Fot1: http://img804.imageshack.us/img804/2817/pomocy1.png Fot2: (pokazane o co mi chodzi): http://img508.imageshack.us/img508/2774/pomocy2.png Edytowane 30 Lipiec 2011 przez Zernat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 31 Lipiec 2011 Share Napisano 31 Lipiec 2011 musisz zrobic tam dziure, inaczej bridge nie zadziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 31 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2011 (edytowane) I bridge przy edgach ? I pojedynczo czy naraz ? Próbowałem i tak i tak i nie działał :/ 2Edit: Nie, jednak jesteś genialny :D Byłem za głupi żeby się zorientować że te polygony trzeba przecież po obu stronach usunąć xD No taki mały FAIL z mojej strony :) Dzięki wielkie za pomoc. Edytowane 31 Lipiec 2011 przez Zernat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się