Jump to content

Wnętrze, obiekt


GustavJoseph
 Share

Recommended Posts

'Lucek' dzięki za uwagi, wnętrze może i nie wygląda zbyt funkcjonalnie ale to pewnie przez złe ujęcie (jak również i przez brak części mebli np. sofy przed małym stolikiem, bez której stolik wydaje się bez sensu na środku pokoju). Jest to wizka na podstawie istniejącego (mojego) pokoju, wyłącznie dla zabicia czasu i sprawdzenia realizmu silnika a nie dla projektu. Nie interesuje mnie tyle sama architektura, co możliwości silników renderujących w różnego rodzaju wizualizacjach (nie tylko architektonicznych), z zachowaniem maksymalnego realizmu. Tu chciałbym nadmienić że V-Ray nie jest jedynym silnikiem który jest w moich zainteresowaniach, skłaniam się nawet bardziej ku silnikom unbiasowym typu Fryrender czy Maxwell a to głównie ze względu na to że są one jednak bardziej "fizyczne" niż Vray i efekty są bardziej "foto". Interesują mnie również hybrydy korzystające z GPU ze względu na szybkość obliczeń.

A wnętrze w rzeczywistości jest wystarczająco funkcjonalne, dużo obiektów tu jeszcze brakuje - drzwi, sofa, lampy, itp..., jak najdzie mnie natchnienie to uzupełnie braki.

Sampling owszem przydałby się wyższy (nie zwróciłem na to akurat wcześniej większej uwagi).

'Dynamico' ten refleks na suficie prawdopodobnie jest przez to że miałem wyłączoną kaustykę (może niedługo wrzucę ten sam render z kaustyką ale muszę jeszcze nad tym pokombinować), w każdym razie gdy jest włączona to kropki znikają (to samo mi się robiło na renderze z wieżą, po włączeniu kaustyki kropki zniknęły).

Swoją drogą szkoda że kaustyka nie jest obliczana automatycznie (jak we Fryrender lub Maxwell), bo w zasadzie nigdy nie wiadomo czy jest poprawna (czy nie za słaba lub za mocna itp). Tego problemu w w/w silnikach renderujących nie ma. Nie wiadomo też czy ustawiać kaustykę tylko na jednym silnym źródle światła - w tym wypadku "słońcu", czy również na portalach (zauważyłem że światło emitowane przez VRaySky wpadające przez portale też może powodować delikatną kaustykę rozjaśniającą delikatnie całe pomieszczenie, ale czy to jest poprawne???)

GI to Brute Force (sampling 40) jako primary i Light Cache - secondary.

Wieża jak i większość obiektów są oczywiście moje (oprócz kwiatów i zestawu porcelany)

Edited by GustavJoseph
Link to comment
Share on other sites

Zapewniam że skala jest ok (cm=cm w SystemUnit), pomieszczenie ma ok. 5,5x4m, meble i obiekty w scenie mają właściwą skalę. Pewnie chodzi o ten mały stoliczek, ale jak pisałem wcześniej jest to stolik który stoi przy sofie (nie widocznej na renderze) wielkości około 70x50cm, taki do postawienia kawy czy browara:). Chyba wrzucę jeszcze tą sofę bo ten stolik sam na środku pokoju może faktycznie mylić. Co do przepaleń -pewnie to przez ColorMapping który jest na Linear Multiply (1,1,2.2) i powoduje właśnie spore przepalenia. Musiałbym dać np. Reinhard (1,0.6,2.2) tylko że render jest wtedy dość "płaski", może nie aż tak jak przy Exponential ale jednak. A jak zmniejszę expozycję to wydaje mi się zbyt ciemny. Renderuję z LWF (wszystko ustawione pod gama 2,2).

Edited by GustavJoseph
Link to comment
Share on other sites

"zolwik" spróbuję jeszcze pokombinować, ale z przepaleniami to mam zawsze problem (nawet jak mam wyłączone "słońce" i świeci samo VraySky). Jeśli obniżę wartość ekspozycji tak żeby nie było przepaleń, lub jeśli zmniejsze intensywność świateł - to render wydaje mi się niedoświetlony. Chyba że mam coś pochrzanione z tym LWFem (ale to już raczej tyle razy na forum było przerabiane że niemożliwe abym miał coś źle ustawione.). Renderuję do Framebuffera, zapisuję w OpenExr i w Photoshopie korekcja na krzywych. Robiłem też próbne rendery w Maxwellu i Fryrenderze, i tam też powstają przepalenia na suficie i na ścianach przy oknach. Wg mnie to jest normalne. Robiłem też test lustrzanką Nikona i niestety przepalenia w okolicach okien są zawsze, a gdy obniżę wartość ekspozycji to kadr jest niedoświetlony.

Edited by GustavJoseph
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy