GustavJoseph Napisano 14 Sierpień 2011 Napisano 14 Sierpień 2011 (edytowane) Takie tam dłubane w wolnych chwilach.... (V-Ray + drobne postpro w Photoshopie). Komentarze mile widziane:) Edytowane 19 Sierpień 2011 przez GustavJoseph
Lucek Napisano 14 Sierpień 2011 Napisano 14 Sierpień 2011 Zwiększ sampling materiałów z reflectem. Co do projektu nic nie podpowiem bo się nie znam, ale na pewno nie należy on do najbardziej funkcjonalnych.
Dynamico Napisano 15 Sierpień 2011 Napisano 15 Sierpień 2011 Można odrobinę wyprostować piony bo w tej chwili góra się troszkę rozjeżdża. No i w centralnej części sufitu pojawił się jakiś dziwny refleks lub odbicie. Fajny model miniwieży.
GustavJoseph Napisano 15 Sierpień 2011 Autor Napisano 15 Sierpień 2011 (edytowane) 'Lucek' dzięki za uwagi, wnętrze może i nie wygląda zbyt funkcjonalnie ale to pewnie przez złe ujęcie (jak również i przez brak części mebli np. sofy przed małym stolikiem, bez której stolik wydaje się bez sensu na środku pokoju). Jest to wizka na podstawie istniejącego (mojego) pokoju, wyłącznie dla zabicia czasu i sprawdzenia realizmu silnika a nie dla projektu. Nie interesuje mnie tyle sama architektura, co możliwości silników renderujących w różnego rodzaju wizualizacjach (nie tylko architektonicznych), z zachowaniem maksymalnego realizmu. Tu chciałbym nadmienić że V-Ray nie jest jedynym silnikiem który jest w moich zainteresowaniach, skłaniam się nawet bardziej ku silnikom unbiasowym typu Fryrender czy Maxwell a to głównie ze względu na to że są one jednak bardziej "fizyczne" niż Vray i efekty są bardziej "foto". Interesują mnie również hybrydy korzystające z GPU ze względu na szybkość obliczeń. A wnętrze w rzeczywistości jest wystarczająco funkcjonalne, dużo obiektów tu jeszcze brakuje - drzwi, sofa, lampy, itp..., jak najdzie mnie natchnienie to uzupełnie braki. Sampling owszem przydałby się wyższy (nie zwróciłem na to akurat wcześniej większej uwagi). 'Dynamico' ten refleks na suficie prawdopodobnie jest przez to że miałem wyłączoną kaustykę (może niedługo wrzucę ten sam render z kaustyką ale muszę jeszcze nad tym pokombinować), w każdym razie gdy jest włączona to kropki znikają (to samo mi się robiło na renderze z wieżą, po włączeniu kaustyki kropki zniknęły). Swoją drogą szkoda że kaustyka nie jest obliczana automatycznie (jak we Fryrender lub Maxwell), bo w zasadzie nigdy nie wiadomo czy jest poprawna (czy nie za słaba lub za mocna itp). Tego problemu w w/w silnikach renderujących nie ma. Nie wiadomo też czy ustawiać kaustykę tylko na jednym silnym źródle światła - w tym wypadku "słońcu", czy również na portalach (zauważyłem że światło emitowane przez VRaySky wpadające przez portale też może powodować delikatną kaustykę rozjaśniającą delikatnie całe pomieszczenie, ale czy to jest poprawne???) GI to Brute Force (sampling 40) jako primary i Light Cache - secondary. Wieża jak i większość obiektów są oczywiście moje (oprócz kwiatów i zestawu porcelany) Edytowane 17 Sierpień 2011 przez GustavJoseph
zolwik Napisano 15 Sierpień 2011 Napisano 15 Sierpień 2011 Myślę ze skala jest chyba trochę nie poprawna na pierwszym renderze ;) sampling w górę i może usunąć trochę tych przepaleń. pozdr.
GustavJoseph Napisano 16 Sierpień 2011 Autor Napisano 16 Sierpień 2011 (edytowane) Zapewniam że skala jest ok (cm=cm w SystemUnit), pomieszczenie ma ok. 5,5x4m, meble i obiekty w scenie mają właściwą skalę. Pewnie chodzi o ten mały stoliczek, ale jak pisałem wcześniej jest to stolik który stoi przy sofie (nie widocznej na renderze) wielkości około 70x50cm, taki do postawienia kawy czy browara:). Chyba wrzucę jeszcze tą sofę bo ten stolik sam na środku pokoju może faktycznie mylić. Co do przepaleń -pewnie to przez ColorMapping który jest na Linear Multiply (1,1,2.2) i powoduje właśnie spore przepalenia. Musiałbym dać np. Reinhard (1,0.6,2.2) tylko że render jest wtedy dość "płaski", może nie aż tak jak przy Exponential ale jednak. A jak zmniejszę expozycję to wydaje mi się zbyt ciemny. Renderuję z LWF (wszystko ustawione pod gama 2,2). Edytowane 16 Sierpień 2011 przez GustavJoseph
zolwik Napisano 16 Sierpień 2011 Napisano 16 Sierpień 2011 To może zmniejsz intensity multiplier na słoneczku, powinno coś pomóc. a color mapping zostaw jaki jest ;)
GustavJoseph Napisano 16 Sierpień 2011 Autor Napisano 16 Sierpień 2011 (edytowane) "zolwik" spróbuję jeszcze pokombinować, ale z przepaleniami to mam zawsze problem (nawet jak mam wyłączone "słońce" i świeci samo VraySky). Jeśli obniżę wartość ekspozycji tak żeby nie było przepaleń, lub jeśli zmniejsze intensywność świateł - to render wydaje mi się niedoświetlony. Chyba że mam coś pochrzanione z tym LWFem (ale to już raczej tyle razy na forum było przerabiane że niemożliwe abym miał coś źle ustawione.). Renderuję do Framebuffera, zapisuję w OpenExr i w Photoshopie korekcja na krzywych. Robiłem też próbne rendery w Maxwellu i Fryrenderze, i tam też powstają przepalenia na suficie i na ścianach przy oknach. Wg mnie to jest normalne. Robiłem też test lustrzanką Nikona i niestety przepalenia w okolicach okien są zawsze, a gdy obniżę wartość ekspozycji to kadr jest niedoświetlony. Edytowane 17 Sierpień 2011 przez GustavJoseph
GustavJoseph Napisano 20 Sierpień 2011 Autor Napisano 20 Sierpień 2011 (edytowane) Witam wszystkich ponownie. Poniżej mały update renderu wieży - zmieniłem nieco oświetlenie i zwiększyłem sampling. Edytowane 20 Sierpień 2011 przez GustavJoseph
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się