Skocz do zawartości

Mam model, co robić dalej?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zrobiłem sobie model jakiegoś niedorobionego szkieletu. Mógłby mi ktoś napisać w odpowiedniej kolejności co mam z nim robić dalej? (textury, render, riggowanie, animacje itp. itd.). Ma być to postać pod jakąś grę.

kostekm.jpg

Edytowane przez Banned
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hiehie, poczatki widze

 

zanim ktos mnie uprzedzi i napisze "zrob sobie kilka tutoriali" to napisze

 

ZROB SOBIE KILKA TUTORIALI :D

 

A tak na powaznie: przydaloby sie zeby sie cofnac i poszukac referek. Potem zrobic kilka tutoriali z zetki, polecam tutki eat3d (http://eat3d.com/). Ale mozna to olac i jechac dalej, zawsze jakies cwiczenia dla ciebie. Wtedy ja bym polecil

1. retopo w kołcie :P (http://www.3d-coat.com/),

2. uvki w uvlayout (http://www.uvlayout.com/),

3. texturki tez w 3dcoat i photoshopie

4. mozesz zaszalec z normalkami w xnormalu (http://www.xnormal.net/1.aspx)

5. riggowanie w maxie na CATcie

6. i renderowanie w udk (http://www.udk.com/)

 

To tylko przyklad jakiegos pipeline'u. Ale kazdy ma swoj, nie ma co naciskac ze COS MUSI byc zrobione w TYM programie akurat.

 

+ duzo tutkow

+ duzo cwiczen

 

gl

Napisano

Jak na moje to zrób jeszcze ze 100 modeli tylko że opierając się o zdjęcia z ludzką anatomia i taki tam stuff.

Wnioskuje żeś młody. Samej techniki i tak się kiedyś nauczysz a dobrego grafika poznaje się nie po tym jakie softy ogarnia tylko jak ostatecznie prezentują się jego prace.

 

Retopologia to robienie nowej siatki lowpoly w oparciu o model hipoly.

Napisano

Dobra dzięki za pomoc, już mniej więcej kapuje ;P Ten model robiłem na szybko byleby był. Kolega chciał coś sprawdzić w irrlichcie. Następnym razem bardziej sie postaram.

Napisano
Dzięki, mam jeszcze 2 pytania;d Co to jest retopo, co daje i na czym polega? Co to są normale?

 

Retopo najogólniej mówiąc ponowne "przerobienie" topologi twojego modelu. Polega na ponownym zbudowaniu siatki tak żeby była lepsza,przejrzystsza a normale to mapa, która będzie tworzyć złudny efekt detalu z twojego modelu hi poly na modelu low poly :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności