Jump to content

Mam model, co robić dalej?


Banned
 Share

Recommended Posts

Zrobiłem sobie model jakiegoś niedorobionego szkieletu. Mógłby mi ktoś napisać w odpowiedniej kolejności co mam z nim robić dalej? (textury, render, riggowanie, animacje itp. itd.). Ma być to postać pod jakąś grę.

kostekm.jpg

Edited by Banned
Link to comment
Share on other sites

hiehie, poczatki widze

 

zanim ktos mnie uprzedzi i napisze "zrob sobie kilka tutoriali" to napisze

 

ZROB SOBIE KILKA TUTORIALI :D

 

A tak na powaznie: przydaloby sie zeby sie cofnac i poszukac referek. Potem zrobic kilka tutoriali z zetki, polecam tutki eat3d (http://eat3d.com/). Ale mozna to olac i jechac dalej, zawsze jakies cwiczenia dla ciebie. Wtedy ja bym polecil

1. retopo w kołcie :P (http://www.3d-coat.com/),

2. uvki w uvlayout (http://www.uvlayout.com/),

3. texturki tez w 3dcoat i photoshopie

4. mozesz zaszalec z normalkami w xnormalu (http://www.xnormal.net/1.aspx)

5. riggowanie w maxie na CATcie

6. i renderowanie w udk (http://www.udk.com/)

 

To tylko przyklad jakiegos pipeline'u. Ale kazdy ma swoj, nie ma co naciskac ze COS MUSI byc zrobione w TYM programie akurat.

 

+ duzo tutkow

+ duzo cwiczen

 

gl

Link to comment
Share on other sites

Jak na moje to zrób jeszcze ze 100 modeli tylko że opierając się o zdjęcia z ludzką anatomia i taki tam stuff.

Wnioskuje żeś młody. Samej techniki i tak się kiedyś nauczysz a dobrego grafika poznaje się nie po tym jakie softy ogarnia tylko jak ostatecznie prezentują się jego prace.

 

Retopologia to robienie nowej siatki lowpoly w oparciu o model hipoly.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, mam jeszcze 2 pytania;d Co to jest retopo, co daje i na czym polega? Co to są normale?

 

Retopo najogólniej mówiąc ponowne "przerobienie" topologi twojego modelu. Polega na ponownym zbudowaniu siatki tak żeby była lepsza,przejrzystsza a normale to mapa, która będzie tworzyć złudny efekt detalu z twojego modelu hi poly na modelu low poly :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy