Banned Napisano 15 Sierpień 2011 Napisano 15 Sierpień 2011 (edytowane) Zrobiłem sobie model jakiegoś niedorobionego szkieletu. Mógłby mi ktoś napisać w odpowiedniej kolejności co mam z nim robić dalej? (textury, render, riggowanie, animacje itp. itd.). Ma być to postać pod jakąś grę. Edytowane 15 Sierpień 2011 przez Banned
Juzwa Napisano 15 Sierpień 2011 Napisano 15 Sierpień 2011 hiehie, poczatki widze zanim ktos mnie uprzedzi i napisze "zrob sobie kilka tutoriali" to napisze ZROB SOBIE KILKA TUTORIALI :D A tak na powaznie: przydaloby sie zeby sie cofnac i poszukac referek. Potem zrobic kilka tutoriali z zetki, polecam tutki eat3d (http://eat3d.com/). Ale mozna to olac i jechac dalej, zawsze jakies cwiczenia dla ciebie. Wtedy ja bym polecil 1. retopo w kołcie :P (http://www.3d-coat.com/), 2. uvki w uvlayout (http://www.uvlayout.com/), 3. texturki tez w 3dcoat i photoshopie 4. mozesz zaszalec z normalkami w xnormalu (http://www.xnormal.net/1.aspx) 5. riggowanie w maxie na CATcie 6. i renderowanie w udk (http://www.udk.com/) To tylko przyklad jakiegos pipeline'u. Ale kazdy ma swoj, nie ma co naciskac ze COS MUSI byc zrobione w TYM programie akurat. + duzo tutkow + duzo cwiczen gl
Banned Napisano 15 Sierpień 2011 Autor Napisano 15 Sierpień 2011 Dzięki, mam jeszcze 2 pytania;d Co to jest retopo, co daje i na czym polega? Co to są normale?
legomir Napisano 15 Sierpień 2011 Napisano 15 Sierpień 2011 A ja powiem riggowanie i animacje w May'i :P Wydaje mi się, że to lepsze rozwiązanie. Poza tym zamiast UDK możesz użyć Unity
lechoo Napisano 15 Sierpień 2011 Napisano 15 Sierpień 2011 Poprosze o zmiane nazwy watku na opisujaca problem.
matiskate Napisano 15 Sierpień 2011 Napisano 15 Sierpień 2011 Widze, wyrozumiałą moderacje. :) Co do wątku to: http://www.youtube.com/3dsmaxhowtos Wszystko od zera, angielski lektor, Ps. mozna ustawic polskie napisy ;) Pozdrawiam
Monio Napisano 15 Sierpień 2011 Napisano 15 Sierpień 2011 Jak na moje to zrób jeszcze ze 100 modeli tylko że opierając się o zdjęcia z ludzką anatomia i taki tam stuff. Wnioskuje żeś młody. Samej techniki i tak się kiedyś nauczysz a dobrego grafika poznaje się nie po tym jakie softy ogarnia tylko jak ostatecznie prezentują się jego prace. Retopologia to robienie nowej siatki lowpoly w oparciu o model hipoly.
Banned Napisano 16 Sierpień 2011 Autor Napisano 16 Sierpień 2011 Dobra dzięki za pomoc, już mniej więcej kapuje ;P Ten model robiłem na szybko byleby był. Kolega chciał coś sprawdzić w irrlichcie. Następnym razem bardziej sie postaram.
Dagonet, Napisano 17 Sierpień 2011 Napisano 17 Sierpień 2011 Dzięki, mam jeszcze 2 pytania;d Co to jest retopo, co daje i na czym polega? Co to są normale? Retopo najogólniej mówiąc ponowne "przerobienie" topologi twojego modelu. Polega na ponownym zbudowaniu siatki tak żeby była lepsza,przejrzystsza a normale to mapa, która będzie tworzyć złudny efekt detalu z twojego modelu hi poly na modelu low poly :)
Rekomendowane odpowiedzi