Banned Napisano 15 Sierpień 2011 Share Napisano 15 Sierpień 2011 (edytowane) Zrobiłem sobie model jakiegoś niedorobionego szkieletu. Mógłby mi ktoś napisać w odpowiedniej kolejności co mam z nim robić dalej? (textury, render, riggowanie, animacje itp. itd.). Ma być to postać pod jakąś grę. Edytowane 15 Sierpień 2011 przez Banned Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juzwa Napisano 15 Sierpień 2011 Share Napisano 15 Sierpień 2011 hiehie, poczatki widze zanim ktos mnie uprzedzi i napisze "zrob sobie kilka tutoriali" to napisze ZROB SOBIE KILKA TUTORIALI :D A tak na powaznie: przydaloby sie zeby sie cofnac i poszukac referek. Potem zrobic kilka tutoriali z zetki, polecam tutki eat3d (http://eat3d.com/). Ale mozna to olac i jechac dalej, zawsze jakies cwiczenia dla ciebie. Wtedy ja bym polecil 1. retopo w kołcie :P (http://www.3d-coat.com/), 2. uvki w uvlayout (http://www.uvlayout.com/), 3. texturki tez w 3dcoat i photoshopie 4. mozesz zaszalec z normalkami w xnormalu (http://www.xnormal.net/1.aspx) 5. riggowanie w maxie na CATcie 6. i renderowanie w udk (http://www.udk.com/) To tylko przyklad jakiegos pipeline'u. Ale kazdy ma swoj, nie ma co naciskac ze COS MUSI byc zrobione w TYM programie akurat. + duzo tutkow + duzo cwiczen gl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banned Napisano 15 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 15 Sierpień 2011 Dzięki, mam jeszcze 2 pytania;d Co to jest retopo, co daje i na czym polega? Co to są normale? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 15 Sierpień 2011 Share Napisano 15 Sierpień 2011 A ja powiem riggowanie i animacje w May'i :P Wydaje mi się, że to lepsze rozwiązanie. Poza tym zamiast UDK możesz użyć Unity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lechoo Napisano 15 Sierpień 2011 Share Napisano 15 Sierpień 2011 Poprosze o zmiane nazwy watku na opisujaca problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matiskate Napisano 15 Sierpień 2011 Share Napisano 15 Sierpień 2011 Widze, wyrozumiałą moderacje. :) Co do wątku to: http://www.youtube.com/3dsmaxhowtos Wszystko od zera, angielski lektor, Ps. mozna ustawic polskie napisy ;) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 15 Sierpień 2011 Share Napisano 15 Sierpień 2011 Jak na moje to zrób jeszcze ze 100 modeli tylko że opierając się o zdjęcia z ludzką anatomia i taki tam stuff. Wnioskuje żeś młody. Samej techniki i tak się kiedyś nauczysz a dobrego grafika poznaje się nie po tym jakie softy ogarnia tylko jak ostatecznie prezentują się jego prace. Retopologia to robienie nowej siatki lowpoly w oparciu o model hipoly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banned Napisano 16 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2011 Dobra dzięki za pomoc, już mniej więcej kapuje ;P Ten model robiłem na szybko byleby był. Kolega chciał coś sprawdzić w irrlichcie. Następnym razem bardziej sie postaram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dagonet, Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Dzięki, mam jeszcze 2 pytania;d Co to jest retopo, co daje i na czym polega? Co to są normale? Retopo najogólniej mówiąc ponowne "przerobienie" topologi twojego modelu. Polega na ponownym zbudowaniu siatki tak żeby była lepsza,przejrzystsza a normale to mapa, która będzie tworzyć złudny efekt detalu z twojego modelu hi poly na modelu low poly :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi