Jump to content

olbrzymi render


Xwodred
 Share

Recommended Posts

mam za zadanie wyrenderowac ogromna wizke 4mx25m (mozliwe ze ok 95000x15000 pixeli).. Macie moze jakies rady, uwagi odnosnie tak wielkiego renderu? na jakie ustawienia v-ray'a zwrocic najwieksza uwage? Robil juz ktos tak duzy render i czy max wogole go podzwignie? A moze renderowac w czesciach - tylko jak?

 

z gory dzieki za pomoc

 

 

 

 

 

 

 

 

i5 760 2.8 GHz

radeon HD5850 1GB

8 GB DDR3

 

(pytanie do tych ktrorzy naprawde wiedza;) )

Link to comment
Share on other sites

po pierwsze to max. rozdzielczosc renderu w maxie to 32768px (vray FB 50000px)

po drugie jesli to jakis bilboard/plakat to nikt tego w 300/150dpi nie wydrukuje wiec i ty nie musisz tego w takiej rozdzialce renderowac. dopytaj w drukarni dokladnie czego potrzebuja bo mozesz marnowac czas i nerwy probojac cos takiego renderowac.

 

pomijajac juz wyrenderowanie to nie wiem jak bedziesz pozniej taki plik w PS obrabial.

 

napisz cos wiecej o projekcie to bedzie latwiej doradzic...

Link to comment
Share on other sites

Plik nie bedzie obrabiany w PS. Mniejszy render juz przetestowany i nie wymaga poprawek. Co do wielkości to masz racje, puscilem probny prosty render i max to 32768..

 

o projekcie: widok dosc duzego osiedla, duzo drzew onyxowych, gdzieniegdzie trawa multiscaterem (ale ta penwnie zastapie bitmapa). Nie wiem co jest jeszcze wazne... render bedzie stal przy ulicy, i z bliska nie bedzie ogladany...

 

Jak myslicie, jaka bylaby minimalna rozdzielczosc dla takiego renderu (zeby nie bylo pikselozy itp)?

Link to comment
Share on other sites

Jak kiedyś robiłem wizualizacje na billboard, to dowiedziałem się, że można przyjąć skale 1 do 10. Miałem do zrobienia plansze o wymiarach 8m x 12m, przyjąłem 80cm x 120cm 150dpi i jest ok. Wizualizacja do dzisiaj wisi i wygląda w takiej jakości dobrze, bo aby objąć ją wzrokiem to trzeba stanąć kilkanaście metrów od niej.

Link to comment
Share on other sites

Breja - wynikałoby z tego że rozdzielczość była 15dpi - niezła masakra.

Ola-f dobrze pisze - może być 32-50dpi.

 

Renderuj "Regionami" do pliku z kanałem Alpha - zapisując plik naprzemiennie, raz do pliku A a raz do pliku B będziesz miał pewność że to co rendernęło się dotychczas będzie zachowane. Jeśli zrestartujesz Max'a - stracisz z pamięci tą część obrazu która się wcześniej wyrenderowała, więc i tak będziesz musiał złożyć to w PS. Na szczęście PS obsługuje już format .PSB - odpowiednik .PSD, tylko dla DUŻYCH formatów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy