Jump to content

"Enigma" concept bike


Ayzen
 Share

Recommended Posts

Witam,

przebłysk w nocy, kartka i mazaki w rękę...

 

kolejny concept bike, zwrotnicowe zawieszenie przodu, hubless/osmos tył, "podwójny" boxer i napęd na oba koła kardanem, miał być V4 ale robię też cafe racera z V4 więc tu niech będzie boxer, a co mi tam :)

 

enigma00.jpg

 

enigma01.jpg

 

enigma02.jpg

 

...cdn

Link to comment
Share on other sites

Troche podobne do poprzedniej pracy ??

 

A zawias Telewer jak w BEM? to cos u Ciebie ma cos z tym wspolnego?

 

Trochę podobne, owszem, mam zboczenie na punkcie nieszablonowych rozwiązań tego typu. Zawieszenie zwrotnicowe z przodu, nie ma nic wspólnego z teleleverem, zwrotnica jak w center-hubach od vyrusa/bimoty ale bez "srodka na osmosach z kardanem, taka hybryda, eliminuje efekt nurkowania przy hamowaniu, generalnie jeżdżą już motocykle z każdym użytym przeze mnie rozwiązaniem technicznym, ...ale nie ze wszystkimi na raz w jednej maszynie.

Link to comment
Share on other sites

Kola zastosowane przez Ciebei maja bardzo małą sprawność :D z tego co pamietam. W stanch teraz jest to popularne ludzie robia na nich czopery. W ... kulek lozyskowych w sroku . W sumie kolo to jedno wielkie lozysko :).

 

Zawieszenie jest na łożyskach i zębatkach napędowych, łożyska są niejako w feldze z obu stron, rozmieszczone tak że utzymują wysoką sztywność. Sprawność takiego rozwiązania jest wysoka, ktoś to wymyślił pod koniec lat '70 jak się nie mylę. Opcja z felgą - łożyskiem to imho porażka, minimalnie mniejsze skomplikowanie konstrukcji niż rozwiązanie którego użyłem ale tak jak napisałeś sprawność tego średnia z tego co wiem.

 

PS generalnie najciekawsze pomysły mieli ludzie w latach '70 - '80, jak ktoś miał pomysł to go wcielał w życie, nieważne jak bardzo szalony, to że nie szło to dalej do produkcji masowej to inna bajka, ale koncepcje były geniealne, patrz Suzuki Nuda

THUMB_WIDE_MED_Suzuki%20Nuda%201987.jpg

Zwrotnica z przodu, napęd na oba koła, ....1987

Link to comment
Share on other sites

Jakby bylo taie super to by bylo w produkcji :). Koszt wytworzenia nie jest proporcjonalny do otrzymanego efektu :).

 

Dokładnie. ...tak samo jak Veyron, Zonda, Reventon czy tam inny Enzo :)

róznica polega na tym że ultra bogaty biznesmen nie będzie sobie niszczył fryzury kaskiem :)

 

Ale z drugiej strony są geniusze zapalence jak np. John Britten, który sobie zrobił bijący-na-głowe-wszysto motocykl własnego pomysłu, od deski do deski [śrubki do śrubki?] sam w swoim garażu, odlewajac blok silnika własnego pomysłu w ..piecu garncarskim żony [jak mnie pamięć nie myli], po czym skopał tyłki wielkim firmą na torze.

 

Cytując Rafikiego z króla lwa [:)] "Patrz po za to co widać"

 

...w łikend trochę posiedzę nad Enigmą

Link to comment
Share on other sites

No ladnie, ale jest krzywo np . przy otowrach na sruby i ten otwor na keirownice nie zamaly? chyba ja jedna z nich popchniesz do przodu to z drugiej storny pojdzie do tyly i uderzy w obudowe.

I chyba tyle.

 

Luzik, to wstępny modeling, owiewka jest zrobiona na pałę na razie, nie dawałem detali, masz rację z kierownicą, nie planowałem mechaniki skrętu do puki nie zaczne robić zwrotnicy przedniego koła.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy