Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

przebłysk w nocy, kartka i mazaki w rękę...

 

kolejny concept bike, zwrotnicowe zawieszenie przodu, hubless/osmos tył, "podwójny" boxer i napęd na oba koła kardanem, miał być V4 ale robię też cafe racera z V4 więc tu niech będzie boxer, a co mi tam :)

 

enigma00.jpg

 

enigma01.jpg

 

enigma02.jpg

 

...cdn

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przypomina mi motocykle z Trona. Ciekawie. :)

Napisano

Wał kardana umożliwia skręty. Nie widzę przeszkód :)

 

BTW bardzo fajny koncept, choć stylistycznie jak dla mnie nie różniący się wiele od innych bike'ow tego typu ;) Ale powodzenia w dalszej pracy.

Napisano
Wał kardana umożliwia skręty. Nie widzę przeszkód :)

 

Pardon, umknął mi ten szczegół :)

Napisano
  • Autor
Troche podobne do poprzedniej pracy ??

 

A zawias Telewer jak w BEM? to cos u Ciebie ma cos z tym wspolnego?

 

Trochę podobne, owszem, mam zboczenie na punkcie nieszablonowych rozwiązań tego typu. Zawieszenie zwrotnicowe z przodu, nie ma nic wspólnego z teleleverem, zwrotnica jak w center-hubach od vyrusa/bimoty ale bez "srodka na osmosach z kardanem, taka hybryda, eliminuje efekt nurkowania przy hamowaniu, generalnie jeżdżą już motocykle z każdym użytym przeze mnie rozwiązaniem technicznym, ...ale nie ze wszystkimi na raz w jednej maszynie.

Napisano

Kola zastosowane przez Ciebei maja bardzo małą sprawność :D z tego co pamietam. W stanch teraz jest to popularne ludzie robia na nich czopery. W ... kulek lozyskowych w sroku . W sumie kolo to jedno wielkie lozysko :).

Napisano
  • Autor
Kola zastosowane przez Ciebei maja bardzo małą sprawność :D z tego co pamietam. W stanch teraz jest to popularne ludzie robia na nich czopery. W ... kulek lozyskowych w sroku . W sumie kolo to jedno wielkie lozysko :).

 

Zawieszenie jest na łożyskach i zębatkach napędowych, łożyska są niejako w feldze z obu stron, rozmieszczone tak że utzymują wysoką sztywność. Sprawność takiego rozwiązania jest wysoka, ktoś to wymyślił pod koniec lat '70 jak się nie mylę. Opcja z felgą - łożyskiem to imho porażka, minimalnie mniejsze skomplikowanie konstrukcji niż rozwiązanie którego użyłem ale tak jak napisałeś sprawność tego średnia z tego co wiem.

 

PS generalnie najciekawsze pomysły mieli ludzie w latach '70 - '80, jak ktoś miał pomysł to go wcielał w życie, nieważne jak bardzo szalony, to że nie szło to dalej do produkcji masowej to inna bajka, ale koncepcje były geniealne, patrz Suzuki Nuda

THUMB_WIDE_MED_Suzuki%20Nuda%201987.jpg

Zwrotnica z przodu, napęd na oba koła, ....1987

Napisano
  • Autor
Jakby bylo taie super to by bylo w produkcji :). Koszt wytworzenia nie jest proporcjonalny do otrzymanego efektu :).

 

Dokładnie. ...tak samo jak Veyron, Zonda, Reventon czy tam inny Enzo :)

róznica polega na tym że ultra bogaty biznesmen nie będzie sobie niszczył fryzury kaskiem :)

 

Ale z drugiej strony są geniusze zapalence jak np. John Britten, który sobie zrobił bijący-na-głowe-wszysto motocykl własnego pomysłu, od deski do deski [śrubki do śrubki?] sam w swoim garażu, odlewajac blok silnika własnego pomysłu w ..piecu garncarskim żony [jak mnie pamięć nie myli], po czym skopał tyłki wielkim firmą na torze.

 

Cytując Rafikiego z króla lwa [:)] "Patrz po za to co widać"

 

...w łikend trochę posiedzę nad Enigmą

Napisano

No ladnie, ale jest krzywo np . przy otowrach na sruby i ten otwor na keirownice nie zamaly? chyba ja jedna z nich popchniesz do przodu to z drugiej storny pojdzie do tyly i uderzy w obudowe.

I chyba tyle.

Napisano
  • Autor
No ladnie, ale jest krzywo np . przy otowrach na sruby i ten otwor na keirownice nie zamaly? chyba ja jedna z nich popchniesz do przodu to z drugiej storny pojdzie do tyly i uderzy w obudowe.

I chyba tyle.

 

Luzik, to wstępny modeling, owiewka jest zrobiona na pałę na razie, nie dawałem detali, masz rację z kierownicą, nie planowałem mechaniki skrętu do puki nie zaczne robić zwrotnicy przedniego koła.

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności