pirx Napisano 30 Sierpień 2011 Napisano 30 Sierpień 2011 Witajcie, nadejszla wiekopomna chwila w której to zakładam teczkę ze stuffem do gier. Będą to różne obiekty, bez jakichkolwiek powiązań. Zanim jeszcze umieszczę coś mam do waz pytanie z serii "jak nie powiecie to nie zabiją". W jaki sposób wyświetlić normalkę w 3ds max? (v.11)
Kubajaniak Napisano 30 Sierpień 2011 Napisano 30 Sierpień 2011 Shaderem, który obsługuje normalki ;) np .3point shader albo Xoliulshader Tu jeszcze masz link do tutka o Xoliul http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/create-beautiful-realtime-renders-using-the-xoliul-viewport-shader-in-3ds-max/
pirx Napisano 30 Sierpień 2011 Autor Napisano 30 Sierpień 2011 Super dzięki. :) Wypaliłem mapę w maxie tajk jak tutaj ale mam problem ponieważ nie wiem jak uzyskać takie samo mapowanie obiektu jak na normalu.
Kubajaniak Napisano 30 Sierpień 2011 Napisano 30 Sierpień 2011 (edytowane) Tak jak w tym tutku co dałeś linka to chyba tylko na płaskie obiekty działa. Zobacz sobie ten tutorial http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/next-gen-weapon-creation-day-3-unwrapping-and-texture-baking/ Edytowane 30 Sierpień 2011 przez Kubajaniak
Levus Napisano 31 Sierpień 2011 Napisano 31 Sierpień 2011 Jeśli zmapowałeś obiekt low na ktory przepalasz to w ustawieniach bakowania ktore pokazałeś zmień opcje "object" i "subobject" na "use existing channel (channel 1), bo teraz robi Ci mapowanie z automatu i wychodzą dziwy. 1
pirx Napisano 31 Sierpień 2011 Autor Napisano 31 Sierpień 2011 (edytowane) Kuba, dzięki za tuta i schader.+ Levus, jesteś wielki!+ Pozwólcie, że jeszcze trochę popracuję nad tą mapką bo na razie wstyd pokazać. ;) //edit: Ma ktoś pomysł co jest kiedy: siatka jest non-manifold ? Błagam pomóżcie. Edytowane 31 Sierpień 2011 przez pirx
Levus Napisano 2 Wrzesień 2011 Napisano 2 Wrzesień 2011 nonmanifold to znaczy, że siatka jest "bez sensu":) Nie wiem jak to wytłumaczyć, ale masz tu trochę ilustracji, wystarczyło wpisać w googlach: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=non-manifold&gs_sm=e&gs_upl=772l2661l0l2743l12l9l0l3l3l1l308l1556l0.2.4.1l7l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1280&bih=900&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi#um=1&hl=pl&tbm=isch&sa=1&q=nonmanifold&oq=nonmanifold&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3420l3420l0l3708l1l1l0l0l0l0l216l216l2-1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=67465921edafd187&biw=1280&bih=900
pirx Napisano 2 Wrzesień 2011 Autor Napisano 2 Wrzesień 2011 To jest dziwne 0_o Zrobiłem kolejną normalkę ale za każdym razem coś jest nie tak, na beczce to najlepiej jednak wyglądało po nałożeniu mapy. Jaki właściwie powinien być lo względem hi? Większy mniejszy czy jaki?
pirx Napisano 3 Wrzesień 2011 Autor Napisano 3 Wrzesień 2011 Przepraszam, że post pod postem ale jak się pozbyć przenikających się faceów?
pirx Napisano 24 Wrzesień 2011 Autor Napisano 24 Wrzesień 2011 Kolejne pytanie :P, jak najlepiej zrobić łańcuch? Chciałem go wymodelować ale strasznie dużo zjada tri., może by tak zrobić na playn'e z alphą ale co z tym,że mnie ma on grubości? Model ma być ingame i to szybko, dlatego bardzo proszę o pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się