Jump to content

Teczka 3d: Głowy (chwilowo projekt wiz.)


M_Bachu
 Share

Recommended Posts

Witam ! Jestem nowy na forum, więc witam wszystkich użytkowników. Przedstawiam moje pierwsze próby z główkami, base mesh w 3ds max, dalej oczywiście zbrush. Na podstawie refek, które wykonałem kolegom z wymiany studenckiej. Niestety nie dysponuję jeszcze tabletem, mycha.

 

Proszę o uwagi i ostrą krytykę. Ma ktoś może jakieś informacje na temat workflow zbrush> 3ds max+ vray? Chodzi mi o eksport displace'ów i normali i o dobre ustawienia tego wszystkiego. Naszukałem się tutków (nawet jeden z tego forum), ale nic nie przyniosło oczekiwanego efektu.

 

fred:

 

freds.jpg

fredside.jpg

 

sal:

salz.jpg

salside.jpg

 

Pozdrawiam i z góry dzięki !

 

Michał

Edited by M_Bachu
Link to comment
Share on other sites

Witamy na forum :)

 

 

 

Najlepsza rada jaką mogę Tobie dać – kup tablet :) (na serio, nie żartuję, najtańszy wacoma, choćby a6, ale kup [z piórem]).

 

 

Co do reszty to w obu głowach powtarzasz te same błędy:

 

- źle zarysowana czaszka

 

- źle położone ucho

 

- za mocno zaznaczona żuchwa

 

- brak kości jarzmowych

 

- niedokładnie odrysowane kształty (oczu, ust)

 

- zbyt płaskie uszy i nozdrza

 

 

zrobiłem mały overpaint, może będzie przydatny:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/841/freds2.jpg/

 

 

a co do exportu to najmniej ważny etap produkcji, najpierw model musi być ok :) btw. jeżeli głowy są zgodne z referkami tzn. że referki są do wymiany :P Nie wiem, która to głowa, ale skoro nie wygląda jak gniot czy zdeformowany kosmita tzn. że ogólnie nie jest źle i idziesz dobrą drogą (teraz tylko trochę poprawiania) :)

Link to comment
Share on other sites

Hiya.

Dodam jeszcze -jak na pierwsze próby są całkiem udane. Jestem pełen podziwu że mychą. Druga wersja fajniejsza -trafiony ostatni profil.

Kup tablet, opłaci Ci się, trudno jest wyciągnąć chociażby delikatne ostre krawędzie (usta, powieki) czy wygładzić powierzchnie myszą. SubDiv, minimum, o jeden w dół.

Gratulacje :

k.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję serdecznie za rady Panowie :) ! Postarałem się skupić na tym co było źle, i oto prezentuję taki oto model głowy mojej dziewczyny. Tablet powinien niedługo się pojawić w moim inwentarzu, lecz póki co nie chcę stać w miejscu(chociaż smooth i trim dynamics przy użyciu mychy to koszmar).

 

misza1.jpg

 

 

misza2.jpg

 

 

beznazwy2ez.jpg

 

tak samo jak wcześniej- base w 3ds, dalej zetka. Poleciłby ktoś jakąś lekturę, czy tutka, co by się szybciej rozwijać ?

Link to comment
Share on other sites

Salameander- Kinglsiena się naoglądałem, baaaardzo przydatne. Szkoda tylko, że to co najlepsze (anatomy of the face for artists) kosztuje około 120 dolców :D Ale za to książki, które on sam poleca bardzo przydają się.

 

A teraz trochę nie w temacie tego wątku. Pracuję nad jednym zleceniem wizualizacyjnym (zbieram fundusze na tablet ;) ) Nigdy jeszcze tego nie robiłem, więc jest jak jest. Bardzo zależy mi na tym, żeby wyglądało to jak najlepiej. Jak na obecną chwilę brakuje mi tu czegoś, cały czas plastikowe takie,

Obiekt położony jest w lesie iglastym i dla klienta jest ważne, by było to widoczne. Jednak darmowa wersja forest lite od Itoo nie posiada w bibliotece żadnych darmowych drzew iglastych (jest 1, ale bardzo plastikowy). Dysponuje ktoś może jakimiś darmowymi modelami lub jakąś inną wtyczką (max 2012 :/ )?

,

oświetlenie to vray sun+sky, hdr dla odbić, trawa Autograss (średnio szczerze mówiąc, chciałbym osiągnąc bardziej realistyczny efekt). w psie niebo i kontrast i trochę kolory.

 

77592950.jpg

 

18366987.jpg

 

podjazd lewitujący i magiczna dachówka na drugim renderze znikną przy następnym update :)

 

Pozdrawiam,

 

Bach

Link to comment
Share on other sites

Dobre oświetlenie to podstawa a tu nie ma nic z niego. Co do drzew to jedź w teren rowerem, cyknij fotki, szybko wytnij w PS i poskładaj to do kupy. Te renderowane na pewno nie dodadzą realizmu widząc co Ci wychodzi teraz. Użyj też jakiś tekstur, bumpa na tynku, wrzuć detal czyli rynny, gąsiory, parapety obróbkę blacharską itp. Inaczej plastik ciągle będziesz w tym widział.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rady Tores :) Wymodelowałem szczegóły o których powiedziałeś i wygląda to teraz o niebo lepiej, z tymże mam problem żeby skopiować 1 człon szeregówki i odbić go tak by 2 części tworzyły całość. Nie wiem co się stało bo za 1 razem wszystko działało i domek elegancko się odbił. Chciałem coś poprawić, nałożyłem mirrora drugi raz a tu lipa. Każdy obiekt w inną stronę, jeden wielki bałagan. Jak sobie z tym poradzić ? Xform nie działa...

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że tablet może poczekać bo jak patrzę na to, to aż dziwię się, że twoje głowy prezentują poziom daleko wyprzedzający to co zrobiłeś. Po co wstawiasz drzewa liściaste skoro masz wstawić iglaste? Trawa lepsza by wyszła nie z geometrii tylko z displacementu, tylko musisz mieć ładniejszą teksturę. Rynny od siekiery zrobione. One mają swoje średnice i powinny być węższe. Trzeba tylko poczytać o tym. Dalej masz przejarany render.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Tores: Idąc za Twoją radą zamiast hdrki wrzuciłem bitmapę na plane'a dla odbić. Ale kulawo to strasznie wychodzi, mianowicie szyby są całe czarne, 0 odbicia. próbowałem zwiększać i render output i jakieś inne wartości z 1 do 10 ale nie działa... (w przypadku hdrki wystarczyło zwiększyć overal multiplier). Używam vrayphycicalcam. Co ustawić żeby zaczęło to działać ?

Link to comment
Share on other sites

U mnie bitmapa do odbić ma alphę aby niebo było przezroczyste. Oczywiste też jest to, że nie każda się mapa terenu nadaje do tego celu. Musi mieć odpowiednie drzewa i dobre prześwity nieba między konarami i liśćmi. Plan z nią musi być umiejscowiony odpowiednio aby usyskać dobre odbicie. Musisz dobrze poustawiać oświetlenie w scenie. Wyrzuc tą hdrkę i skup się na vray sun i sky lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli się nie mylę to cienie robiłeś poprzez overlay/multiply w photoshopie? :P

Dołączam się do rady żeby trawę zrobić poprzez displacement, dodałbym też jakiś pasek np żwirku wkoło domu, raczej rzadko się zdarza że trwa jest pod samym budynkiem. Do tego dorzuciłbym np firanki w okna, żeby odbiorca jednak myślał, że coś w tym domu się dzieje, a nie stoi pusty ;)

 

Co do oświetlenia jeśli jeszcze tego nie próbowałeś to sprawdź zwykł direct light jako słońce, do tego vray light (dome z dodaną hdr'ką, tę samą hdrkę dodaj w enviro).

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Dmk- Cienie akurat wyszły takie po "post" w psie, ale były już na renderze od plane z opacity. Z trawą jeszcze się pobawię, żwirek też bardzo dobry pomysł, dzięki !

 

Tores- Wrzuciłem hdrkę, tym razem inną o rzekomo dużej rozdzielczości, ale te odbicia mam wciąż tak cholernie rozmyte i dziwne, że nie jest to do zaakceptowania. zmniejszyłem wartość blura do 0.01 ale nic to nie daje cały czas wygląda to jak psu z pod ogona.... Co zrobić, żeby te odbicie uzyskać tak jak trzeba ? Już powoli nie mam do tego siły.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy