kolaborant Napisano 7 Wrzesień 2011 Napisano 7 Wrzesień 2011 Hej. Zastanawiam się nad kupnem Octana i mam parę pytań dotyczących tego softu. 1. skąd mogę pobrać exporter do blendera i czy jest on udostępniony za darmo dla ludzi bez licencji np. do eksperymentów z demem. 2. Czy ten render (jestem w tej kwestii zielony) oblicza na bazie Ramu, CPU czy np. tylko karty graficznej ( będę wdzięczny jeśli ktoś pokrótce sprawę mi wyłoży) 3. ogólnie jakie są wasze opinie o tym silniku (czy ktoś z was korzysta z niego w połączeniu z Blenderem ?) Pozdrawiam
Skoti Napisano 7 Wrzesień 2011 Napisano 7 Wrzesień 2011 Hej. Zastanawiam się nad kupnem Octana i mam parę pytań dotyczących tego softu. 1. skąd mogę pobrać exporter do blendera i czy jest on udostępniony za darmo dla ludzi bez licencji np. do eksperymentów z demem. 2. Czy ten render (jestem w tej kwestii zielony) oblicza na bazie Ramu, CPU czy np. tylko karty graficznej ( będę wdzięczny jeśli ktoś pokrótce sprawę mi wyłoży) 3. ogólnie jakie są wasze opinie o tym silniku (czy ktoś z was korzysta z niego w połączeniu z Blenderem ?) Pozdrawiam 1. Eksporter jest dla osób które kupią licencję. 2. Renderer nie korzysta z Ram, czy CPU, a tylko i wyłącznie z GPU firmy Nvidia (na AMD nie działa), dlatego dobrze jest mieć dobre GPU z dużą ilością pamięci na nim. 3. Działą szybko i dosyć sprawnie - ma pewne mankamenty okresu dziecięcego programu, ale za taką cenę nie jest źle. Ja nie jestem grafikiem, chociaż jak ostatnio robiłem wizualizację 1000m2 powierzchni to bardzo mi się przydał Octane ze względu na szybkie efekty. Jeśli masz kartę AMD (lub Nvidia, bo na nich też działa) lub chcesz mieć lepszą integrację z blenderem, lub chcesz mieć możliwość renderingu na CPU (np. gdy braknie ramu na GPU) to podobny renderer jest za darmo tworzony do blendera (Cycles), który pojawić się ma w blenderze 2.61 (gdzieś na gwiazdkę), a teraz możesz ściągnąć buildy testowe z wczesnych prac.
kolaborant Napisano 8 Wrzesień 2011 Autor Napisano 8 Wrzesień 2011 Dzięki Skoti za wyczerpującą odpowiedź. Czyli tak jak myślałem moja karta (Asus Radeon HD 6850 DirectCU 1GB DDR5 PCI-E BOX) odpada jeśli chodzi o Octana. Cycles'a śledzę bacznie ale obawiam się, że na wersję oferującą zadowalające możliwości poczekamy dłużej niż do gwiazdki. Ostatecznie internal da o wiele lepsze możliwości (choćby dzięki nodom). Uzbrajam się zatem w "blenderowską cierpliwość" :). Pozdrawiam
n-pigeon Napisano 8 Wrzesień 2011 Napisano 8 Wrzesień 2011 Właściwie Octane jest dość biedny xD i Cycles już ma prawie wszystko co ma Octane xD Nawet opcje nieba i poświaty słońca, brakuje jedynie samego słońca hehe i ostrych cieni :P No ale i w Cycles, OpenCL jeszcze nie jest gotowy, przynajmniej mi się psuje :) oświetlenie działa, ale materiały nie, za 3 miesiące prawdopodobnie będzie i pobawisz się swoim Radeonkiem.
Skoti Napisano 8 Wrzesień 2011 Napisano 8 Wrzesień 2011 Dzięki Skoti za wyczerpującą odpowiedź. Czyli tak jak myślałem moja karta (Asus Radeon HD 6850 DirectCU 1GB DDR5 PCI-E BOX) odpada jeśli chodzi o Octana. ... Ostatecznie internal da o wiele lepsze możliwości (choćby dzięki nodom). Jeśli chodzi o ścisłość to Radeony odpadają jeśli chodzi o tego typu obliczenia nawet w OpenCL i zamiast być konkurencją dla GPU nVidii są konkurencją dla CPU (na których OpenCL też działa). Nody też będziesz miał w Cycles (nawet o większych możliwościach niż w BI) i właśnie chodzi o to, żeby Cycles się ładnie integrował ze wszystkimi możliwościami blendera, czego nie da się zrobić w zewnętrznych rendererach (ponieważ one są dla wielu programów i siłą rzeczy wychodzi część wspólna wielu programów, a nie pełnia możliwości jednego programu).
kolaborant Napisano 13 Wrzesień 2011 Autor Napisano 13 Wrzesień 2011 ... hmm. Poczytałem sobie trochę tu i tam. Generalnie mam już niezły mętlik w głowie. Skoti, czy zatem nie mogę wykorzystać obecnej karty (radek) do obliczeń Cycles'a . W robocie mam kartę gtx460 i faktycznie mam wtedy możliwość wyboru obliczeń CPU lub GPU w przypadku Radka tej opcji nie ma. Tak na oko nawet mój podkręcony i7 wymięka przy obliczeniach GPU gtx460. Ps. jaką kartę graficzną polecilibyście do tego typu obliczeń?
Skoti Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 @kolaborant: wersja OpenCL dla Cycles dopiero powstaje - jak powstanie to na radku będziesz mógł liczyć (chociaż wydajność radków nie zachwyca w obliczeniach) - teraz tylko CPU lub CUDA (nvidia). Ja mam kręcony GF460 1gb i i5 2500k i i5 bardzo nie ustępuje GPU ze względu na charakter obliczeń i rozszerzenia AVX (4 rdzenie 3,3GHz * AVX (wektorowe obliczenia na 8 liczbach na raz)). Co do kart na których się opłaca liczyć to 460+ (jednak arch 465+ będzie w obliczeniach lepiej się sprawować), jednak trzeba pamiętać ze na gpu ogranicza cie ilosz pamieci, a zyskujesz wydajność w granicach 2x-10x w zależności od sceny. 1
olaf Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 na cpubenchmark.net jest bench kart i mozna porównać tą 550tkę PoV z 4gb ramu. Droga raczej nie jest. 460 to juz poprzednia generacja (nie tak odległa ale jednak). CHyba ze liczysz na uzywane 460z np. 1gb ramu
kolaborant Napisano 13 Wrzesień 2011 Autor Napisano 13 Wrzesień 2011 Zrobiłem mały teścik w pracy: Render defaultowych małpek 500 pass GPU (gtx460) - 35 sek Core i7 (2,8 na rdzeń - też 8 wątkowy) - 2:59 sprawdzę jeszcze na domowiaku (i7 2600K OC 4,3) Czy pamięć Ram ma jakiś znaczący wpływ na tok obliczeń ?
RUNNER18 Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 Używałem Octana i Cyclesa oba na gtx 460 i prędkość jest bardzo podobna .Octane jest delikatnie mówiąc ubogi ale na jego rzecz przemawia możlowość zapisania kilku wersji jasnościowych renderu by stworzyć hdr bez konieczności liczenia od nowa w cycles jeszcze tego nie widziałem ale jest exr więc nie ma co płakać . Cycles dużo szybciej się rozwija i jest w pełni zintegrowany . Przedewszystkim Octane robi ogromną ilość przepalonych pixeli na obrazku a jeśli na scenie jest sporo szkła to cycles jest szybszy. Z kupnem karty radzę się wstrzymać do czasu premiery nowych kart na układzie kepler jak chcesz wydajność to będą napewno wydajniejsze a jeśli wystarczy ci to co już jest to po premierze następnej generacji będzie tańsze.
Skoti Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 Zrobiłem mały teścik w pracy: Render defaultowych małpek 500 pass GPU (gtx460) - 35 sek Core i7 (2,8 na rdzeń - też 8 wątkowy) - 2:59 Pewnie robiłeś w Cycles CPU vs CUDA - jeśli tak to dobre wyniki (bo AVX nie wykorzystuje na CPU), ale poczekaj na test OpenCL (ten sam kod, tylko że optymalizowany do jednostek wektorowych karty (CUDA) lub jednostek wektorowych procesora (AVX) przez sterowniki OpenCL od producentów sprzętu). Czy pamięć Ram ma jakiś znaczący wpływ na tok obliczeń ? Jak braknie Ci pamięci RAM na karcie to wydajność będzie równa zero, bo nic nie wyrenderujesz. na cpubenchmark.net jest bench kart i mozna porównać tą 550tkę PoV z 4gb ramu. Droga raczej nie jest. 460 to juz poprzednia generacja (nie tak odległa ale jednak). CHyba ze liczysz na uzywane 460z np. 1gb ramu Serie 500 i 400 to w praktyce jedna seria z procesorami FERMI. 550 jest bardzo wolną kartą - arch ma taki jak 460 (48 procków na SIMD - wyższe modele mają po 32 procki na SIMD), ale ma mniej jednostek GF550 ma 4, a 460 ma ich 7 (GF550 ma 192 procki podczas gdy GF460 ma ich 336), GF550 ma mniejszą szynę pamięci niż GF460 (192bit vs 256bit), i mimo że GF550 ma wyższe zegary to nie może konkurować w obliczeniach z GF460 - GF550 teoretycznie osiąga 691.2 GFLOPs (giga operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę), a GF460 osiąga 907.2 GFLOPs (w praktyce tego nie osiągają, ale wydajność jest proporcjonalna ze względu na identyczną architekturę).
olaf Napisano 13 Wrzesień 2011 Napisano 13 Wrzesień 2011 znam różnicę wydajności w tych kartach polecałem z uwagi na ram.
kolaborant Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 ... tak uzupełniając o teścik na domowym składaku. (defaultowa scena cyclesa z małpkami 500 pass) GPU (gtx460) - 35 sek Core i7 (2,8 na rdzeń - też 8 wątkowy) - 2:59 Core i7 2600K (OC 4,3) - 1:33
olaf Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 cycles obsluguje SLI lub kilka kart bez sli?
blukazs Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 http://forum.cgpersia.com/f13/octane-render-x64-v1-0-beta-2-2-a-15564/ Szkoda ze cyclesa nie ma pod maye:/ Zaczynalem z blenderem ale przerzucilem sie na nia... no i kwestia przyzwyczajenia :/ Mogli by to wydac jak octane'a = standalone + wtyczki ...:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się