Jump to content

Octane render


kolaborant
 Share

Recommended Posts

Hej. Zastanawiam się nad kupnem Octana i mam parę pytań dotyczących tego softu.

 

1. skąd mogę pobrać exporter do blendera i czy jest on udostępniony za darmo dla ludzi bez licencji np. do eksperymentów z demem.

2. Czy ten render (jestem w tej kwestii zielony) oblicza na bazie Ramu, CPU czy np. tylko karty graficznej ( będę wdzięczny jeśli ktoś pokrótce sprawę mi wyłoży)

3. ogólnie jakie są wasze opinie o tym silniku (czy ktoś z was korzysta z niego w połączeniu z Blenderem ?)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Hej. Zastanawiam się nad kupnem Octana i mam parę pytań dotyczących tego softu.

 

1. skąd mogę pobrać exporter do blendera i czy jest on udostępniony za darmo dla ludzi bez licencji np. do eksperymentów z demem.

2. Czy ten render (jestem w tej kwestii zielony) oblicza na bazie Ramu, CPU czy np. tylko karty graficznej ( będę wdzięczny jeśli ktoś pokrótce sprawę mi wyłoży)

3. ogólnie jakie są wasze opinie o tym silniku (czy ktoś z was korzysta z niego w połączeniu z Blenderem ?)

 

Pozdrawiam

1. Eksporter jest dla osób które kupią licencję.

2. Renderer nie korzysta z Ram, czy CPU, a tylko i wyłącznie z GPU firmy Nvidia (na AMD nie działa), dlatego dobrze jest mieć dobre GPU z dużą ilością pamięci na nim.

3. Działą szybko i dosyć sprawnie - ma pewne mankamenty okresu dziecięcego programu, ale za taką cenę nie jest źle. Ja nie jestem grafikiem, chociaż jak ostatnio robiłem wizualizację 1000m2 powierzchni to bardzo mi się przydał Octane ze względu na szybkie efekty.

 

Jeśli masz kartę AMD (lub Nvidia, bo na nich też działa) lub chcesz mieć lepszą integrację z blenderem, lub chcesz mieć możliwość renderingu na CPU (np. gdy braknie ramu na GPU) to podobny renderer jest za darmo tworzony do blendera (Cycles), który pojawić się ma w blenderze 2.61 (gdzieś na gwiazdkę), a teraz możesz ściągnąć buildy testowe z wczesnych prac.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Skoti za wyczerpującą odpowiedź.

Czyli tak jak myślałem moja karta

(Asus Radeon HD 6850 DirectCU 1GB DDR5 PCI-E BOX)

odpada jeśli chodzi o Octana. Cycles'a śledzę bacznie

ale obawiam się, że na wersję oferującą zadowalające

możliwości poczekamy dłużej niż do gwiazdki. Ostatecznie

internal da o wiele lepsze możliwości (choćby dzięki nodom).

Uzbrajam się zatem w "blenderowską cierpliwość" :).

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Właściwie Octane jest dość biedny xD i Cycles już ma prawie wszystko co ma Octane xD Nawet opcje nieba i poświaty słońca, brakuje jedynie samego słońca hehe i ostrych cieni :P

 

No ale i w Cycles, OpenCL jeszcze nie jest gotowy, przynajmniej mi się psuje :) oświetlenie działa, ale materiały nie, za 3 miesiące prawdopodobnie będzie i pobawisz się swoim Radeonkiem.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Skoti za wyczerpującą odpowiedź.

Czyli tak jak myślałem moja karta

(Asus Radeon HD 6850 DirectCU 1GB DDR5 PCI-E BOX)

odpada jeśli chodzi o Octana.

...

Ostatecznie internal da o wiele lepsze możliwości (choćby dzięki nodom).

Jeśli chodzi o ścisłość to Radeony odpadają jeśli chodzi o tego typu obliczenia nawet w OpenCL i zamiast być konkurencją dla GPU nVidii są konkurencją dla CPU (na których OpenCL też działa).

 

Nody też będziesz miał w Cycles (nawet o większych możliwościach niż w BI) i właśnie chodzi o to, żeby Cycles się ładnie integrował ze wszystkimi możliwościami blendera, czego nie da się zrobić w zewnętrznych rendererach (ponieważ one są dla wielu programów i siłą rzeczy wychodzi część wspólna wielu programów, a nie pełnia możliwości jednego programu).

Link to comment
Share on other sites

... hmm. Poczytałem sobie trochę tu i tam. Generalnie mam już niezły mętlik w głowie. Skoti, czy zatem nie mogę wykorzystać obecnej karty (radek) do obliczeń Cycles'a . W robocie mam kartę gtx460 i faktycznie mam wtedy możliwość wyboru obliczeń CPU lub GPU w przypadku Radka tej opcji nie ma. Tak na oko nawet mój podkręcony i7 wymięka przy obliczeniach GPU gtx460. Ps. jaką kartę graficzną polecilibyście do tego typu obliczeń?

Link to comment
Share on other sites

@kolaborant: wersja OpenCL dla Cycles dopiero powstaje - jak powstanie to na radku będziesz mógł liczyć (chociaż wydajność radków nie zachwyca w obliczeniach) - teraz tylko CPU lub CUDA (nvidia). Ja mam kręcony GF460 1gb i i5 2500k i i5 bardzo nie ustępuje GPU ze względu na charakter obliczeń i rozszerzenia AVX (4 rdzenie 3,3GHz * AVX (wektorowe obliczenia na 8 liczbach na raz)). Co do kart na których się opłaca liczyć to 460+ (jednak arch 465+ będzie w obliczeniach lepiej się sprawować), jednak trzeba pamiętać ze na gpu ogranicza cie ilosz pamieci, a zyskujesz wydajność w granicach 2x-10x w zależności od sceny.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Używałem Octana i Cyclesa oba na gtx 460 i prędkość jest bardzo podobna .Octane jest delikatnie mówiąc ubogi ale na jego rzecz przemawia możlowość zapisania kilku wersji jasnościowych renderu by stworzyć hdr bez konieczności liczenia od nowa w cycles jeszcze tego nie widziałem ale jest exr więc nie ma co płakać . Cycles dużo szybciej się rozwija i jest w pełni zintegrowany . Przedewszystkim Octane robi ogromną ilość przepalonych pixeli na obrazku a jeśli na scenie jest sporo szkła to cycles jest szybszy. Z kupnem karty radzę się wstrzymać do czasu premiery nowych kart na układzie kepler jak chcesz wydajność to będą napewno wydajniejsze a jeśli wystarczy ci to co już jest to po premierze następnej generacji będzie tańsze.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem mały teścik w pracy:

Render defaultowych małpek 500 pass

GPU (gtx460) - 35 sek

Core i7 (2,8 na rdzeń - też 8 wątkowy) - 2:59

Pewnie robiłeś w Cycles CPU vs CUDA - jeśli tak to dobre wyniki (bo AVX nie wykorzystuje na CPU), ale poczekaj na test OpenCL (ten sam kod, tylko że optymalizowany do jednostek wektorowych karty (CUDA) lub jednostek wektorowych procesora (AVX) przez sterowniki OpenCL od producentów sprzętu).

 

Czy pamięć Ram ma jakiś znaczący wpływ na tok obliczeń ?

Jak braknie Ci pamięci RAM na karcie to wydajność będzie równa zero, bo nic nie wyrenderujesz.

 

na cpubenchmark.net jest bench kart i mozna porównać tą 550tkę PoV z 4gb ramu. Droga raczej nie jest. 460 to juz poprzednia generacja (nie tak odległa ale jednak). CHyba ze liczysz na uzywane 460z np. 1gb ramu

Serie 500 i 400 to w praktyce jedna seria z procesorami FERMI. 550 jest bardzo wolną kartą - arch ma taki jak 460 (48 procków na SIMD - wyższe modele mają po 32 procki na SIMD), ale ma mniej jednostek GF550 ma 4, a 460 ma ich 7 (GF550 ma 192 procki podczas gdy GF460 ma ich 336), GF550 ma mniejszą szynę pamięci niż GF460 (192bit vs 256bit), i mimo że GF550 ma wyższe zegary to nie może konkurować w obliczeniach z GF460 - GF550 teoretycznie osiąga 691.2 GFLOPs (giga operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę), a GF460 osiąga 907.2 GFLOPs (w praktyce tego nie osiągają, ale wydajność jest proporcjonalna ze względu na identyczną architekturę).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy