Skocz do zawartości

Octane render


kolaborant

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Zastanawiam się nad kupnem Octana i mam parę pytań dotyczących tego softu.

 

1. skąd mogę pobrać exporter do blendera i czy jest on udostępniony za darmo dla ludzi bez licencji np. do eksperymentów z demem.

2. Czy ten render (jestem w tej kwestii zielony) oblicza na bazie Ramu, CPU czy np. tylko karty graficznej ( będę wdzięczny jeśli ktoś pokrótce sprawę mi wyłoży)

3. ogólnie jakie są wasze opinie o tym silniku (czy ktoś z was korzysta z niego w połączeniu z Blenderem ?)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej. Zastanawiam się nad kupnem Octana i mam parę pytań dotyczących tego softu.

 

1. skąd mogę pobrać exporter do blendera i czy jest on udostępniony za darmo dla ludzi bez licencji np. do eksperymentów z demem.

2. Czy ten render (jestem w tej kwestii zielony) oblicza na bazie Ramu, CPU czy np. tylko karty graficznej ( będę wdzięczny jeśli ktoś pokrótce sprawę mi wyłoży)

3. ogólnie jakie są wasze opinie o tym silniku (czy ktoś z was korzysta z niego w połączeniu z Blenderem ?)

 

Pozdrawiam

1. Eksporter jest dla osób które kupią licencję.

2. Renderer nie korzysta z Ram, czy CPU, a tylko i wyłącznie z GPU firmy Nvidia (na AMD nie działa), dlatego dobrze jest mieć dobre GPU z dużą ilością pamięci na nim.

3. Działą szybko i dosyć sprawnie - ma pewne mankamenty okresu dziecięcego programu, ale za taką cenę nie jest źle. Ja nie jestem grafikiem, chociaż jak ostatnio robiłem wizualizację 1000m2 powierzchni to bardzo mi się przydał Octane ze względu na szybkie efekty.