Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć.

Zrobiłem bazę w maya którą eksportowałem do zbrusha. w zbruszu model się totalnie rozjechał, wcześniej wyskoczyła informacja o pięciokątach na modelu które trzeba przekonwertować.

Bazę w maya robiłem standardowo extruda , split tool i add loop.

po dokładnym obejrzeniu modelu w mayce okazało se ze mam pełno dodatkowych vertexów ( widac je na fotce poniżej)

Skąd się te verteksy mogły wziąć ?

Czy jest jakaś funkcja w maya filtrująca takie verteksy żeby je usunąć na raz lub wyszukać więcej niż 4 kątne fejsy ? czy trzeba ręcznie je usuwać?

 

Untitled-_hqhxseq.jpg

 

Zdrówko :)

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 799
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Takie niepotrzebne wierzchołki możesz usunąć wciskając po prostu del albo backspace.

Jeśli zaś wierzchołek łączy co najmniej trzy krawędzie, potrzebne jest już polecenie Delete Vertex z menu polygon.

Morał jest taki, że możesz śmiało zaznaczyć całą masę wierzchołków, wcisnąć na klawiaturze delete,

a usuniesz w ten sposób tylko niepotrzebne.

Do zaznaczania i usuwania ścian mających więcej niż zadana ilość krawędzi jest komenda cleanup.

Pozdr.

Napisano
  • Autor

dzięki za odpowiedz.

Ja zacząłem sobie radzić select>select using constraints i tam po zaznaczeniu jakiegokolwiek facesa ustawiałem select all and next i wyszukiwałem trójkąty i nsided, dobrze mieć też licznik włączony bo czasami są tak małe że trudno je zauważyć. Już dzisiaj wiem że te dodatkowe vertexy zostawały mi po usuwaniu lupa naciskaniem del zamiast tak jak napisałeś z menu "del vertex :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności