Jump to content

Problem z dodatkowymi vertexami


bakteria
 Share

Recommended Posts

Cześć.

Zrobiłem bazę w maya którą eksportowałem do zbrusha. w zbruszu model się totalnie rozjechał, wcześniej wyskoczyła informacja o pięciokątach na modelu które trzeba przekonwertować.

Bazę w maya robiłem standardowo extruda , split tool i add loop.

po dokładnym obejrzeniu modelu w mayce okazało se ze mam pełno dodatkowych vertexów ( widac je na fotce poniżej)

Skąd się te verteksy mogły wziąć ?

Czy jest jakaś funkcja w maya filtrująca takie verteksy żeby je usunąć na raz lub wyszukać więcej niż 4 kątne fejsy ? czy trzeba ręcznie je usuwać?

 

Untitled-_hqhxseq.jpg

 

Zdrówko :)

Link to comment
Share on other sites

Takie niepotrzebne wierzchołki możesz usunąć wciskając po prostu del albo backspace.

Jeśli zaś wierzchołek łączy co najmniej trzy krawędzie, potrzebne jest już polecenie Delete Vertex z menu polygon.

Morał jest taki, że możesz śmiało zaznaczyć całą masę wierzchołków, wcisnąć na klawiaturze delete,

a usuniesz w ten sposób tylko niepotrzebne.

Do zaznaczania i usuwania ścian mających więcej niż zadana ilość krawędzi jest komenda cleanup.

Pozdr.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

dzięki za odpowiedz.

Ja zacząłem sobie radzić select>select using constraints i tam po zaznaczeniu jakiegokolwiek facesa ustawiałem select all and next i wyszukiwałem trójkąty i nsided, dobrze mieć też licznik włączony bo czasami są tak małe że trudno je zauważyć. Już dzisiaj wiem że te dodatkowe vertexy zostawały mi po usuwaniu lupa naciskaniem del zamiast tak jak napisałeś z menu "del vertex :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy