Kubajaniak Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Witam wszystkich. Zacząłem się uczyć ZBrush'a 4. Pomyślałem sobie, że zrobię prostą kolumnę. Mam jednak problem z wypaleniem normal mapy. Wrzucam screena. Kolumna po lewej jest wypalana w maxie, a po prawej z ZB. Czy te ciemne plamy to standard przy ZB, czy można zmienić jakieś ustawienia, albo coś, żeby tak się nie działo? Normalke wypalałem według tego tutka Uploaded with ImageShack.us
Kubajaniak Napisano 29 Wrzesień 2011 Autor Napisano 29 Wrzesień 2011 Też tak myślałem, ale zmieniałem kanał w photoshopie, w ZB na wszystkie możliwe sposoby i lipa. Jedyne co się zmienia, to czarne plamy przechodzą na tył słupa :( W xNormal też się tak robi. Jeszcze tak sobie pomyślałem, że może to wina rozłożenia siatki UV. Trzeba ją jakoś specjalnie rozkładać do ZB? Teraz każdy element jest oddzielnie.
zeet Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Wypal normalkę na modelu o wyższym subdivide nie na 1 , skasuj niższy podział i przetestuj na którym wyższym subdiv wypalona normalka będzie wyglądać prawidłowo .
mafida Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 (edytowane) Jeszcze może być flipnięta mapa vertykalnie.Zbrush robi tex do góry nogami.Ale chyba by inaczej wyglądało. Zeet czemu na wyższym,ja wypalam z najniższego w Z i mi sie takie nie robi. Edit:chociaż z kamieni nie wypalałem,możliwe że Zeet ma racje i zbrush durnieje na krawędziach:/ Edytowane 29 Wrzesień 2011 przez mafida
zeet Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Przed zrobieniem subdivide na modelu można użyć Crease to też załatwia te błędy na normalce i wtedy wypalanie normalnie na 1 subdiv.
mafida Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Czyli najlepeij chyba olać i wypalic w xnormal albo maxie;)
Kubajaniak Napisano 29 Wrzesień 2011 Autor Napisano 29 Wrzesień 2011 (edytowane) Na wyższym subdivide trochę pomaga, jednak to nie to samo co w maxie. Teraz wygląda tak Uploaded with ImageShack.us zeet mógłbyś napisać o co chodzi z tym Crease? Znalazłem takie coś w zakładce Geometry (mam nadzieje, że to to) ale wciskam to przed wypalaniem normalki i nic nie daje. mafida xNormalem było by najszybciej, ale tak samo mi się robi jak w ZB. W maxie trochę zabawy jest, bo mam słabego kompa, to takie meshe z ZB mega go zamulają, ale już znalazłem sposób na to. A tak przy okazji pytanko jeszcze. Można jakoś wyłączyć w ZB czułość na nacisk tabletu? Edytowane 29 Wrzesień 2011 przez Kubajaniak
mafida Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 (edytowane) Z crease chodzi o zabezpieczenie edgy przed smoothem.Zbrush rozmiekcza edge przy wchodzeniu na wyższy subdivide.Przytrzymaj kursor nad buttonem w zbrushu z wcisniętym ctrl,pojawia sie opis funkcji. Ja daję support edge w maxie przy krawędziach przed exportem do zbrusha. Ustawiasz cage do wypalania w xNormal? Czułość kiedyś myślałem że się da ustawić na zero w preferences tablet,ale dupa ustawiam na minimum a dalej wykrywa.Zostaje mysza chyba:/ Edit:Cheche,już wiem jak ustawić z tabletem.Z sensitivity na zero i size sentivity też na zero.Zostawiałem size i mi się wielkość zmieniała:D Edytowane 29 Wrzesień 2011 przez mafida
Kubajaniak Napisano 29 Wrzesień 2011 Autor Napisano 29 Wrzesień 2011 Dzięki, zobaczę jutro. A jeśli chodzi o xNormal zwiększałem tylko ray distance, z cage nie korzystałem. Z tego co widzę na tutorialach, żeby zrobić cage trzeba wejść w okienko podglądu i tam coś ustawiać. W okienku tym mam około 9 fps i nic się nie da robić praktycznie, a jak jeszcze tam wgram HP model, to myślę zwiecha gwarantowana.
mafida Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Ustawiasz cage w maxie i exportujesz modelik jako sbm.Tylko włącz użycie cage w xnormalu,bo mi sie juz zdarzało poprawiać cage żeby po godzinie zauważyć że zapomniałem jednego ptaszka zahaczyć w xnormalu:D
Kubajaniak Napisano 29 Wrzesień 2011 Autor Napisano 29 Wrzesień 2011 Wiem, że tak można, tylko teraz pytanie, jeśli i tak ustawiam cage w 3d maxie, to po co exportować i się bawić w xNormal, jak można od razu w maxie wypalić normalke ;)
mafida Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Zeby nie importować highpoly 10mln poly rzecz jasna:)
zeet Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Crease trzeba włączyć przed rzeźbieniem i dodaniem 1 subdivide . Crease zabezpiecza tak krawędzie bryły modelu że nawet kolejne subdiv z właczonym smothem pozostawia je nadal ostre-kanciaste . I wtedy te cuda nie robią się na normalce .
Kubajaniak Napisano 29 Wrzesień 2011 Autor Napisano 29 Wrzesień 2011 Mam jakiegoś wybrakowanego ZBrusha, albo coś źle robię. Importuje sobie obiekt z maxa, klikam te crease (suwak obok jest ustawiony na 15 [tak mam standardowo]) Klikam Divide i z kolumny robi mi się jajo, czyli nie działa tak jak opisujesz :/
mafida Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Taa,to crease musisz miećtylko kawałek widoczny.W boxie chowasz wszystko oprócz góry na przykład i wtedy crease klikasz.Dlatego wole robić support edge w maxie,mniej pie... Inna metoda to zachować morph target na najniższym subdiv na samym początku i zrobić switch przed wypalaniem,ale czy nie bedzie błedów to nie wiem.Nie bawiłem się tak. Albo przed subdivide odznaczasz smooth przy tym guziku do dzielenia.Robisz ze dwa subdiv bez smootha a dopiero potem włączasz spowrotem.minus jest taki że zależnie od modelu mogą wyjść kanty na płaskich powierzchniach i trzeba potem ręcznie wygładzać.
zeet Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 Sprawdziłem w Zbrushu 4 to faktycznie nie działa . W Zb 4R2 działa dokładnie tak jak opisałem .
mafida Napisano 29 Wrzesień 2011 Napisano 29 Wrzesień 2011 U mnie działa w 4,tylko trzeba po kawałku.Czyli zostawiam tylko tego edgeloopa widocznego który ma byc ostry. Może w 4r2 ulepszyli:)
Gość Chrupek3D Napisano 30 Wrzesień 2011 Napisano 30 Wrzesień 2011 kiedyś się bawiłem cage'm w xnormal... trochę to opornie idzie, bo wyciąganie vertexow jest słabo rozwiązane i trzeba sie naklikac - robisz to w oknie podglądu modelu. Może w nowszej wersji to poprawili... a propo high modelu to użyj Decimation Mastera w ZBrushu... i jak ktoś wyżej wspomniał, możesz zrobić cage w maxie i wyeksportować do xnormal
Kubajaniak Napisano 30 Wrzesień 2011 Autor Napisano 30 Wrzesień 2011 Jeśli chodzi o cage w maxie i exportowanie do xNormal to... jeśli i tak już mam cage w maxie, robię nową warstwę, klikam hide, żeby była nie widoczna, importuje obiekt HP, klikam w opcjach display as box, znowu klikam hide, żeby była widoczna i wypalam normalke. W ten sposób nawet jak miałem obiekt 7,5 mln poly to nie robiło różnicy w działaniu maxa. Wczoraj jeszcze znalazłem tutorial, gdzie jest używana jakaś opcja z ZB przy tego typu rzeczach, ale już mi się nie chciało oglądać. Dzisiaj to zobaczę, jak się uda, to się podzielę wrażeniami.
mafida Napisano 30 Wrzesień 2011 Napisano 30 Wrzesień 2011 (edytowane) Taa,max łyka dosyć ciężkie meshe:).U mnie przy obiekcie 7mln poly idzie nawet dosyć płynnie nawigować w viewporcie bez ukrywania i layerów, a też mam raczej słabego kompa.Ze zdecimowanego obiektu normalka nie będzie tej samej jakości. Edit:No ale pamięci to sobie maxik nie żałuje,2 highpoly załadowałem i ukryłem,6GB zeżarł od razu:D Edytowane 30 Wrzesień 2011 przez mafida
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się