incorect Napisano 2 Październik 2011 Napisano 2 Październik 2011 Witam, tak jak w temacie, pojawił mi się problem, że na renderze nie widać bumpa. Bump jest robiony na normal map i ustawiony jest na tangent space normal. Ktoś może spotkał się z takim problemem ? ;>
Sebazx6r Napisano 2 Październik 2011 Napisano 2 Październik 2011 Pod jaki material podłączasz? Jak pod Mia material to jest sposoba na to. File do bump 2d --> Bump 2d do -> mis set normal (pod normal) ( z mental ray materials)--> do mia material przez attribut editor pod bump.
incorect Napisano 2 Październik 2011 Autor Napisano 2 Październik 2011 podłączam do phonga z maya'i... A co do Twojej podpowiedzi to sie poglubilem na koncu :/ Dalej klapa...
Sebazx6r Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 Wyksportuj obiekt i zaimprtuj spowrotem moze jakis blad sie wdal. Wywal albo do fbx albo do obj(moze dodac plugin jest na liscie). Jeżeli chodzi o wcześniejszą wypowiedź to: przepraszam pomyliłem pojęcia. Miałem na myśli connection edtior connection editor tam podlaczasz pod bump outValue lub normal. Jak dodajesz z pliku to musisz zaznaczyc jeszcze opcje Poniżej mały tutek: W przypadku DSG material trzeba go podlaczyc pod specular.
incorect Napisano 3 Październik 2011 Autor Napisano 3 Październik 2011 Hmm... :) Eksport/import nic nie pomógł, a w tym łączeniu mam problem taki, że w connection editor brakuje mi bump'a :/ Przy miss set normals mam : normal, ale po drugiej stronie niema tego bumpa... :/ Edit : Teraz zauważyłem, że Ty podpinasz miss_set_normal do mia_material, a co w przypadku, gdy ja mam phong'a ?
incorect Napisano 3 Październik 2011 Autor Napisano 3 Październik 2011 Może przedstawię jak to u mnie wygląda będzie łatwiej znaleźć błędy. Próbowałem podpiąć miss_set_normal do mia_material i się udało, ale później, żeby przyłączyć do mojego materiału dachu to ponownie pojawił sie node do bump 2d (jak na obrazku).
Sayja Napisano 3 Październik 2011 Napisano 3 Październik 2011 może masz nie uruchomione 'Maya derivatives' w render settings -> options
incorect Napisano 3 Październik 2011 Autor Napisano 3 Październik 2011 Miałem nie zaznaczone, leci szybki render zobaczymy czy to to :)
incorect Napisano 3 Październik 2011 Autor Napisano 3 Październik 2011 No niestety :/ Wygląda dalej jak wygląda (oczywiście chodzi o sam dach, bo tylko ten materiał zmieniam)
Sebazx6r Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 eee nie o to mi chodzilo ;/. Próbowales z tym bumpem na innym obiekcie. Ja bym proponowal uzyc formatu targa dla pliku pod bump. Czasem moze miec problemy z innymi formatami.
Sayja Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 true. mental ray ma zdaje się problemy z tiffami z kompresją, więc jeśli chodzi o format to najlepsze i tak byłoby konwertowanie do .map
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się