Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

tak jak w temacie, pojawił mi się problem, że na renderze nie widać bumpa.

 

Bump jest robiony na normal map i ustawiony jest na tangent space normal.

 

Ktoś może spotkał się z takim problemem ? ;>

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pod jaki material podłączasz? Jak pod Mia material to jest sposoba na to.

File do bump 2d --> Bump 2d do -> mis set normal (pod normal) ( z mental ray materials)--> do mia material przez attribut editor pod bump.

Napisano
  • Autor

podłączam do phonga z maya'i...

A co do Twojej podpowiedzi to sie poglubilem na koncu :/ Dalej klapa...

Napisano

Wyksportuj obiekt i zaimprtuj spowrotem moze jakis blad sie wdal. Wywal albo do fbx albo do obj(moze dodac plugin jest na liscie).

Jeżeli chodzi o wcześniejszą wypowiedź to: przepraszam pomyliłem pojęcia. Miałem na myśli connection edtior connection editor tam podlaczasz pod bump outValue lub normal. Jak dodajesz z pliku to musisz zaznaczyc jeszcze opcje Poniżej mały tutek:

W przypadku DSG material trzeba go podlaczyc pod specular.

beztytuunbj.png

Napisano
  • Autor

Hmm... :) Eksport/import nic nie pomógł, a w tym łączeniu mam problem taki, że w connection editor brakuje mi bump'a :/

 

Przy miss set normals mam : normal, ale po drugiej stronie niema tego bumpa... :/

 

Edit :

 

Teraz zauważyłem, że Ty podpinasz miss_set_normal do mia_material, a co w przypadku, gdy ja mam phong'a ?

Napisano
  • Autor

Może przedstawię jak to u mnie wygląda będzie łatwiej znaleźć błędy.

Próbowałem podpiąć miss_set_normal do mia_material i się udało, ale później, żeby przyłączyć do mojego materiału dachu to ponownie pojawił sie node do bump 2d (jak na obrazku).

 

test2f.jpg

 

testhwo.jpg

Napisano

może masz nie uruchomione 'Maya derivatives' w render settings -> options

Napisano
  • Autor

No niestety :/

 

test3ow.jpg

 

Wygląda dalej jak wygląda (oczywiście chodzi o sam dach, bo tylko ten materiał zmieniam)

Napisano

test2f.jpg

 

eee nie o to mi chodzilo ;/. Próbowales z tym bumpem na innym obiekcie. Ja bym proponowal uzyc formatu targa dla pliku pod bump. Czasem moze miec problemy z innymi formatami.

Napisano

true. mental ray ma zdaje się problemy z tiffami z kompresją, więc jeśli chodzi o format to najlepsze i tak byłoby konwertowanie do .map

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności