Napisano 2 Październik 201113 l Witam, tak jak w temacie, pojawił mi się problem, że na renderze nie widać bumpa. Bump jest robiony na normal map i ustawiony jest na tangent space normal. Ktoś może spotkał się z takim problemem ? ;>
Napisano 2 Październik 201113 l Pod jaki material podłączasz? Jak pod Mia material to jest sposoba na to. File do bump 2d --> Bump 2d do -> mis set normal (pod normal) ( z mental ray materials)--> do mia material przez attribut editor pod bump.
Napisano 2 Październik 201113 l Autor podłączam do phonga z maya'i... A co do Twojej podpowiedzi to sie poglubilem na koncu :/ Dalej klapa...
Napisano 3 Październik 201113 l Wyksportuj obiekt i zaimprtuj spowrotem moze jakis blad sie wdal. Wywal albo do fbx albo do obj(moze dodac plugin jest na liscie). Jeżeli chodzi o wcześniejszą wypowiedź to: przepraszam pomyliłem pojęcia. Miałem na myśli connection edtior connection editor tam podlaczasz pod bump outValue lub normal. Jak dodajesz z pliku to musisz zaznaczyc jeszcze opcje Poniżej mały tutek: W przypadku DSG material trzeba go podlaczyc pod specular.
Napisano 3 Październik 201113 l Autor Hmm... :) Eksport/import nic nie pomógł, a w tym łączeniu mam problem taki, że w connection editor brakuje mi bump'a :/ Przy miss set normals mam : normal, ale po drugiej stronie niema tego bumpa... :/ Edit : Teraz zauważyłem, że Ty podpinasz miss_set_normal do mia_material, a co w przypadku, gdy ja mam phong'a ?
Napisano 3 Październik 201113 l Autor Może przedstawię jak to u mnie wygląda będzie łatwiej znaleźć błędy. Próbowałem podpiąć miss_set_normal do mia_material i się udało, ale później, żeby przyłączyć do mojego materiału dachu to ponownie pojawił sie node do bump 2d (jak na obrazku).
Napisano 3 Październik 201113 l może masz nie uruchomione 'Maya derivatives' w render settings -> options
Napisano 3 Październik 201113 l Autor Miałem nie zaznaczone, leci szybki render zobaczymy czy to to :)
Napisano 3 Październik 201113 l Autor No niestety :/ Wygląda dalej jak wygląda (oczywiście chodzi o sam dach, bo tylko ten materiał zmieniam)
Napisano 6 Październik 201113 l eee nie o to mi chodzilo ;/. Próbowales z tym bumpem na innym obiekcie. Ja bym proponowal uzyc formatu targa dla pliku pod bump. Czasem moze miec problemy z innymi formatami.
Napisano 6 Październik 201113 l true. mental ray ma zdaje się problemy z tiffami z kompresją, więc jeśli chodzi o format to najlepsze i tak byłoby konwertowanie do .map
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto