Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

tak jak w temacie, pojawił mi się problem, że na renderze nie widać bumpa.

 

Bump jest robiony na normal map i ustawiony jest na tangent space normal.

 

Ktoś może spotkał się z takim problemem ? ;>

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pod jaki material podłączasz? Jak pod Mia material to jest sposoba na to.

File do bump 2d --> Bump 2d do -> mis set normal (pod normal) ( z mental ray materials)--> do mia material przez attribut editor pod bump.

Napisano
  • Autor

podłączam do phonga z maya'i...

A co do Twojej podpowiedzi to sie poglubilem na koncu :/ Dalej klapa...

Napisano

Wyksportuj obiekt i zaimprtuj spowrotem moze jakis blad sie wdal. Wywal albo do fbx albo do obj(moze dodac plugin jest na liscie).

Jeżeli chodzi o wcześniejszą wypowiedź to: przepraszam pomyliłem pojęcia. Miałem na myśli connection edtior connection editor tam podlaczasz pod bump outValue lub normal. Jak dodajesz z pliku to musisz zaznaczyc jeszcze opcje Poniżej mały tutek:

W przypadku DSG material trzeba go podlaczyc pod specular.

beztytuunbj.png

Napisano
  • Autor

Hmm... :) Eksport/import nic nie pomógł, a w tym łączeniu mam problem taki, że w connection editor brakuje mi bump'a :/

 

Przy miss set normals mam : normal, ale po drugiej stronie niema tego bumpa... :/

 

Edit :

 

Teraz zauważyłem, że Ty podpinasz miss_set_normal do mia_material, a co w przypadku, gdy ja mam phong'a ?

Napisano
  • Autor

Może przedstawię jak to u mnie wygląda będzie łatwiej znaleźć błędy.

Próbowałem podpiąć miss_set_normal do mia_material i się udało, ale później, żeby przyłączyć do mojego materiału dachu to ponownie pojawił sie node do bump 2d (jak na obrazku).

 

test2f.jpg

 

testhwo.jpg

Napisano

może masz nie uruchomione 'Maya derivatives' w render settings -> options

Napisano
  • Autor

No niestety :/

 

test3ow.jpg

 

Wygląda dalej jak wygląda (oczywiście chodzi o sam dach, bo tylko ten materiał zmieniam)

Napisano

test2f.jpg

 

eee nie o to mi chodzilo ;/. Próbowales z tym bumpem na innym obiekcie. Ja bym proponowal uzyc formatu targa dla pliku pod bump. Czasem moze miec problemy z innymi formatami.

Napisano

true. mental ray ma zdaje się problemy z tiffami z kompresją, więc jeśli chodzi o format to najlepsze i tak byłoby konwertowanie do .map

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.