Napisano 6 Październik 201113 l Witam wszystkich - to mój pierwszy post na tym forum zanim zacznę Was męczyć o konkrety mam ogólne pytanko celem usystematyzowania pewnej wiedzy: czy chcąc wykorzystywać maxa do fotorealistycznych renderów przedmiotów oraz szerszych scen (nieskomplikowanych pejzaży) należy z góry zakładać wykorzystanie Vray? - tak gdzieś słyszałem że tylko ten render daje takie właśnie, fotorealistyczne efekty z lektury forum wynika iż większość z Was uczyła się maxa poprzez przerabianie tutoriali, a czy np. ktoś z Was bawi się w takie typowo fotorealistyczne rendery? - chodzi o obiekty statyczne. Idąc dalej; może znalazłby się chętny do czegoś w rodzaju nauki, pomocy czy nawet poprowadzeniu za rękę krok po kroku a więc stworzeniu np. konkretnego tutoriala na zadany temat dla mnie? - oczywiście odpłatnie. Jeśli jest ktoś zainteresowany proszę o kontakt na PW, dla mnie to najlepszy sposób na naukę - rozwiązywanie konkretnych problemów - czyli tworzenie konkretnych rzeczy. Sęk w tym ze efektem musi być fotorealistyczny render (Vray?)
Napisano 6 Październik 201113 l Hej, co do renderera, to nie koniecznie musi być to V-Ray. Maxwell jest też dobry, Mental tak samo. Zależy co kto woli i jakie sceny chce renderować. V-Ray jest szybki i to go dla mnie stawia na pierwszej pozycji. Nie będę Ci truł o Final Renderze czy NOX, bo na początek najlepiej załapać jeden, a potem w miarę potrzeb czy chęci zaspokojenia ciekawości sięgnąć do innych. Jeśli chodzi o tutoriale i pomoc, wal na tym forum. Ludzie tutaj to profesjonaliści i zawsze chętni do pomocy. O ile sam będę znał odpowiedź, na zadane pytanie, też postaram się pomóc. Powodzenia!
Napisano 6 Październik 201113 l Stary, tutaj masz wszystko nic więcej Ci nie trzeba. Przerobisz to co jest na tej stronie i będziesz cisnął, obiecuję! http://www.ronenbekerman.com
Napisano 6 Październik 201113 l Autor Dzięki za szybka reakcję i przydatny link mam wrażenie tylko że wieki mi zajmie dojście do takich rezultatów jak z przykładu : )
Napisano 7 Październik 201113 l modele modelami, ale trzeba je jeszcze jakoś oteksturować:) http://www.cgtextures.com (link do tekstur) i http://www.vraymaterials.de (link do vray-owskich materiałów)
Napisano 7 Październik 201113 l Jest masa rendererów dzięki którym można uzyskać fotorealizm. Nie ma najlepszego renderera, bo to nie jest taki proste rozeznanie - że np. ten jest szybszy, a tamten wolniejszy... Wszystko zależy od sytuacji - możesz mieć dwie różne sceny i na jednej renderer będzie najszybszy, a na drugiej już najwolniejszy. Vray jest dosyć prosty w obsłudze, co ma spore znaczenie bo przy złych ustawieniach rendering będzie się wlókł. Sam musisz wybrać co dla ciebie będzie najlepsze, ja przetestowałem wiele rendererów i okazało się że Vray jednak nie został moim ulubieńcem.
Napisano 8 Październik 201113 l Autor Dzięki za wszystkie linki, niektóre już znam dla mnie na dzień dzisiejszy - a droga jeszcze długa przede mną - największym problemem zdaje się być nie tyle modelowanie co właśnie mapowanie i render - czyli fotorealistyczny efekt pomijam już że faktycznie można kupić zarąbiste modele w necie + oczywiście jeszcze więcej ściągnąć za free - ale te komercyjne są na prawdę perfekt i to chyba na dzień dzisiejszy model jest mniejszym problemem niż cała reszta czyli światło, tekstury, render ... oczywiście jeśli mowa o prostych obiektach
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto