Skocz do zawartości

Pytanie ogólne o fotorealizm w 3dsmax


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich - to mój pierwszy post na tym forum

zanim zacznę Was męczyć o konkrety mam ogólne pytanko celem usystematyzowania pewnej wiedzy:

czy chcąc wykorzystywać maxa do fotorealistycznych renderów przedmiotów oraz szerszych scen (nieskomplikowanych pejzaży) należy z góry zakładać wykorzystanie Vray? - tak gdzieś słyszałem że tylko ten render daje takie właśnie, fotorealistyczne efekty

 

z lektury forum wynika iż większość z Was uczyła się maxa poprzez przerabianie tutoriali, a czy np. ktoś z Was bawi się w takie typowo fotorealistyczne rendery? - chodzi o obiekty statyczne.

 

Idąc dalej; może znalazłby się chętny do czegoś w rodzaju nauki, pomocy czy nawet poprowadzeniu za rękę krok po kroku a więc stworzeniu np. konkretnego tutoriala na zadany temat dla mnie? - oczywiście odpłatnie.

 

Jeśli jest ktoś zainteresowany proszę o kontakt na PW, dla mnie to najlepszy sposób na naukę - rozwiązywanie konkretnych problemów - czyli tworzenie konkretnych rzeczy.

 

Sęk w tym ze efektem musi być fotorealistyczny render (Vray?)

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej,

 

co do renderera, to nie koniecznie musi być to V-Ray. Maxwell jest też dobry, Mental tak samo. Zależy co kto woli i jakie sceny chce renderować. V-Ray jest szybki i to go dla mnie stawia na pierwszej pozycji. Nie będę Ci truł o Final Renderze czy NOX, bo na początek najlepiej załapać jeden, a potem w miarę potrzeb czy chęci zaspokojenia ciekawości sięgnąć do innych.

Jeśli chodzi o tutoriale i pomoc, wal na tym forum. Ludzie tutaj to profesjonaliści i zawsze chętni do pomocy. O ile sam będę znał odpowiedź, na zadane pytanie, też postaram się pomóc.

 

Powodzenia!

Napisano

Jest masa rendererów dzięki którym można uzyskać fotorealizm. Nie ma najlepszego renderera, bo to nie jest taki proste rozeznanie - że np. ten jest szybszy, a tamten wolniejszy... Wszystko zależy od sytuacji - możesz mieć dwie różne sceny i na jednej renderer będzie najszybszy, a na drugiej już najwolniejszy. Vray jest dosyć prosty w obsłudze, co ma spore znaczenie bo przy złych ustawieniach rendering będzie się wlókł. Sam musisz wybrać co dla ciebie będzie najlepsze, ja przetestowałem wiele rendererów i okazało się że Vray jednak nie został moim ulubieńcem.

Napisano

Dzięki za wszystkie linki, niektóre już znam

dla mnie na dzień dzisiejszy - a droga jeszcze długa przede mną - największym problemem zdaje się być nie tyle modelowanie co właśnie mapowanie i render - czyli fotorealistyczny efekt

pomijam już że faktycznie można kupić zarąbiste modele w necie + oczywiście jeszcze więcej ściągnąć za free - ale te komercyjne są na prawdę perfekt i to chyba na dzień dzisiejszy model jest mniejszym problemem niż cała reszta czyli światło, tekstury, render ... oczywiście jeśli mowa o prostych obiektach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności