Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kolory wyglądają troche cukierkowo/plastikowo, mimo to scena jest szara i bez wyrazu, popracowałbym w postprodukcji.

Dodałbym większy bump/displace na chodniki, tekstury są dobrze zmapowane ale nie mają głębi, trawa ma inny kolor pod drzewem a inny po lewej na trawniku, drzewa wyglądają trochę słabo, no i pierwsze co się widzi to właśnie to drzewo, kompozycja niestety leży.

 

To co jest poza studnią to tekstura, widać to od razu, jeśli nie chcesz robić czegoś więcej to lepiej to by wyglądało z dodaniem nawet samych zwykłych szarych boxów jeśli masz problemy z dopasowaniem tła.

 

Jest tu jeszcze całkiem sporo pracy.

Pozdrawiam!

 

edit: włączyłem większy rozmiar renderu:

studnia lewituje nad chodnikiem, dach i konstrukcja chyba powinna być z drewna, a jest z pomarańczowego czegoś ;)

Napisano

dmk- dzięki za odpowiedź, postprodukcja mi w ogóle nie wychodzi, zastanawiam sie czy nie bylo błędem przestawienie w gama\LUT gamy na 2,2. Szaro jakoś to wygląda i sztucznie, będę to męczył dalej może coś z tego wyjdzie ;]

Napisano

jeśli już ustawiasz game/lut na 2.2 to w opcjach rendera, jęsli uzywasz vraya, musisz ustawic w color maping na linear i tylko game zmienic na 2.2, reszta na 1.0

Ale żeby to dobrze zrozumieć polecam przejżeć jakiś dobry artykuł o linear work flow.

Zamiast tego np pobaw się exponetialem lub reinhardem (przykładowo może pomogę Ci tak: exponetial / dark: 0,06 bright: 0,32 gamma: 2,2 lub przykłądowy reinhard multip: 1.0 burn: 0,32 gamma: 1,6-2.0)

Oczywiście to przykłady więc sprawdź jak to będzie wyglądać.

Postprodukcja jeśli dobry render to tylko kilka kliknięć i suwaków (pobaw się z adjustments: curves/levels/hue-saturation, może jakiś mały gausian blur z filtrów, unsharp mask czasem, to wszystko uzależnione od renderu) - mowa o PS oczywiście.

Napisano (edytowane)
jeśli już ustawiasz game/lut na 2.2 to w opcjach rendera, jęsli uzywasz vraya, musisz ustawic w color maping na linear i tylko game zmienic na 2.2, reszta na 1.0

Zamiast tego np pobaw się exponetialem lub reinhardem (przykładowo może pomogę Ci tak: exponetial / dark: 0,06 bright: 0,32 gamma: 2,2 lub przykłądowy reinhard multip: 1.0 burn: 0,32 gamma: 1,6-2.0)

 

Troche sie plączesz w temacie wg mnie. W jednym zdaniu, że przy gammie 2.2 musi być linear a dwa zdania dalej że może być exponential albo rainhard.. A potem że może gamma to w ogóle na 1.6... mętlik panie

 

To nie jest tak że musi byc tak albo inaczej. Ma byc dobrze czyli zależy od przypadku i od tego jak lubisz pracować. Czasem jest tak, że workflow zależy od tego co będzie się dalej działo z wyrenderowanym materiałem. Np pewne rzeczy powinny być ustawione dość konkretnie jesli chcesz w postprodukcji łączyc je z materiałem z kamery. Ale nie wnikam bo sie nie znam..

 

Jeśli chodzi po prostu o zrobienie obrazka czy animacji full CG to nie ma tu żadnych przepisów że musi być tak a nie tak

 

Osobiście widze to w ten sposób, że rzeczywiśćie przy G2.2 pracuje sie wygodniej. Sceny sie łatwiej doświetlają w związku z czym łatwiej tez jest uniknąć prześwietleń itd. Więc gamma na 2.2 i linear. Jednocześnie koniecznie tekstury w materiałach tez na G2.2. I to jest układ na dzień dobry, na poczatek roboty. A potem modyfikujesz go w miarę potrzeb

 

Zaczynasz od lineara ale masz tez inne opcje: exponential to krzywa nałozona na kolory obrazka która ogólnie wyrównuje/zmniejsza kontrasty: w cieniach będzie jasniej a mocno oświetlone miejsca nie będą sie prześwietlać. Ale czasem daje dośc mdłe rezultaty. Więć może coś pośredniego.. No i to własnie jest rainhard. Parametr burn ustawiony na 1 to działanie identyczne z linear. Ustawiony na 0 to to samo co exponential.

Ja na ogół ustawiam rainharda który z defaultowymi ustawieniami działa jak linear i jeśli coś mi sie za bardzo świeci to moge zmniejszyć burn żeby złagodzić nieco objawy itd. W scenach nocnych często wygodniej jest obniżyc gamme bo to sprzyja uzyskiwaniu głębszych kontrastów. Gamme tekstur też można zmieniać. Nie musi byc obowiązkowo 2.2. Od tego trzeba wychodzić ale nie znaczy że niemożna troche podnieść żeby przyciemnić czy odwrotnie

Dodatkowo masz tam te wszytkie multipliery czyli rozjasnianie całości albo cieni czy jasnych miejsc.

No al poza tym wszystkim co sie dzieje w ustawieniach renderingu masz tez przecież same ustawienie swiateł i kamery. Przy silnym globalu i słabym oświetleniu bezpośrednim wyjdzie co innego niż przy silnym słońcu a słabszym globalu

 

Sporo zależy od tego jak bardzo chce ci sie modyfikować sprawy w postprodukcji. Może lepiej mieć nieco 'mdły' obrazek (może w 16 bitach?). Bez prześwietleń i bardzo ciemnych cieni, z "bezpiecznymi" kolorami. Tak żeby można było łatwiej modyfikować go levelami curvesami itd. A może w ogóle kupe róznych passów i masek.. No bo np jeśli na obrazku coś ma być "prawie białe" i ty wyrenderujesz własnie "prawie białe" to potem będziesz chciał zwiększyć kotrast i bach.. "prawie białe" robi sie "całkiem białe" i znowu robota..

 

Albo starsz sie juz w samym maxie zblizyć mozliwie do ostatecznego efektu jaki chcesz osiągnąć bo masz do zrobienia 8 ujęć i nie chce ci sie składać kazego w fotoszopie z kilkunastu różnych obrazków

 

Troche chaotycznie mi wyszło to wypracowanie ale do tego tematu naprawde można podchodzić na wiele sposobów. A i samych narzędzi jest sporo. I ludzie robią to naprawde na wiele sposobów. To kwestia upodobań, doświadczenia i zrozumienia co tam siedzi w tych wszystkich numerkach i suwakach.

Chłopaki i dziewczyny z evermotion mają zdaje się w zasobach dośc fajne przykłady gotowych projektów typu pliki maxowe plus fotoszop. W makingofach też siedzi sporo wiedzy..

Edytowane przez pabulo
Napisano

źle mnie zrozumiałeś pabulo, nie pisałem, że gamy 2.2 używamy tylko przy linear, napisałem też że to co podałem odnośnie reinharda i exp to tylko przykładowe ustawienia i sam musi je sprawdzić.

 

Reszty nie czytam bo nie mam siły :P

Sam nie pracuje LWF'em.

 

Pzdrwm.

Napisano

dzięki wszystkim za podpowiedzi..

nie lubie photoshopa wiec pewnie też w tym leży problem.. zawsze wszystko w corelu.. a środowisko photoshopowe mnie meczy.. bede sie starał uzyskac jak najlepszy render w maxie za małą ingenrencją postprodukcji.

Napisano

pabulo - widać że podobnie zauważyłeś maskując fasady tych kamienic flarą ;)

które oryginalnie widać że są lepione na fotoszopie, prawie wszystko.

chyba 3d jest tylko rynek i obiekty na nim , trzeba tam chyba trochę poukładać pozostałe plany jeszcze.

Napisano

Według mnie o wiele lepiej.

Popracuj teraz nad materiałami budynków bo wyglądają sztucznie, pierwszy plan za to całkiem fajnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności