Skocz do zawartości

Szybkie zerowanie modeli.


SabaruPL

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wymodelowane w 3ds max kilkanaście różnych modeli. Zerowanie każde modelu z osobna trochę schodzi. Czy jest może jakiś szybki sposób aby wyzerować modele? Dokładnie o to mi chodzi żeby można było je jakoś szybko ustawić w samym środku 3ds max albo żeby one myślały że są ustawione na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ustawiasz na środku jeden model. Zaznaczasz wszystkie obiekty, klikasz align, klikasz ustawiony na środku model i wszystkie są na środku.

Chyba że chodzi o modele, gdzie każdy jest zapisany w osobnej scenie, wtedy pewnie jakiś skrypt by to załatwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten twój sposób działa jak najbardziej i jest to bardziej wygodne niż ustawianie tego ręczenie. Chociaż nie do końca to się sprawdza jak myślałem bowiem przy dużej ilości obiektów operowanie nimi jest trochę kłopotliwe. Dlatego się pytam czy jest możliwość jakoś z duplikowanie punktu zero i przyczepienie go do każdego modelu, żeby one myślały że są ustawione na środku, a jednocześnie były ustawione tak jak na tym obrazku? http://img189.imageshack.us/img189/1493/modeltest1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba chodzi ci o wyzerowanie pivota a jesli tak to zaznacz obiekty i przejdz do zakladki Hierarchy i kliknij Affect Pivot Only a nastepnie na dole wklep w x, y, z 0 (zero) kliknij Affect Pivot Only jeszcze raz i zrobione.

 

napisz co konkretnie chcesz zrobic bo mam wrazenie ze tak naprawde chodzi o cos innego a to jest droga pod gorke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t0m3k - ty chyba piszesz jak wyzerować tą taką strzałkę czyli jak mniemam Pivota na wielu modelach i jeżeli dobrze cię rozumiem to z tym sobie dawano poradziłem. Głównie mi chodzi o to jak zrobić by każdy z modeli "myślał" że jest ustawiony w punkcie zero, a jednocześnie był ustawiony tak jak pokazuje to zdjęcie w pierwszym poście. No nie wiem jak już to inaczej napisać.

 

Być możliwe mafida rozwiązał mój problem ale niestety tej opcja w 3ds max 9 nie ma albo przynajmniej ja nie mogę z najść.

Edytowane przez SabaruPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może do eksportu do silnika RT? Jakaś gra albo coś takiego.

No więc w takim przypadku trzeba by sobie napisać skrypt który usuwa "offset" pivot pointa podczas eksportu. Bezpośrednio z maxa tego się raczej nie da zrobić. Przynajmniej mi nic do głowy nie przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności