SabaruPL Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 Mam wymodelowane w 3ds max kilkanaście różnych modeli. Zerowanie każde modelu z osobna trochę schodzi. Czy jest może jakiś szybki sposób aby wyzerować modele? Dokładnie o to mi chodzi żeby można było je jakoś szybko ustawić w samym środku 3ds max albo żeby one myślały że są ustawione na środku.
pecet Napisano 20 Październik 2011 Napisano 20 Październik 2011 Ustawiasz na środku jeden model. Zaznaczasz wszystkie obiekty, klikasz align, klikasz ustawiony na środku model i wszystkie są na środku. Chyba że chodzi o modele, gdzie każdy jest zapisany w osobnej scenie, wtedy pewnie jakiś skrypt by to załatwił.
SabaruPL Napisano 20 Październik 2011 Autor Napisano 20 Październik 2011 Ten twój sposób działa jak najbardziej i jest to bardziej wygodne niż ustawianie tego ręczenie. Chociaż nie do końca to się sprawdza jak myślałem bowiem przy dużej ilości obiektów operowanie nimi jest trochę kłopotliwe. Dlatego się pytam czy jest możliwość jakoś z duplikowanie punktu zero i przyczepienie go do każdego modelu, żeby one myślały że są ustawione na środku, a jednocześnie były ustawione tak jak na tym obrazku? http://img189.imageshack.us/img189/1493/modeltest1.jpg
t0m3k Napisano 20 Październik 2011 Napisano 20 Październik 2011 chyba chodzi ci o wyzerowanie pivota a jesli tak to zaznacz obiekty i przejdz do zakladki Hierarchy i kliknij Affect Pivot Only a nastepnie na dole wklep w x, y, z 0 (zero) kliknij Affect Pivot Only jeszcze raz i zrobione. napisz co konkretnie chcesz zrobic bo mam wrazenie ze tak naprawde chodzi o cos innego a to jest droga pod gorke.
mafida Napisano 20 Październik 2011 Napisano 20 Październik 2011 Od którejś tam wersji w menu edit jest fajne narzędzie -transform toolbox.Możesz tym ustawić pivot dla wielu obiektów szybciej i wygodniej niż affect pivot only.Zaznaczasz wszystkie,klikasz origin i gotowe:)
SabaruPL Napisano 20 Październik 2011 Autor Napisano 20 Październik 2011 (edytowane) t0m3k - ty chyba piszesz jak wyzerować tą taką strzałkę czyli jak mniemam Pivota na wielu modelach i jeżeli dobrze cię rozumiem to z tym sobie dawano poradziłem. Głównie mi chodzi o to jak zrobić by każdy z modeli "myślał" że jest ustawiony w punkcie zero, a jednocześnie był ustawiony tak jak pokazuje to zdjęcie w pierwszym poście. No nie wiem jak już to inaczej napisać. Być możliwe mafida rozwiązał mój problem ale niestety tej opcja w 3ds max 9 nie ma albo przynajmniej ja nie mogę z najść. Edytowane 20 Październik 2011 przez SabaruPL
pecet Napisano 20 Październik 2011 Napisano 20 Październik 2011 Nie rozumiem o co chodzi z tym 'żeby model myślał' ... może napisz w jakim celu chcesz to uzyskać.
Hynol Napisano 20 Październik 2011 Napisano 20 Październik 2011 Może do eksportu do silnika RT? Jakaś gra albo coś takiego. No więc w takim przypadku trzeba by sobie napisać skrypt który usuwa "offset" pivot pointa podczas eksportu. Bezpośrednio z maxa tego się raczej nie da zrobić. Przynajmniej mi nic do głowy nie przychodzi.
Rekomendowane odpowiedzi