PCCOREDUO Napisano 31 Październik 2011 Share Napisano 31 Październik 2011 Witam. Mam taki problem, mam szybę i chcę by miała ona z jednej strony mapkę bump. Problem w tym, że nie do końca wiem jak to zrobić. Na początek pokażę dwa rendery 1. box szyby obłożony w całości materiałem szkła z bumpem Wszystko ładnie ale niestety wypukłości są po obu stronach szyby. 2. box szyby obłożony w całości czystym materiałem szkła Wszystko ładnie tylko oczywiście nie ma bumpa. Teraz przedstawię mój pomysł. Wygląda on tak, że ogólnie na boxa nakładam czysty materiał, a później na jedna ściankę nakładam kopię tego materiału z bump mapką, wszystko ładnie gdyby nie to, jakie dostaję załamanie Cień całkowicie w innym miejscu. I tutaj moje pytanie, jak zrobić by bump był tylko po jednej stronie, ale załamanie było tak jak przy użyciu jednego materiału, próbowałem w jednym z materiałów ustawić IOR na 1 lub 0 ale nic nie dało. Jeszcze w ramach informacji, renderuje v-ray'em, materiały szkła też powstały z v-rayMtl Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ozi_ns Napisano 1 Listopad 2011 Share Napisano 1 Listopad 2011 jeśli box może spróbuj materiałem multi/sub-object lub unwrap oraz materiał blend z maską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aresso Napisano 1 Listopad 2011 Share Napisano 1 Listopad 2011 Tak jak wyżej - Multi/Sub-Object boxa Twojej szyby przekonwertuj do Edit Poly - zaznacz Face, który chcesz, żeby miał materiał z bumpem - nadaj mu ID np 3, a w Edytorze materiałów (M) zrób pod Multi/sub-object w 3cim slocie materiał z bumpem i zastosuj na boxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCCOREDUO Napisano 1 Listopad 2011 Autor Share Napisano 1 Listopad 2011 Niestety pomysł z Multi/Sub-Object nic nie dał, dalej dostaję o wiele większe załamanie światła niż powinienem. A co do pomysłu z unwrapem i materiałem blend to nie do końca wiem jak się tego używa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 1 Listopad 2011 Share Napisano 1 Listopad 2011 ... dalej dostaję o wiele większe załamanie światła niż powinienem. Stopien zalamania swiatla zalezy od grubosci szyby(zakladam ze ta jest odpowiednia) i idex of refraction. Pokombinuj z IOR, moze masz zla wartosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCCOREDUO Napisano 1 Listopad 2011 Autor Share Napisano 1 Listopad 2011 Rozumiem, tylko, że jak nałożę na cały obiekt jeden materiał, a nie dwa takie same, to dostaję dobre załamanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCCOREDUO Napisano 2 Listopad 2011 Autor Share Napisano 2 Listopad 2011 Zrobiłem taki test. Zrobiłem Multi/Sub-Object i do obu kanałów dałem dokładnie ten sam materiał (nie kopie, a po prostu z jednego materiału dałem dwa łącza), i okazało się, że tym sposobem także dostanę dziwne załamanie, a jak tym samym materiałem po prostu zmapuje cały box bez Multi/Sub-Object to załamanie jest normalne. Wygląda na to, że jak tylko jest podwójnie zmapowany nawet tym samym dokładnie materiałem to odrazu zwiększa się załamanie, wie ktoś jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 2 Listopad 2011 Share Napisano 2 Listopad 2011 Sproboj moze uzyc dwoch materialow i dla metrialu gdzie masz bump dla szkla ustaw IOR jak dla szkla, a dla tego drugiego materialu ustaw IOR jak dla powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCCOREDUO Napisano 3 Listopad 2011 Autor Share Napisano 3 Listopad 2011 Chyba pomogło, dzięki wielkie :) Mam teraz inny problem, kaustyka. Gdy światło jest blisko to wszystko jest ładnie, niestety gdy już oddale, to wszytko jest ładnie z wyjątkiem tego, że kaustyka się nie generuje. Szyba rzuca zwykły czarny cień. Próbowałem zwiększyć search dist w ustawienia v-ray, ale nic nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCCOREDUO Napisano 3 Listopad 2011 Autor Share Napisano 3 Listopad 2011 Okazało się też, że gdy nawet z bliska rozszerzę średnicę światła (nie wiem czy dobrze się wyrażam, używam Free Direct Light i chodzi mi o rozszerzenie hotspot) to też kaustyka zaczyna znikać (jest dużo mniej szczegółowa). Jak zrobić by kaustyka była tak samo szczegółowa zarówno przy świetle bliskim i o małej średnicy, jak i dalekim o dużej średnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PCCOREDUO Napisano 3 Listopad 2011 Autor Share Napisano 3 Listopad 2011 Wyraźność efektu przy rozszerzaniu średnic udało mi się naprawić poprzez zwiększenie caustic subvids z 1500 do 12000, ale po oddaleniu dalej nie liczy wogóle jej. Da się zrobić to jakoś prościej tą wyraźność przy rozszerzaniu (12000 dużo dłużej się liczy) i oczywiści jak zrobić by z daleka też wszystko działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się