Gość tedo Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Może ktoś testował Blender-Octane i wie co można z tego wycisnąć - interesuje mnie kwestia np.: - jakie są możliwości i ograniczenia w wielkościach renderów - no i jaki sprzęt skompletować pod Octana - wiem że na tym forum było to już mielone, ale ponieważ temat jest otwarty i rozwojowy ...
olaf Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 najszybciej znajdziesz odpowiedzi na forum Octane. Tu tylko kilka osób tego uzywa.
n-pigeon Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 @tedo Jak mówi ola-f Jeśli chodzi o drugie pytanie potrafię odpowiedzieć: jak najnowsza nVidia od GTX400 w górę, z jak największą ilością ramu karty graficznej, to ile komputer ma ramu i jaki procek nie jest istotne. Octane działa całkowicie na karcie graficznej i tylko na nvidiach.
Lucek Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 I to działa całkiem fajnie. Nie wiem jak to wygląda w blenderze, ale octane działa jako osobny program, do którego eksportujesz scenę. Całkiem fajnie się go obsługuje, choć ustawienie kamery i świateł w nim jest koszmarnie nieintuicyjne. Dlatego najlepiej wszystko ustawić w blenderze i wyeksportować gotową scenę. W mojej opinii jeżeli masz dobrą kartę graficzną to warto sobie załatwić licencję. Niemniej składanie sprzętu pod octana jest IMO bez sensu. Możliwościami dalej nie dogoni to mentala czy vraya, nie mówiąc już o bardziej specjalistycznych renderach. Najbardziej limituje cię tutaj ilość ramu na karcie oczywiście.
olaf Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 octane do packshootów i dupereli jest spoko. Tak jak blender - to najtańsze połączenie. Polecam kupić licencję. Tak jak Lucek nie polecam budować sprzętu pod OCtane chyba, że masz taką potrzebę. Mi np. zmieniły się typy zleceń i teraz używam kart głównie do łamania haseł okolicznych sieci wi-fi :P ale kto wie może jakoś to spieniężę kiedyś :D
Lucek Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Prawda hehe. Zresztą ściągnij demko octane'a i spróbuj pracować na tym przy cięższych siatach i większej ilości świateł. Wybijesz sobie składanie kompa pod octane z głowy.
Gość tedo Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Dzięki za odpowiedzi - sprzętu do Octana nie zamierzałem składać - chodziło mi o orientację w temacie - generalnie zainteresowałem się renderingiem na GPU bo prędkość renderingu tego typu, bardzo skraca pracę - "obrazek można komponować w czasie rzeczywistym" - no ale tak jak mówicie: temat się jeszcze rozwija ... pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się