Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Próbuję sobie poćwiczyć na łazience ,zrobiłem unwrap ścian i chcę założyć płytki jednak zastanawia mnie to jak dojść do tego by na texturze zgadzał się zarówno wymiar płytki jak i fugi .Płytki ściągnąłem sobie w postaci jpg pojedyncze wzory bez fug noi zakładam ,że fuga ma mieć jakieś 3mm .Ślimaczo coś kombinuję w Photoshopie ale mam wrażenie ,że powinien być jakiś inny sposób na to .Jak kiedyś dawałem płytki jako zwykłe UVW map to fugi się koszmarnie rozciągnęły .Jak wy to robicie ,że wszystko się tak ładnie układa ?Po 2 jaki jest potrzeby rozmiar textury by po Unwrap-ie wszystkich ścian do jednej tekstury wszystko wyglądało wystarczająco ostro ?Używacie jakiegoś softu ,który automatycznie robi tak ,że nie trzeba się przejmować wymiarami?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

uvw map wystarcza. Musisz przeliczyć ile twoja tekstura odpowiada rzeczywistym wymiarom i takie parametry zastosować przy mapowaniu bo czuję, że robisz mapowanie dla całej ściany na to nie patrząć. Musisz też przesuwać gizmo mapowania aby zgrać fugi.

Jest też możliwość włączenia rzeczywistych jednostek dla tekstury w oknie materiałów. Należy tylko pamiętać, że przy dodawaniu uvw map musisz zaznaczyć Real-World Map Size aby wszystko współgrało.

Nie zapomnij też o ustawieniu poprawnych jednostek w maxie na których będziesz pracował.

  • Like 1
Napisano

Max ma standardowy materiał "tile" tam wszystko ustawisz, również fugi. Materiał tile "wrzuć" również do slotu bump i zrobisz płytki np. z wklęsłymi fugami.

  • Like 1
Napisano

Dzięki chłopaki myślałem ,że w jakimś "cad łazienki" to robicie .Pokombinuję w takim razie ale dopiero za tydzień lub 2 bo nie będę miał dostępu do kompa a dziś to już chyba nic z tym nie zrobię .

Napisano
Max ma standardowy materiał "tile" tam wszystko ustawisz, również fugi. Materiał tile "wrzuć" również do slotu bump i zrobisz płytki np. z wklęsłymi fugami.
........... robie tak , aleee... bympuje mi cała teksture a nie fugi , kopiuje w oknie głownym mape Tile która jest obok diffuse do zakładki mapy slot bump i jak napisałem wczesniej są bympowane tekstury a nie sama fuga , jak to robisz? Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności