natas Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 Próbuję sobie poćwiczyć na łazience ,zrobiłem unwrap ścian i chcę założyć płytki jednak zastanawia mnie to jak dojść do tego by na texturze zgadzał się zarówno wymiar płytki jak i fugi .Płytki ściągnąłem sobie w postaci jpg pojedyncze wzory bez fug noi zakładam ,że fuga ma mieć jakieś 3mm .Ślimaczo coś kombinuję w Photoshopie ale mam wrażenie ,że powinien być jakiś inny sposób na to .Jak kiedyś dawałem płytki jako zwykłe UVW map to fugi się koszmarnie rozciągnęły .Jak wy to robicie ,że wszystko się tak ładnie układa ?Po 2 jaki jest potrzeby rozmiar textury by po Unwrap-ie wszystkich ścian do jednej tekstury wszystko wyglądało wystarczająco ostro ?Używacie jakiegoś softu ,który automatycznie robi tak ,że nie trzeba się przejmować wymiarami?
Tores Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 uvw map wystarcza. Musisz przeliczyć ile twoja tekstura odpowiada rzeczywistym wymiarom i takie parametry zastosować przy mapowaniu bo czuję, że robisz mapowanie dla całej ściany na to nie patrząć. Musisz też przesuwać gizmo mapowania aby zgrać fugi. Jest też możliwość włączenia rzeczywistych jednostek dla tekstury w oknie materiałów. Należy tylko pamiętać, że przy dodawaniu uvw map musisz zaznaczyć Real-World Map Size aby wszystko współgrało. Nie zapomnij też o ustawieniu poprawnych jednostek w maxie na których będziesz pracował. 1
Dynamico Napisano 20 Listopad 2011 Napisano 20 Listopad 2011 Max ma standardowy materiał "tile" tam wszystko ustawisz, również fugi. Materiał tile "wrzuć" również do slotu bump i zrobisz płytki np. z wklęsłymi fugami. 1
natas Napisano 20 Listopad 2011 Autor Napisano 20 Listopad 2011 Dzięki chłopaki myślałem ,że w jakimś "cad łazienki" to robicie .Pokombinuję w takim razie ale dopiero za tydzień lub 2 bo nie będę miał dostępu do kompa a dziś to już chyba nic z tym nie zrobię .
stanleykr Napisano 7 Grudzień 2011 Napisano 7 Grudzień 2011 Max ma standardowy materiał "tile" tam wszystko ustawisz, również fugi. Materiał tile "wrzuć" również do slotu bump i zrobisz płytki np. z wklęsłymi fugami. ........... robie tak , aleee... bympuje mi cała teksture a nie fugi , kopiuje w oknie głownym mape Tile która jest obok diffuse do zakładki mapy slot bump i jak napisałem wczesniej są bympowane tekstury a nie sama fuga , jak to robisz? Pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się