Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Już wyjaśniam z czym się borykam.

 

Zrobiłem animowaną maskę dla diffuse teraz potrzebuję dokładnie taką sama maskę dla warstwy z cieniem więc robię standardowo kopiuję maskę z warstwy diffuse a następnie wklejam ją dla warstwy z cieniem i dupa!! Maska nie jest animowana a w dodatku ma całkiem inny kształt:/

 

Już nie wiem czy ja coś źle robię czy się po prostu nie da tego skopiować tak jak bym chciał??

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Małe sprostowanie.

 

Teraz zauważyłem, że maski są identyczne ale tylko gdy oglądam bezpośrednio plik z shadow lub z diffuse wszystko dopiero psuje się w okienku composition.

Napisano

blisko ale nie tak, trzeba wklejać tam gdzie jest pierwszy klucz, czyli jeśli maska pierwszy klucz ma w 32ramce to musisz w tej ramce wkleić żeby się zgadzało,

 

dobrą praktyką jest maskowanie na adjustment'cie.

Napisano

ustawiasz adjustment żeby był 'alfą' twojego obrazka (Track Matte[key F4]) i możesz z duplikować adjustemnt żeby maskował inne passy. Możesz tez ustawić żeby maskował cała prekompozycję.

Wygodniej się pożnij wprowadza zmiany. Np przy nowym renderze. Jasne można podmieniać z altem, ale maskowanie na adjustmencie to tylko plusy.

Napisano

wesol dziękuję za odpowiedź. Muszę przyznać, że mnie mocno tą techniką z adjustment layer zainspirowałeś i już siedzę od godziny i nie wiem jak to wykorzystać..

 

Mam tak: tło w którym biegnie facet i jest fragment, w którym przesłania on obiekt z maxa (stąd to maskowanie "moją metodą" próbuję wdrożyć w życie to co Ty napisałeś ale nie wiem o co biega.

 

A robię tak ustawiam adjustment pod obiektem 3D który chcę maskować (warstwa diffuse) i daję na adjustmencie "alpha matte" i w tym momencie warstwa nad adjustment przestaje być widoczna (wyłącza się w "hide video") nawet jak znów włączę aby warstwa była widoczna nic się nie zmienia.

 

Oczywiście zgodnie z logiką (moją:D) gdybym zrobił tak jak napisałeś i przypisała tej adjustment layer maskę o żądanym kształcie wówczas powinna działać ona na obiekt dla którego jest alfą ale tak się nie dzieje.

 

Jak będziesz miał wenę skrobnij jak to zrobić:)

Napisano

Szczególnie przydaje się taka warstwa maskująca gdy chcesz kopiować maskę warstwom o różnych skalach.

Jak już popracujesz dłużej w afterze, zauważysz, że po skopiowaniu maski na warstwę powiększoną o np 150%,

zwiększy się też skala samej maski, co często jest irytujące.

Inną sprawą jest, że na ogół lepiej jest używać warstwy solid jako'trzymającej maskę' i uzywać luma matte zamiast

alpha. Możesz wtedy mieć dodatkowy wpływ na przeźroszystosc wynikowej maski.

Takie serie adjustmentów czy solidów nad każdą normalną warstwą mogą w szybkim czasie zrobić spory bałagan

w kompozycji, więc warto je sobie ukryć i odsłaniać w razie potrzeby przełączając je w tryb Shy.

Pozd

Napisano

Hej ostatnio miałem trochę czasu i postanowiłem zrobić sobie ćwiczenia z matchmoving a przy okazji poćwiczyłem też Aftera..

 

 

Tu moje boje i oczywiście wszystko mogło być lepiej..

 

[video=youtube;--nFImb9U1M]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności