Jump to content

After Effects jak skopiować animowaną maskę?


Kulki
 Share

Recommended Posts

Już wyjaśniam z czym się borykam.

 

Zrobiłem animowaną maskę dla diffuse teraz potrzebuję dokładnie taką sama maskę dla warstwy z cieniem więc robię standardowo kopiuję maskę z warstwy diffuse a następnie wklejam ją dla warstwy z cieniem i dupa!! Maska nie jest animowana a w dodatku ma całkiem inny kształt:/

 

Już nie wiem czy ja coś źle robię czy się po prostu nie da tego skopiować tak jak bym chciał??

Link to comment
Share on other sites

ustawiasz adjustment żeby był 'alfą' twojego obrazka (Track Matte[key F4]) i możesz z duplikować adjustemnt żeby maskował inne passy. Możesz tez ustawić żeby maskował cała prekompozycję.

Wygodniej się pożnij wprowadza zmiany. Np przy nowym renderze. Jasne można podmieniać z altem, ale maskowanie na adjustmencie to tylko plusy.

Link to comment
Share on other sites

wesol dziękuję za odpowiedź. Muszę przyznać, że mnie mocno tą techniką z adjustment layer zainspirowałeś i już siedzę od godziny i nie wiem jak to wykorzystać..

 

Mam tak: tło w którym biegnie facet i jest fragment, w którym przesłania on obiekt z maxa (stąd to maskowanie "moją metodą" próbuję wdrożyć w życie to co Ty napisałeś ale nie wiem o co biega.

 

A robię tak ustawiam adjustment pod obiektem 3D który chcę maskować (warstwa diffuse) i daję na adjustmencie "alpha matte" i w tym momencie warstwa nad adjustment przestaje być widoczna (wyłącza się w "hide video") nawet jak znów włączę aby warstwa była widoczna nic się nie zmienia.

 

Oczywiście zgodnie z logiką (moją:D) gdybym zrobił tak jak napisałeś i przypisała tej adjustment layer maskę o żądanym kształcie wówczas powinna działać ona na obiekt dla którego jest alfą ale tak się nie dzieje.

 

Jak będziesz miał wenę skrobnij jak to zrobić:)

Link to comment
Share on other sites

Szczególnie przydaje się taka warstwa maskująca gdy chcesz kopiować maskę warstwom o różnych skalach.

Jak już popracujesz dłużej w afterze, zauważysz, że po skopiowaniu maski na warstwę powiększoną o np 150%,

zwiększy się też skala samej maski, co często jest irytujące.

Inną sprawą jest, że na ogół lepiej jest używać warstwy solid jako'trzymającej maskę' i uzywać luma matte zamiast

alpha. Możesz wtedy mieć dodatkowy wpływ na przeźroszystosc wynikowej maski.

Takie serie adjustmentów czy solidów nad każdą normalną warstwą mogą w szybkim czasie zrobić spory bałagan

w kompozycji, więc warto je sobie ukryć i odsłaniać w razie potrzeby przełączając je w tryb Shy.

Pozd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy