Gość IGD Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Witam, mój problem jest następujący od jakiegoś czasu zaprzyjaźniam się z Maya, zacząłem budować model wszystko na początku było pięknie, nie jest to skompliwany model natomiast praca przy nim spędza mi sen z powiek, podczas modelowania cały obszar roboczy się zacina czym więcej włącze warstw tym bardziej się zawiesza. Pomyślałem sobie ok mój Imac już jest za słaby Imac(core 2 duo 2,6 , grafika geforce 256 mb 3 gb ramu) kupiłem laptopa (I5 procesor 1bg karta graficzna 4 gb ramu ) I NADAL SIĘ TNIE co może być powodem !!! proszę o pomoc [ATTACH=CONFIG]83291[/ATTACH]
pszczelarz Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 spróbuj wyłączyć two sided lightling czy jakoś tak. trochę pomoże. A tak w ogóle to na makach maya dość cienko działa. najtańszym i najprosszym wyjściem jest komputer z windosem, to raz. dwa pamiętaj że w lapkach masz dość cienkie karty graficzne w porównaniu z stacjonarnymi. trzy, to że karta graficzna ma 1GB ramu nie znaczy że będzie dobrze działać, podaj jej model itd. No i najważniejsze. Viewport potrafi klatkować i to srogo jak masz duzo polygonów na scenie :) Na makach siedziałem do czasu windowsa 7 i... pracy na dwóch monitorach (DTP). Od kiedy zacząłem używać dwóch monitorów. Nie chcę więcej maka :) No i teraz znowu zabrałem się za maya i cieszę się że jadę na windowsie :)
beny Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Spróbuj najprościej -> Edit -> Delete All by Type -> History ... mi raczej wygląda, że masz śmieci w scenie ... poszperaj w Outlinerze czy nie masz jakiś constraintow czy innych magicznych śmieci. Sprzęt nie jest tragiczny - wręcz ok, a scena nie jest ciężka. Powinno hulać.
Sebazx6r Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Mozesz jeszcze zrobic optimize scene ale pamietaj ze ten proces jest nieodwracalny wiec lepiej sobie zapisac przed ta operacja. Sprawdz ile ramu Ci zzera przed i po usunieciu historii.Wlacz default lighting and use default material i wylacz texturki.
Gość IGD Napisano 2 Grudzień 2011 Napisano 2 Grudzień 2011 Ok chłopaki dzięki za odpowiedź, lecz co do pracy na platformy windows kontra mac to para kaloszy którą przerobiłem Stawiałem na Imacu, oraz mam na windows 7 postawioną maya 2012 64 bit Co do historii to muszę przyznać że nie jestem pewien czy każdy z elementów jest doszczętnie skasowany. SPRAWDZĘ, dzięki Optymalizowanie obiektu, chyba jest zbytyczne z racji tego że jest to jeden model siatka nie jest gęsta konsulotowałem się ze znajomymi którrzy w tym siedzą i powiedzieli że to powinien być pikuś dla tego sprzętu. :( Laptop na pewno ma slabszą kartę niż stacjonarny chociaż ja jestem od niedawna userem PC lecz paru znajomych robi wizualki dla poważnych klientów i korzystają z laptopów jeden z nich ma starsze Vaio niż mój i śmiga, różnica taka że on na 3dsmaxie siedzi a ja mam maya. Moja myśl ? Czy jest możliwe że ustawienia programu są zoptymalizowane nie wiem wydajność karty zmalała do zera czy jak np w programie After Effects możesz przypisywać ile pamięci ram może wykorzystać soft podczas wypuszczania pliku(animacji), może to ? :( Zauważyłem też że do momentu nałożenia materiału podstawowego BLINN maya się spowolniła HELP, martwi mnie ta sprawa bo jeśli jakiś obiekt który nie jest zaawansowany tak się zachowuje to co by było przy animacji. Pierwszy raz mam taki smutny f*up.
Gość tomekp1981 Napisano 27 Grudzień 2011 Napisano 27 Grudzień 2011 Sprobowalbym dwoch rzeczy: 1) uruchomilbym maye na ustawieniach fabrycznych - jesli sie cos zmieni, to moze oznaczac, ze cos sie mayi w ustawieniach powalilo. mialem problemy z viewportem mayowym, kiedy przenioslem ustawienia z linuksa na windowsa. skasowanie preferencji i ustawienie wszystkiego od nowa rozwiazalo moj problem. 2) wyeksportowalbym obiekt jako .obj i zaimportowalbym do pustej sceny - kilka razy taki zabieg mi pomogl, kiedy cos bylo nie tak z modelem. jesli zadna z opcji nie da efektow, to stawialbym na problem z systemem - moze zrobila sie jakas aktualizacja sterownikow? nie wiem jak to wyglada na macach. na linuksie po updatach czasami musialem przeinstalowac sterowniki grafiki - inaczej maya wariowala.
piopiowawa Napisano 27 Grudzień 2011 Napisano 27 Grudzień 2011 do wyświetlania sceny trzeba wyłączyć lighting, 2sided obciąża szybkość obracania sceny najbardziej. Maya nie ma czego psuć, domyślnie powinna pobierać całą moc z komputera w opcjach rendering też jest możliwość ustawień poboru mocy z kompa, ale domyślnie Maya bierze wszystko z pamięci i rdzeni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się