Napisano 4 Grudzień 201113 l Chciałbym uzyskać shader w takim stylu mógłby mi ktos podpowiedzieć jakich materiałów maykowych/MR'owych użyć?
Napisano 4 Grudzień 201113 l ja co prawda nie pracuję na Mayi ale zawsze dawałem jedno światło zza kamery (infinity) a następnie robiłem w photoshopie invert i sobie kolorowałem na wybrany kolor.
Napisano 4 Grudzień 201113 l Autor Problem z tym, że robię animacje i nie bardzo mi odpowiada kolorowanie sporej ilości klatek po kolei.
Napisano 4 Grudzień 201113 l Autor Tzn.? Nie znam się na tym za bardzo, a mam coś takiego do zrobienia, wiec mógłbyś to bardziej obszernie wytłumaczyć? Z jakiegoś tutoriala o Modecular Maya Toolkit kojarzę, że facet używał MIA tylko nie wiem jakie ustawiania będą dobre...
Napisano 4 Grudzień 201113 l Dynamico dobrze radzi. Chodzi o uzyskanie efektu fresnela. Tu masz gotowy shader do przestudiowania. https://www.creativecrash.com/maya/downloads/shaders/c/denfo-colormicroscope Ale zrobienie tego od poczatku nie jest trudne. Tu masz przykład http://www.lizardlounge.com/html/tutorials/maya/files/cmFresHS.gif
Napisano 4 Grudzień 201113 l Zobacz tu: http://www.neilblevins.com/cg_education/xray/xray.htm Myślę że dobierając odpowiednie materiały "składowe" może uzyskasz oczekiwany efekt. Tu akurat są materiały przeźroczyste ale to tylko przykład. Ogólnie rzecz biorąc w swojej najprostrzej formie falloff to dwa materiały - jeden widoczny na płaszczyznach prostopadłych do kamery a drugi równoległych. No i masz możliwość ustawienia "proporcji" wzajemnego przenikania w zależności od kąta płaszczyzny względem kamery. Można dzięki temu uzyskać na przykład świecenie na widocznej krawędzi np. kulisztego obiektu jak ten wirus. To moja teoria i może nie pokrywać się z wiedzą książkową więc nie krytykuj mnie proszę jeżel napisałem coś niezgodnego z prawdą :-) Oooops... Dopiero teraz zauważyłem, że Maya. Ale może moja "teoria" na coś się przyda.
Napisano 4 Grudzień 201113 l Autor No to dziękuje za wytłumaczenie w każdym razie muszę to dziś zrobić...
Napisano 4 Grudzień 201113 l Problem z tym, że robię animacje i nie bardzo mi odpowiada kolorowanie sporej ilości klatek po kolei. słusznie. invertem dla zieleni jest chyba fiolet. Faloff odpowiada na Twoje potrzeby, tylko puszczenie tego bez materiałów (no moze z normalmapą dla bumpa) będzie szybsze w renderingu i polecisz w zwykłym scanline nawet z wyłączonymi cieniami.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto