Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wirus.jpg

 

Chciałbym uzyskać shader w takim stylu mógłby mi ktos podpowiedzieć jakich materiałów maykowych/MR'owych użyć?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 927
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja co prawda nie pracuję na Mayi ale zawsze dawałem jedno światło zza kamery (infinity) a następnie robiłem w photoshopie invert i sobie kolorowałem na wybrany kolor.

Napisano
  • Autor

Problem z tym, że robię animacje i nie bardzo mi odpowiada kolorowanie sporej ilości klatek po kolei.

Napisano
  • Autor

Tzn.? Nie znam się na tym za bardzo, a mam coś takiego do zrobienia, wiec mógłbyś to bardziej obszernie wytłumaczyć?

 

Z jakiegoś tutoriala o Modecular Maya Toolkit kojarzę, że facet używał MIA tylko nie wiem jakie ustawiania będą dobre...

Napisano

Zobacz tu:

http://www.neilblevins.com/cg_education/xray/xray.htm

Myślę że dobierając odpowiednie materiały "składowe" może uzyskasz oczekiwany efekt. Tu akurat są materiały przeźroczyste ale to tylko przykład. Ogólnie rzecz biorąc w swojej najprostrzej formie falloff to dwa materiały - jeden widoczny na płaszczyznach prostopadłych do kamery a drugi równoległych. No i masz możliwość ustawienia "proporcji" wzajemnego przenikania w zależności od kąta płaszczyzny względem kamery. Można dzięki temu uzyskać na przykład świecenie na widocznej krawędzi np. kulisztego obiektu jak ten wirus.

To moja teoria i może nie pokrywać się z wiedzą książkową więc nie krytykuj mnie proszę jeżel napisałem coś niezgodnego z prawdą :-)

 

Oooops...

Dopiero teraz zauważyłem, że Maya. Ale może moja "teoria" na coś się przyda.

Napisano
  • Autor

No to dziękuje za wytłumaczenie w każdym razie muszę to dziś zrobić...

Napisano
Problem z tym, że robię animacje i nie bardzo mi odpowiada kolorowanie sporej ilości klatek po kolei.

słusznie. invertem dla zieleni jest chyba fiolet. Faloff odpowiada na Twoje potrzeby, tylko puszczenie tego bez materiałów (no moze z normalmapą dla bumpa) będzie szybsze w renderingu i polecisz w zwykłym scanline nawet z wyłączonymi cieniami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności