legomir Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Chciałbym uzyskać shader w takim stylu mógłby mi ktos podpowiedzieć jakich materiałów maykowych/MR'owych użyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 ja co prawda nie pracuję na Mayi ale zawsze dawałem jedno światło zza kamery (infinity) a następnie robiłem w photoshopie invert i sobie kolorowałem na wybrany kolor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 Problem z tym, że robię animacje i nie bardzo mi odpowiada kolorowanie sporej ilości klatek po kolei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 A może materiał typu "falloff"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 Tzn.? Nie znam się na tym za bardzo, a mam coś takiego do zrobienia, wiec mógłbyś to bardziej obszernie wytłumaczyć? Z jakiegoś tutoriala o Modecular Maya Toolkit kojarzę, że facet używał MIA tylko nie wiem jakie ustawiania będą dobre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
guru Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Dynamico dobrze radzi. Chodzi o uzyskanie efektu fresnela. Tu masz gotowy shader do przestudiowania. https://www.creativecrash.com/maya/downloads/shaders/c/denfo-colormicroscope Ale zrobienie tego od poczatku nie jest trudne. Tu masz przykład http://www.lizardlounge.com/html/tutorials/maya/files/cmFresHS.gif Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 Dzięki Guru :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Zobacz tu: http://www.neilblevins.com/cg_education/xray/xray.htm Myślę że dobierając odpowiednie materiały "składowe" może uzyskasz oczekiwany efekt. Tu akurat są materiały przeźroczyste ale to tylko przykład. Ogólnie rzecz biorąc w swojej najprostrzej formie falloff to dwa materiały - jeden widoczny na płaszczyznach prostopadłych do kamery a drugi równoległych. No i masz możliwość ustawienia "proporcji" wzajemnego przenikania w zależności od kąta płaszczyzny względem kamery. Można dzięki temu uzyskać na przykład świecenie na widocznej krawędzi np. kulisztego obiektu jak ten wirus. To moja teoria i może nie pokrywać się z wiedzą książkową więc nie krytykuj mnie proszę jeżel napisałem coś niezgodnego z prawdą :-) Oooops... Dopiero teraz zauważyłem, że Maya. Ale może moja "teoria" na coś się przyda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted December 4, 2011 Author Share Posted December 4, 2011 No to dziękuje za wytłumaczenie w każdym razie muszę to dziś zrobić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaf Posted December 4, 2011 Share Posted December 4, 2011 Problem z tym, że robię animacje i nie bardzo mi odpowiada kolorowanie sporej ilości klatek po kolei. słusznie. invertem dla zieleni jest chyba fiolet. Faloff odpowiada na Twoje potrzeby, tylko puszczenie tego bez materiałów (no moze z normalmapą dla bumpa) będzie szybsze w renderingu i polecisz w zwykłym scanline nawet z wyłączonymi cieniami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now