Jump to content

Wirus shader


legomir

Recommended Posts

Tzn.? Nie znam się na tym za bardzo, a mam coś takiego do zrobienia, wiec mógłbyś to bardziej obszernie wytłumaczyć?

 

Z jakiegoś tutoriala o Modecular Maya Toolkit kojarzę, że facet używał MIA tylko nie wiem jakie ustawiania będą dobre...

Link to comment
Share on other sites

Zobacz tu:

http://www.neilblevins.com/cg_education/xray/xray.htm

Myślę że dobierając odpowiednie materiały "składowe" może uzyskasz oczekiwany efekt. Tu akurat są materiały przeźroczyste ale to tylko przykład. Ogólnie rzecz biorąc w swojej najprostrzej formie falloff to dwa materiały - jeden widoczny na płaszczyznach prostopadłych do kamery a drugi równoległych. No i masz możliwość ustawienia "proporcji" wzajemnego przenikania w zależności od kąta płaszczyzny względem kamery. Można dzięki temu uzyskać na przykład świecenie na widocznej krawędzi np. kulisztego obiektu jak ten wirus.

To moja teoria i może nie pokrywać się z wiedzą książkową więc nie krytykuj mnie proszę jeżel napisałem coś niezgodnego z prawdą :-)

 

Oooops...

Dopiero teraz zauważyłem, że Maya. Ale może moja "teoria" na coś się przyda.

Link to comment
Share on other sites

Problem z tym, że robię animacje i nie bardzo mi odpowiada kolorowanie sporej ilości klatek po kolei.

słusznie. invertem dla zieleni jest chyba fiolet. Faloff odpowiada na Twoje potrzeby, tylko puszczenie tego bez materiałów (no moze z normalmapą dla bumpa) będzie szybsze w renderingu i polecisz w zwykłym scanline nawet z wyłączonymi cieniami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy