Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Wirus.jpg

 

Chciałbym uzyskać shader w takim stylu mógłby mi ktos podpowiedzieć jakich materiałów maykowych/MR'owych użyć?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 990
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja co prawda nie pracuję na Mayi ale zawsze dawałem jedno światło zza kamery (infinity) a następnie robiłem w photoshopie invert i sobie kolorowałem na wybrany kolor.

Napisano
  • Autor

Problem z tym, że robię animacje i nie bardzo mi odpowiada kolorowanie sporej ilości klatek po kolei.

Napisano
  • Autor

Tzn.? Nie znam się na tym za bardzo, a mam coś takiego do zrobienia, wiec mógłbyś to bardziej obszernie wytłumaczyć?

 

Z jakiegoś tutoriala o Modecular Maya Toolkit kojarzę, że facet używał MIA tylko nie wiem jakie ustawiania będą dobre...

Napisano

Zobacz tu:

http://www.neilblevins.com/cg_education/xray/xray.htm

Myślę że dobierając odpowiednie materiały "składowe" może uzyskasz oczekiwany efekt. Tu akurat są materiały przeźroczyste ale to tylko przykład. Ogólnie rzecz biorąc w swojej najprostrzej formie falloff to dwa materiały - jeden widoczny na płaszczyznach prostopadłych do kamery a drugi równoległych. No i masz możliwość ustawienia "proporcji" wzajemnego przenikania w zależności od kąta płaszczyzny względem kamery. Można dzięki temu uzyskać na przykład świecenie na widocznej krawędzi np. kulisztego obiektu jak ten wirus.

To moja teoria i może nie pokrywać się z wiedzą książkową więc nie krytykuj mnie proszę jeżel napisałem coś niezgodnego z prawdą :-)

 

Oooops...

Dopiero teraz zauważyłem, że Maya. Ale może moja "teoria" na coś się przyda.

Napisano
  • Autor

No to dziękuje za wytłumaczenie w każdym razie muszę to dziś zrobić...

Napisano
Problem z tym, że robię animacje i nie bardzo mi odpowiada kolorowanie sporej ilości klatek po kolei.

słusznie. invertem dla zieleni jest chyba fiolet. Faloff odpowiada na Twoje potrzeby, tylko puszczenie tego bez materiałów (no moze z normalmapą dla bumpa) będzie szybsze w renderingu i polecisz w zwykłym scanline nawet z wyłączonymi cieniami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.