Mihboss Napisano 10 Grudzień 2011 Share Napisano 10 Grudzień 2011 (edytowane) Witam Szukałem w Google, ale nie znalazłem. Forum też przeryłem. Otóż w ramach ćwiczeń, postanowiłem "porysować" troszkę samolot. Znalazłem sobie rysunek z kształtem kadłuba i jego przekrojami. Przy pierwszych przekrojach, nie było kłopotu, bo można było je wymodelować z box'a. Drugi przekrój (przekrój B) narysowałem splain + extrude + editable poly. Ale nie wiem jak go zamknąć. Bridge nie działa, a Cap sobie nie radzi. Chciałem z niego zrobić edytowalną bryłę. I drugie pytanie. Czy takiego rodzaju modele lepiej modelować z elementów (box, cylinder, etc.), czy używać splain + extrude ? Moim skromnym zdaniem splainy najlepiej nadają się do brył obrotowych (splain + Lathe + TurboSmooth) i nie wiem czy znajdują zastosowanie w tego typu modelowaniu. Z góry dziękuje za odpowiedź. Edytowane 10 Grudzień 2011 przez Mihboss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wjaworski Napisano 10 Grudzień 2011 Share Napisano 10 Grudzień 2011 Odpowiedzi na te i podobne pytania znajdziesz w darmowej ksiązce, kliknij tylko w adres w podpisie pod tym postem. Co prawda wszystko tam jest robione nie w Max-ie ale w Blenderze, ale zasady są wszędzie takie same. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 11 Grudzień 2011 Share Napisano 11 Grudzień 2011 Korzystając z modyfikatora "lathe" możesz na "ścieżce" umieścić kolejno wiele przekrojów. Jeżeli już zacząłeś stosować tę metodę to spróbuj wymodelować (przynajmniej zgrubnie) kadłub samolotu właśnie w ten sposób. Uzyskany kształt, po przekształceniu w "editable poly" możesz dalej modelować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihboss Napisano 11 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2011 Dziękuje za rady. A czy przypadkiem nie chodziło Ci o narzędzie "Loft" (zamiast Lathe, które obraca obiekt wokół osi). Tutorial tutaj: Czyli narysować "splainem" przekroje, a później "Loft". Z tym, że chyba, aby kadłub był symetryczny i kształtny, musiałbym Pivoty umieszczać w osi przekrojów. Pobawię się tak, i postaram się wrzucić screen z tym co wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 11 Grudzień 2011 Share Napisano 11 Grudzień 2011 Oczywiście - LOFT. :-) Przy rysowaniu splainów ważny jest też punkt, od którego zaczyna sie jego rysowanie, bo on z kolei jeżeli sie nie mylę wyznacza położenie (obrót) przekroju na ścieżce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihboss Napisano 11 Grudzień 2011 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2011 Dziś miałem czas nad tym usiąść. Wnioski: - Loft działa takie cuda, że nie wiadomo jak interpretować bryłę, a nawet gdybym chciał poprawiać siatkę, to jest ona zdecydowanie za gęsta, - próbowałem eksperymentu z Cross Section + Surface - efekt jak wyżej, - Cap nie działał przy Extrude, ponieważ z vertexami było coś nie tak. Kilkanaście z nich poprawiłem Weld'em z parametrem granicznym, i nagle Cap zaczął działać. Kadłub samolotu bo chyba jeszcze nie dla mnie, trochę popracuje jeszcze nad prostszymi rzeczami. A jak już dojrzeje do kadłubu, to na pewno zacznę go rysować przy użyciu brył. PS. Jeszcze wiele tutoriali mam do przerobienia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi