Napisano 10 Grudzień 201113 l Witam Szukałem w Google, ale nie znalazłem. Forum też przeryłem. Otóż w ramach ćwiczeń, postanowiłem "porysować" troszkę samolot. Znalazłem sobie rysunek z kształtem kadłuba i jego przekrojami. Przy pierwszych przekrojach, nie było kłopotu, bo można było je wymodelować z box'a. Drugi przekrój (przekrój B) narysowałem splain + extrude + editable poly. Ale nie wiem jak go zamknąć. Bridge nie działa, a Cap sobie nie radzi. Chciałem z niego zrobić edytowalną bryłę. I drugie pytanie. Czy takiego rodzaju modele lepiej modelować z elementów (box, cylinder, etc.), czy używać splain + extrude ? Moim skromnym zdaniem splainy najlepiej nadają się do brył obrotowych (splain + Lathe + TurboSmooth) i nie wiem czy znajdują zastosowanie w tego typu modelowaniu. Z góry dziękuje za odpowiedź. Edytowane 10 Grudzień 201113 l przez Mihboss
Napisano 10 Grudzień 201113 l Odpowiedzi na te i podobne pytania znajdziesz w darmowej ksiązce, kliknij tylko w adres w podpisie pod tym postem. Co prawda wszystko tam jest robione nie w Max-ie ale w Blenderze, ale zasady są wszędzie takie same. Powodzenia!
Napisano 11 Grudzień 201113 l Korzystając z modyfikatora "lathe" możesz na "ścieżce" umieścić kolejno wiele przekrojów. Jeżeli już zacząłeś stosować tę metodę to spróbuj wymodelować (przynajmniej zgrubnie) kadłub samolotu właśnie w ten sposób. Uzyskany kształt, po przekształceniu w "editable poly" możesz dalej modelować.
Napisano 11 Grudzień 201113 l Autor Dziękuje za rady. A czy przypadkiem nie chodziło Ci o narzędzie "Loft" (zamiast Lathe, które obraca obiekt wokół osi). Tutorial tutaj: Czyli narysować "splainem" przekroje, a później "Loft". Z tym, że chyba, aby kadłub był symetryczny i kształtny, musiałbym Pivoty umieszczać w osi przekrojów. Pobawię się tak, i postaram się wrzucić screen z tym co wyszło.
Napisano 11 Grudzień 201113 l Oczywiście - LOFT. :-) Przy rysowaniu splainów ważny jest też punkt, od którego zaczyna sie jego rysowanie, bo on z kolei jeżeli sie nie mylę wyznacza położenie (obrót) przekroju na ścieżce.
Napisano 11 Grudzień 201113 l Autor Dziś miałem czas nad tym usiąść. Wnioski: - Loft działa takie cuda, że nie wiadomo jak interpretować bryłę, a nawet gdybym chciał poprawiać siatkę, to jest ona zdecydowanie za gęsta, - próbowałem eksperymentu z Cross Section + Surface - efekt jak wyżej, - Cap nie działał przy Extrude, ponieważ z vertexami było coś nie tak. Kilkanaście z nich poprawiłem Weld'em z parametrem granicznym, i nagle Cap zaczął działać. Kadłub samolotu bo chyba jeszcze nie dla mnie, trochę popracuje jeszcze nad prostszymi rzeczami. A jak już dojrzeje do kadłubu, to na pewno zacznę go rysować przy użyciu brył. PS. Jeszcze wiele tutoriali mam do przerobienia :)