Skocz do zawartości

Adobe After Effects - problem z kluczowaniem Keylight


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej mam problem z usunięciem tej otoczki wokół głowy kombinuję i nic (obok są moje ustawienia dające najlepszy efekt) Nie wiem czy da się to w ogóle zrobić:/

Gdyby ktoś spróbował z tym się zmierzyć lub podpowie mi co zrobić będę wdzięczny bardzo:)

Dla lubiących wyzwania dołączam też oryginał z green boxa:)

 

Keylight

23594093.jpg

 

Orginał

65527246.jpg

Edytowane przez Kulki
  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W pracy Apaczosa widać ziarno na włosach kobiety ja mam dokładnie ten sam problem. Udaje mi się je zlikwidować zmniejszając screen gain 30 ale wtedy skóra dostaje zielonego koloru i nie ma jak tego usunąć. Coś daje zmniejszenie screen balance do zero ale to cały czas jest nie to:/

Macie może jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić?

Napisano

ApaczoS wiem, że jest ok:) Jak sobie wyłączę keylight też się robi ok i ziarna zero jak włączę się nie robi ok:)

 

Musze zaliczyć jakiegoś porządnego tutoriala:) A myślałem, że to będzie najprostsze w projekcie:)

 

Ps o ile dobrze Ciebie zrozumiałem (w sensie, że twierdzisz iż w oryginalnym clipie z green screanem mam też ziarno to nie mam tam ziarna - tak twierdzę i jest to moje twierdzenie:))

Napisano

Hehe, masło maślane:D Chyba muszę iść do okulisty, bez kitu,lol. Ja tam mam ziarno ale to normalne, w każdym klipie jest.

A co do łatwości to przy każdym masz opis "Issues" i wcale te klipy nie są takie hop siup:)

 

ISSUES: The real issue in this shot is actually spill. It's hard to see how much there really is because our eyes compensate, but if you cut her out, you'll find that she looks like The Incredible Hulk. We also have a wild over-exposure in the top corner, which ends up behind her head.

[ATTACH=CONFIG]83505[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]83506[/ATTACH]

Napisano

No jakie? Takie samo:) Wydaje się, że jest większe po wykluczowaniu bo nie ma BG. Wystarczy później dopasować ziarno(match grain) dodając je do rendera.

Napisano

ApaczoS nie chcę się kłócić ale moim zdaniem ziarno jest mega gigantycznie większe.. Zobacz na twoją pracę jak się ziarni to ziarno:)

 

Spójrz na włosy!

Napisano

ApaczoS bo już się gubię:) Mówiąc projekt masz na myśli oryginalny clip tak? W oryginalnym clipie ziarno jest ale bardzo małe. Po zastosowaniu keylight robi się duże ziarno, które w animacji bardzo razi (żyje własnym życiem zwłaszcza na włosach) Tak jest w twojej pracy i moje też. A ja się usiłuję dowiedzieć jak zrobić żeby po zastosowaniu keylight ziarno było nie większe niż w oryginale lub niewiele większe:)

Napisano
ApaczoS bo już się gubię:) Mówiąc projekt masz na myśli oryginalny clip tak?

 

Nie:D Mam na myśli projekt, który wysłałem. Link w pierwszym moim poście, pod oknem video.

Napisano

To mój test z kluczowania czyli pierwsze koty za płoty błędów masa zwłaszcza z kluczowaniem ale po to popełniamy błędy aby ich więcej nie powtarzać.

 

Ps szpilki w oryginale kluczują mi się lepiej kodek youdupe mi szpileczkę schował. Pozatym nogi kluczowane osobno i animowane niektóre parametry keylighta.

 

[video=youtube;9--QHlvQiOY]http://www.youtube.com/watch?v=9--QHlvQiOY

Napisano

Osom! Aczkolwiek sporo lasi zostało zielonego, spill suppressor raczej nie pomoże, na lasię dałbym levels albo curves aby ją bardziej dopasować do tła i na całość delikatne dołożył kolejne levels plus color balance.

Tak czy inaczej kluczowanko wyszło Ci lepiej jak mi za pierwszym razem;)

Napisano
Osom! Aczkolwiek sporo lasi zostało zielonego, spill suppressor raczej nie pomoże, na lasię dałbym levels albo curves aby ją bardziej dopasować do tła i na całość delikatne dołożył kolejne levels plus color balance.

I dopiero teraz mi to mówisz?!:P

Napisano

Rzeczywiście tobie to kluczowanie wyszło dużo lepiej ale cóż wgryzłem się w temat a teraz będę ćwiczył ostatni szlif:) Ale narazie nie mam pojęcia jak to wykluczować tak jak u Ciebie. Twój projekt niestety niekompatybilny (mam wersję 4)

Napisano

Wygląda to tak:

 

-kompozycja główna

 

main1l.jpg

 

-Precomp lasi a w nim: głowa

 

headmask1.jpg

 

-i reszta ciała

 

bodymask1.jpg

 

-cała lasia

 

full1c.jpg

 

-klucz głowy

 

headkey1.jpg

 

-klucz reszty

 

bodykey1.jpg

 

 

Tutaj bym oddzielnie zrobił stopy i poprawił maski (wczoraj na biegu robione więc wyglądają koślawo) bo widać plamki na przejściach. Klucz też nie jest idealny, ale już nie mogę na nią patrzeć:)

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Tam pod dupka u pani jeszcze brakuje jakby cienia (zwykle proste roto). No i jak ApaczoS pisze to trzba jeszcze curvsami pobawic sie. Dopasuj czernie potem highlight'y i ostatecznie midtones....np z pomoca color balance.

Edytowane przez guru
Napisano (edytowane)

guru czyli rozumiem, że jak chcemy mieć cień pod stopami to tylko roto (i nie ma że boli) ewentualnie postać ma chodzić po podłożu takim jak chcemy mieć w scenie? Nie ma innego sposobu kluczowania np cieni pod stopami?

 

Panowie mam jeszcze jedno pytanko odnośnie światła.. W tej mojej scenie bardzo bolało mnie, że panna jest po prostu wyświecona na blachę i kuniec aż prosi się jakaś kontra na przykład. Jest możliwość aby sobie aktora już w After oświetlić? Próbowałem z Afterowym light ale bardzo słabo to wyglądało. Czy macie może jakieś doświadczenie w takim świeceniu w post produkcji? Czy może nie ma innej możliwości jak odpowiednie oświetlenie aktora na planie?

 

Wydaje mi się, że kiedyś pewnie na youdupie widziałem soft zdaje się Audodesk Lustre którym można było cuda wyczyniać.. Ale mnie na Lustre nie stać:)

Edytowane przez Kulki
Napisano
guru czyli rozumiem, że jak chcemy mieć cień pod stopami to tylko roto (i nie ma że boli) ewentualnie postać ma chodzić po podłożu takim jak chcemy mieć w scenie? Nie ma innego sposobu kluczowania np cieni pod stopami?

 

Panowie mam jeszcze jedno pytanko odnośnie światła.. W tej mojej scenie bardzo bolało mnie, że panna jest po prostu wyświecona na blachę i kuniec aż prosi się jakaś kontra na przykład. Jest możliwość aby sobie aktora już w After oświetlić? Próbowałem z Afterowym light ale bardzo słabo to wyglądało. Czy macie może jakieś doświadczenie w takim świeceniu w post produkcji? Czy może nie ma innej możliwości jak odpowiednie oświetlenie aktora na planie?

 

@Kulki tu masz taki tutek co do oswietlenie jest troche. nie wiem czy to widziales.

http://vimeo.com/33160741

Gosc pokazuje jak zrobic z foty otoczenie głownie ale o oswietleniu tez jest.

 

Cien no to roto nie ma przepros:D. Ale ja robilem kiedys taka sztuczke ze duplikowlem wykluczowana postac i zapelnialem czarmym, nastepnie BLUR. Ustawiasz go tak jak cien rzucony na podłoge. To jest spoko rowiazanie bo wtedy jest animowany.

Napisano

Hey! Hey! Helou! Mistery!

 

Znalazłem fajny film odnośnie kluczowania (dokładnie pisząc film jest o czymś innym ale kluczowanie też tam jest)

 

Mister, który to robi też pracuje na podobnej surówce jak ta moja a kluczowanie świetnie mu wychodzi.

 

Wrzucam to tutaj żeby się podzielić wiedzą a przy okazji wiedzieć gdzie tego szukać jak będę potrzebował:)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności