Kulki Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 (edited) Hej mam problem z usunięciem tej otoczki wokół głowy kombinuję i nic (obok są moje ustawienia dające najlepszy efekt) Nie wiem czy da się to w ogóle zrobić:/ Gdyby ktoś spróbował z tym się zmierzyć lub podpowie mi co zrobić będę wdzięczny bardzo:) Dla lubiących wyzwania dołączam też oryginał z green boxa:) Keylight Orginał Edited December 20, 2011 by Kulki
guru Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Ja bym chyba kombinowal z Simple Choker. Moze zobacz to co tu andrzej robi http://www.videocopilot.net/tutorials/advanced_soft_keying/ 1
kengi Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 moze tak: mozliwe ze bedzie trzeba osobno na glowe zrobic kluczyk zeby rozmyc troche maske na wlosach.
ApaczoS Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 Kengi dobrze prawi, oddzielnie głowę i stopy, jeśli chcesz zachować szpilki. Kiedyś się bawiłem tym obrazkiem ale nie tak dokładnie:D Projekt pod cs5 i cs5.5 http://dl.dropbox.com/u/5046471/KeyProj.rar
Kulki Posted December 15, 2011 Author Posted December 15, 2011 Dziękuję bardzo mi pomogliście.. Zara wstawiam repy:)
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 W pracy Apaczosa widać ziarno na włosach kobiety ja mam dokładnie ten sam problem. Udaje mi się je zlikwidować zmniejszając screen gain 30 ale wtedy skóra dostaje zielonego koloru i nie ma jak tego usunąć. Coś daje zmniejszenie screen balance do zero ale to cały czas jest nie to:/ Macie może jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić?
olaf Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 leć na dwóch warstwach, na drugiej pod spodem kluczuj skórę, a na wyższej możesz wtedy dać większą tolerancję.
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 Co nie zmienia faktu, że będę miał zielono na włosach ola-f:)
ApaczoS Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Sprawdzałeś projekt? Wystarczy, że podmienisz brakujacy footage. Tam jest ok.
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 ApaczoS wiem, że jest ok:) Jak sobie wyłączę keylight też się robi ok i ziarna zero jak włączę się nie robi ok:) Musze zaliczyć jakiegoś porządnego tutoriala:) A myślałem, że to będzie najprostsze w projekcie:) Ps o ile dobrze Ciebie zrozumiałem (w sensie, że twierdzisz iż w oryginalnym clipie z green screanem mam też ziarno to nie mam tam ziarna - tak twierdzę i jest to moje twierdzenie:))
ApaczoS Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Hehe, masło maślane:D Chyba muszę iść do okulisty, bez kitu,lol. Ja tam mam ziarno ale to normalne, w każdym klipie jest. A co do łatwości to przy każdym masz opis "Issues" i wcale te klipy nie są takie hop siup:) ISSUES: The real issue in this shot is actually spill. It's hard to see how much there really is because our eyes compensate, but if you cut her out, you'll find that she looks like The Incredible Hulk. We also have a wild over-exposure in the top corner, which ends up behind her head. [ATTACH=CONFIG]83505[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]83506[/ATTACH]
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 ApaczoS ziarno jest w oryginalnym clipie to fakt ale porównaj sobie jakie masz ziarno z keylightem!
ApaczoS Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 No jakie? Takie samo:) Wydaje się, że jest większe po wykluczowaniu bo nie ma BG. Wystarczy później dopasować ziarno(match grain) dodając je do rendera.
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 ApaczoS nie chcę się kłócić ale moim zdaniem ziarno jest mega gigantycznie większe.. Zobacz na twoją pracę jak się ziarni to ziarno:) Spójrz na włosy!
ApaczoS Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Nie patrz na moją pracę tylko na projekt, dwie różne rzeczy:) Ta praca to kiszka, jak widać:D
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 ApaczoS bo już się gubię:) Mówiąc projekt masz na myśli oryginalny clip tak? W oryginalnym clipie ziarno jest ale bardzo małe. Po zastosowaniu keylight robi się duże ziarno, które w animacji bardzo razi (żyje własnym życiem zwłaszcza na włosach) Tak jest w twojej pracy i moje też. A ja się usiłuję dowiedzieć jak zrobić żeby po zastosowaniu keylight ziarno było nie większe niż w oryginale lub niewiele większe:)
ApaczoS Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 ApaczoS bo już się gubię:) Mówiąc projekt masz na myśli oryginalny clip tak? Nie:D Mam na myśli projekt, który wysłałem. Link w pierwszym moim poście, pod oknem video.
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 Nie:D Mam na myśli projekt, który wysłałem. Link w pierwszym moim poście, pod oknem video. Aaa.. to insza inszość:)
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 To mój test z kluczowania czyli pierwsze koty za płoty błędów masa zwłaszcza z kluczowaniem ale po to popełniamy błędy aby ich więcej nie powtarzać. Ps szpilki w oryginale kluczują mi się lepiej kodek youdupe mi szpileczkę schował. Pozatym nogi kluczowane osobno i animowane niektóre parametry keylighta. [video=youtube;9--QHlvQiOY]http://www.youtube.com/watch?v=9--QHlvQiOY
ApaczoS Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Osom! Aczkolwiek sporo lasi zostało zielonego, spill suppressor raczej nie pomoże, na lasię dałbym levels albo curves aby ją bardziej dopasować do tła i na całość delikatne dołożył kolejne levels plus color balance. Tak czy inaczej kluczowanko wyszło Ci lepiej jak mi za pierwszym razem;)
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 Osom! Aczkolwiek sporo lasi zostało zielonego, spill suppressor raczej nie pomoże, na lasię dałbym levels albo curves aby ją bardziej dopasować do tła i na całość delikatne dołożył kolejne levels plus color balance. I dopiero teraz mi to mówisz?!:P
ApaczoS Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Hehe, nie pytałeś:D ALe widać gołym okiem przecie, że się nie komponuje laseczka;)
Kulki Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 Rzeczywiście tobie to kluczowanie wyszło dużo lepiej ale cóż wgryzłem się w temat a teraz będę ćwiczył ostatni szlif:) Ale narazie nie mam pojęcia jak to wykluczować tak jak u Ciebie. Twój projekt niestety niekompatybilny (mam wersję 4)
ApaczoS Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Wygląda to tak: -kompozycja główna -Precomp lasi a w nim: głowa -i reszta ciała -cała lasia -klucz głowy -klucz reszty Tutaj bym oddzielnie zrobił stopy i poprawił maski (wczoraj na biegu robione więc wyglądają koślawo) bo widać plamki na przejściach. Klucz też nie jest idealny, ale już nie mogę na nią patrzeć:) 1
Kulki Posted December 17, 2011 Author Posted December 17, 2011 Wielkie dzięki ApaczoS wiele mnie nauczyłeś:)
guru Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 (edited) Tam pod dupka u pani jeszcze brakuje jakby cienia (zwykle proste roto). No i jak ApaczoS pisze to trzba jeszcze curvsami pobawic sie. Dopasuj czernie potem highlight'y i ostatecznie midtones....np z pomoca color balance. Edited December 17, 2011 by guru
Kulki Posted December 20, 2011 Author Posted December 20, 2011 (edited) guru czyli rozumiem, że jak chcemy mieć cień pod stopami to tylko roto (i nie ma że boli) ewentualnie postać ma chodzić po podłożu takim jak chcemy mieć w scenie? Nie ma innego sposobu kluczowania np cieni pod stopami? Panowie mam jeszcze jedno pytanko odnośnie światła.. W tej mojej scenie bardzo bolało mnie, że panna jest po prostu wyświecona na blachę i kuniec aż prosi się jakaś kontra na przykład. Jest możliwość aby sobie aktora już w After oświetlić? Próbowałem z Afterowym light ale bardzo słabo to wyglądało. Czy macie może jakieś doświadczenie w takim świeceniu w post produkcji? Czy może nie ma innej możliwości jak odpowiednie oświetlenie aktora na planie? Wydaje mi się, że kiedyś pewnie na youdupie widziałem soft zdaje się Audodesk Lustre którym można było cuda wyczyniać.. Ale mnie na Lustre nie stać:) Edited December 20, 2011 by Kulki
kotisded Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 wygoogluj lightwrapa i edge blura- przydatne. To mają być bardzo subtelne efekty, bardzo pomaga.
guru Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 guru czyli rozumiem, że jak chcemy mieć cień pod stopami to tylko roto (i nie ma że boli) ewentualnie postać ma chodzić po podłożu takim jak chcemy mieć w scenie? Nie ma innego sposobu kluczowania np cieni pod stopami? Panowie mam jeszcze jedno pytanko odnośnie światła.. W tej mojej scenie bardzo bolało mnie, że panna jest po prostu wyświecona na blachę i kuniec aż prosi się jakaś kontra na przykład. Jest możliwość aby sobie aktora już w After oświetlić? Próbowałem z Afterowym light ale bardzo słabo to wyglądało. Czy macie może jakieś doświadczenie w takim świeceniu w post produkcji? Czy może nie ma innej możliwości jak odpowiednie oświetlenie aktora na planie? @Kulki tu masz taki tutek co do oswietlenie jest troche. nie wiem czy to widziales. http://vimeo.com/33160741 Gosc pokazuje jak zrobic z foty otoczenie głownie ale o oswietleniu tez jest. Cien no to roto nie ma przepros:D. Ale ja robilem kiedys taka sztuczke ze duplikowlem wykluczowana postac i zapelnialem czarmym, nastepnie BLUR. Ustawiasz go tak jak cien rzucony na podłoge. To jest spoko rowiazanie bo wtedy jest animowany.
Kulki Posted January 14, 2012 Author Posted January 14, 2012 Dziękuję bardzo przydatne informacje mi podsunęliście:)
Kulki Posted May 30, 2012 Author Posted May 30, 2012 Hey! Hey! Helou! Mistery! Znalazłem fajny film odnośnie kluczowania (dokładnie pisząc film jest o czymś innym ale kluczowanie też tam jest) Mister, który to robi też pracuje na podobnej surówce jak ta moja a kluczowanie świetnie mu wychodzi. Wrzucam to tutaj żeby się podzielić wiedzą a przy okazji wiedzieć gdzie tego szukać jak będę potrzebował:)
jamnique Posted May 30, 2012 Posted May 30, 2012 Zerknij też tutaj: http://www.mattcameronfilm.co.uk/2010/12/blog-post_15.html
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now