Napisano 11 Lipiec 200420 l Czy gmax i borland c++ to dobry wybór jeśli chodzi o stworzenie pełnowartościowej gry RPG z piękną grafiką i dobrą sterownością i sztuczną inteligencją itd. z góry dzięki za pomoc
Napisano 11 Lipiec 200420 l jezeli tylko umiesz wykonac przepiekna grafike w gmaxie i dobrze programowac w c++ rzeczy ktore chcialbys uzyskac to pewnie tak :)
Napisano 11 Lipiec 200420 l Są problemy z exportem modeli z gmaxa, program ten jest stworzony do robienia obiektów pod istniejące gry których wydawcy zapłacili discreetowi. Wiem że jest możliwe obejście tego, są exportery do formatów ascii poprzez Listenera -> potem CTRL+C, CTRL+V. Niemniej to już chyba jest nielegalne. Jedyny exporter który się może do czegoś przydać to jest md3 (AFAIK).
Napisano 11 Lipiec 200420 l Autor To znaczy gmax został stworzony ogulnie do robienia gier z tego co wiem to na nim został zrobiony między innymi dungeon siege i flige simulation 2002 czy jak to tam sie pisze (taki okrojony max) ale bardzo dziękuję za uwagi i proszę o jeszcze
Napisano 11 Lipiec 200420 l Robili na darmowym oprogramowaniu ? No to nieźle mieli okrojony budżet :P... pozro
Napisano 11 Lipiec 200420 l Nie do końca - ani Dungeon Siege, ani Flight Sim nie były robione na Gmaksie, za pomocą Gmaxa można robić do nich dodatki. Po prostu do Gmaxa są wydawane \'paczki\' (gamepacks - sam się bawiłem Tempestem do Q3 i packiem do Combat Flight Simulator). I za ich pomocą można tworzyć swoje modele do tych gier - Także do Combat Flight Sim 3, Train Sim itd. Nie ma tego za wiele, ponieważ z tego co wiem jeżeli firma chce by Gmax supportował ich tytuł to musi oczywiście podpisać papierki z Discreet, a to znaczy że nie enduser płaci $$, tylko właśnie wydawca gry. Przeczytaj licencję Gmaxa, AFAIK można go używać tylko z oficjalnymi gamepackami. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wydałby za free takigo potężnego narzędzia jak Gmax. Przecież to jest niemal MAX 4. Fakt że wiele narzędzi wyleciało, ale i tak to jest mocny soft.
Napisano 11 Lipiec 200420 l Autor to co byście polecili ?? chociaż niepamiętam gdzie czytałem ze gmax przy dystrybucji kosztuje 3 tyś ale nie wiem czy to prawda
Napisano 11 Lipiec 200420 l chcesz tanio i legalnie? (i wcale nie az tak niewygodnie jakby sie moglo zdawac? ) modeling- wings3d rig+tex - milkshape 3d mapy - gimp
Napisano 12 Lipiec 200420 l Autor blender odpada jako pierwszy choć dobry to nawet skali nie ma u jest zrobiony dość dziwnie
Napisano 12 Lipiec 200420 l Użyj Truespace, Milkshape albo Wings. Inna rzecz że robienie pełnowartościowej gry RPG i szukanie darmowego/taniego oprogramowania to raczej pomyłka- do tej pory nikomu się to nie udało. Mówiąc wprost- to fajna zabawa i napewno dużo się można nauczyć ale wydawanie gier wymaga sporo wiedzy, kontaktów i nakładów- niestety nie jest to zajęcie dla hobbystów (dzięki czemu mamy co do garnka włożyć).
Napisano 12 Lipiec 200420 l RK ma rację, sam spójrz ile _dobrych_ darmowych projektów zostało może nie ukończonych, ale choćby wydanych jako grywalna beta w którą można trochę pograć. Ja z polskich znam jeden - maszynę (symulator lokomotywy), z zagranicznych trochę więcej. Ale na ilość podjętych prób to jest ułamek procenta. Sam też próbowałem.
Napisano 12 Lipiec 200420 l Autor no ale jeśli nie przyjąć za cel zarobku w przyszłości to robienie czegoś nawet tylko dla pasji to strata czasu. Zgadzam sie z wami ze to zadanie przerasta mocno jedną a nawet 5 osub. Ale czy naprawde nie ma szans nikt kto chce zaczac od zera?? Dzięki za szczerą prawdę :-)
Napisano 12 Lipiec 200420 l Robienie czegoś dla pasji nie jest stratą czasu. Zawsze czegoś się nauczysz. Tak samo jest z projektami które nie wypalą, zostają rzeczy którymi się można pochwalić, no i umiejętności w głowie. Niestety z czasem przychodzi moment gdy prowadzenie/uczestniczenie w niekończących się projektach przestaje sprawiać przyjemność :( Przynajmniej tak jest ze mną. Z kilkoma osobami prowadzącymi takie projekty rozmawiałem, w dwóch sam uczestniczyłem i znam tylko jeden który konsekwentnie idzie do przodu. Dlatego uważam że sam gry nie zrobisz, nawet tech-dema, sama grafika to zajęcie na pełen etat, że o kodzie nie wspomnę :) Jeżeli jednak zaczniesz to szczerze życzę powodzenia.
Napisano 12 Lipiec 200420 l To zależy, mała grupa wolniej robi, nad większą jest trudniej zapanować by w ogóle coś robili :).
Napisano 12 Lipiec 200420 l Polecam Reality Factory jako engine- po pierwsze jest darmowy, po drugie Mike, jego autor bardzo często pomaga ludziom dłubiącym w nim, po trzecie odpadnie wam problem części kodu i edytora levelu- są do ściągnięcia razem z enginem- prostego FPS-a można zrobić w pół godziny. Linka nie pamiętam (straciłem cały zbiór ulubionych) ale google powinien złapać to bez problemów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto