Robert B. Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 Czy gmax i borland c++ to dobry wybór jeśli chodzi o stworzenie pełnowartościowej gry RPG z piękną grafiką i dobrą sterownością i sztuczną inteligencją itd. z góry dzięki za pomoc
sanki Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 jezeli tylko umiesz wykonac przepiekna grafike w gmaxie i dobrze programowac w c++ rzeczy ktore chcialbys uzyskac to pewnie tak :)
_michal Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 Są problemy z exportem modeli z gmaxa, program ten jest stworzony do robienia obiektów pod istniejące gry których wydawcy zapłacili discreetowi. Wiem że jest możliwe obejście tego, są exportery do formatów ascii poprzez Listenera -> potem CTRL+C, CTRL+V. Niemniej to już chyba jest nielegalne. Jedyny exporter który się może do czegoś przydać to jest md3 (AFAIK).
Robert B. Napisano 11 Lipiec 2004 Autor Napisano 11 Lipiec 2004 To znaczy gmax został stworzony ogulnie do robienia gier z tego co wiem to na nim został zrobiony między innymi dungeon siege i flige simulation 2002 czy jak to tam sie pisze (taki okrojony max) ale bardzo dziękuję za uwagi i proszę o jeszcze
MF Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 Robili na darmowym oprogramowaniu ? No to nieźle mieli okrojony budżet :P... pozro
_michal Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 Nie do końca - ani Dungeon Siege, ani Flight Sim nie były robione na Gmaksie, za pomocą Gmaxa można robić do nich dodatki. Po prostu do Gmaxa są wydawane \'paczki\' (gamepacks - sam się bawiłem Tempestem do Q3 i packiem do Combat Flight Simulator). I za ich pomocą można tworzyć swoje modele do tych gier - Także do Combat Flight Sim 3, Train Sim itd. Nie ma tego za wiele, ponieważ z tego co wiem jeżeli firma chce by Gmax supportował ich tytuł to musi oczywiście podpisać papierki z Discreet, a to znaczy że nie enduser płaci $$, tylko właśnie wydawca gry. Przeczytaj licencję Gmaxa, AFAIK można go używać tylko z oficjalnymi gamepackami. Nikt przy zdrowych zmysłach nie wydałby za free takigo potężnego narzędzia jak Gmax. Przecież to jest niemal MAX 4. Fakt że wiele narzędzi wyleciało, ale i tak to jest mocny soft.
Robert B. Napisano 11 Lipiec 2004 Autor Napisano 11 Lipiec 2004 hmmm morzliwe ale jest chyba wykonalne??
Robert B. Napisano 11 Lipiec 2004 Autor Napisano 11 Lipiec 2004 to co byście polecili ?? chociaż niepamiętam gdzie czytałem ze gmax przy dystrybucji kosztuje 3 tyś ale nie wiem czy to prawda
kru Napisano 11 Lipiec 2004 Napisano 11 Lipiec 2004 chcesz tanio i legalnie? (i wcale nie az tak niewygodnie jakby sie moglo zdawac? ) modeling- wings3d rig+tex - milkshape 3d mapy - gimp
sanki Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 moze byc jeszcze Blender do modelingu i rigowania
Robert B. Napisano 12 Lipiec 2004 Autor Napisano 12 Lipiec 2004 blender odpada jako pierwszy choć dobry to nawet skali nie ma u jest zrobiony dość dziwnie
RK Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 Użyj Truespace, Milkshape albo Wings. Inna rzecz że robienie pełnowartościowej gry RPG i szukanie darmowego/taniego oprogramowania to raczej pomyłka- do tej pory nikomu się to nie udało. Mówiąc wprost- to fajna zabawa i napewno dużo się można nauczyć ale wydawanie gier wymaga sporo wiedzy, kontaktów i nakładów- niestety nie jest to zajęcie dla hobbystów (dzięki czemu mamy co do garnka włożyć).
_michal Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 RK ma rację, sam spójrz ile _dobrych_ darmowych projektów zostało może nie ukończonych, ale choćby wydanych jako grywalna beta w którą można trochę pograć. Ja z polskich znam jeden - maszynę (symulator lokomotywy), z zagranicznych trochę więcej. Ale na ilość podjętych prób to jest ułamek procenta. Sam też próbowałem.
Robert B. Napisano 12 Lipiec 2004 Autor Napisano 12 Lipiec 2004 no ale jeśli nie przyjąć za cel zarobku w przyszłości to robienie czegoś nawet tylko dla pasji to strata czasu. Zgadzam sie z wami ze to zadanie przerasta mocno jedną a nawet 5 osub. Ale czy naprawde nie ma szans nikt kto chce zaczac od zera?? Dzięki za szczerą prawdę :-)
_michal Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 Robienie czegoś dla pasji nie jest stratą czasu. Zawsze czegoś się nauczysz. Tak samo jest z projektami które nie wypalą, zostają rzeczy którymi się można pochwalić, no i umiejętności w głowie. Niestety z czasem przychodzi moment gdy prowadzenie/uczestniczenie w niekończących się projektach przestaje sprawiać przyjemność :( Przynajmniej tak jest ze mną. Z kilkoma osobami prowadzącymi takie projekty rozmawiałem, w dwóch sam uczestniczyłem i znam tylko jeden który konsekwentnie idzie do przodu. Dlatego uważam że sam gry nie zrobisz, nawet tech-dema, sama grafika to zajęcie na pełen etat, że o kodzie nie wspomnę :) Jeżeli jednak zaczniesz to szczerze życzę powodzenia.
Robert B. Napisano 12 Lipiec 2004 Autor Napisano 12 Lipiec 2004 dzięki narazie zbieram grópę ma 4 osoby ale to wciąż za mało hmm
_michal Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 To zależy, mała grupa wolniej robi, nad większą jest trudniej zapanować by w ogóle coś robili :).
RK Napisano 12 Lipiec 2004 Napisano 12 Lipiec 2004 Polecam Reality Factory jako engine- po pierwsze jest darmowy, po drugie Mike, jego autor bardzo często pomaga ludziom dłubiącym w nim, po trzecie odpadnie wam problem części kodu i edytora levelu- są do ściągnięcia razem z enginem- prostego FPS-a można zrobić w pół godziny. Linka nie pamiętam (straciłem cały zbiór ulubionych) ale google powinien złapać to bez problemów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się