Make My Day Napisano 16 Grudzień 2011 Share Napisano 16 Grudzień 2011 Witam. Niedawno pobrałem Maxa 12. Jest pewien problem w stosunku do 2011. Dlaczego podczas mapowania obiekt staje się w pół przezroczysty i nie mogę wygodnie korzystać z shift + scale tak jak to było w poprzedniej wersji? W tej niestety brak przez to dokładności :/. Da się to jakoś "naprawić"? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 6 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2012 (edytowane) Ponawiam pytanie. Przepraszam za podbicie, ale szlag mnie trafia podczas teksturowania. Już obiekt nie jest przezroczysty, ale shift i scale nadal nie działa jak kiedyś :S. Edytowane 7 Styczeń 2012 przez Make My Day Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 6 Styczeń 2012 Share Napisano 6 Styczeń 2012 Zainstaluj Service Pack 2 z poprawkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 7 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2012 Mam SP2 i wszystko co możliwe pobieram :/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 7 Styczeń 2012 Share Napisano 7 Styczeń 2012 To co nie konkretnie nie działa z shift i scale po SP 2? U mnie wszystko działa normalnie ze scalą w Unwrapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Orion_ Napisano 7 Styczeń 2012 Share Napisano 7 Styczeń 2012 Napisz do Autodesk. Ja napisałem i pomogli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 7 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2012 Zanim napiszę, opiszę konkretniej. Na model daję unwrap uvw. Włączam okienko edycji, zaznaczam edycję poly. Wybieram zaznaczony obszar, mapuję go według określonej osi, wybieram narzędzie Scale i chcę obszar tak wyskalować, żeby te kwadraciki były jak najbardziej kwadratowe. Ale po trzymaniu shift, skaluje mi się np równo w poziomie, lub równo w pionie. A jak mam zrobić, żeby skalowało mi się równo w obu osiach? Coś zmienili względem Maxa 2011? PS. Przepraszam jeśli chaotycznie, ale od 9 rano do teraz byłem poza domem i padam z nóg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 7 Styczeń 2012 Share Napisano 7 Styczeń 2012 Skaluj bez shifta.Z shiftem skaluje w jednej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 7 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2012 Bez shifta nie skaluje się równo. Bo domki robiłem tak, że stawiałem Plane jako ściana, narzucałem unwrapa, teksturkę, dawałem flattern mapping i skalowałem do dość sporych rozmiarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 7 Styczeń 2012 Share Napisano 7 Styczeń 2012 Jak skaluje nierówno bez shifta? Bez shifta skaluje równo w pionie i poziomie.Pokaż screena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 7 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2012 Proszę. Tobie chyba chodziło o skalowanie modelu, a mi chodzi o mapkę w unwrapie. http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/Maps/bezshifta.jpg http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/Maps/wolnyshift.jpg http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/Maps/zshiftem.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 7 Styczeń 2012 Share Napisano 7 Styczeń 2012 Nie,nie chodziło mi o skalowanie modelu,skąd taki pomysł,model z shiftem się zrobi kopia:).Co chcesz zrobić,przeskalować to co masz na pierwszym obrazku żeby było kwadratowe? Jeśli tak to skalujesz z shiftem tyle że ciągniesz w góre a nie w bok.Jak nie wyjdzie to masz u góry ikonke skalowania,kliknij i przytrzymaj.Masz do wyboru skalowanie w pionie i w poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 7 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2012 Chodzi mi o to, że: Po przytrzymaniu shifta i skalowaniu tej mapki chcę by ona rosła lub malała a nie zmieniała kształt. Nie chcę zmieniać wielkości boków. Mają zostać takie same. Przykładzik mały może, bo nie umiem dobrze wytłumaczyć.Mam prostokąt 2x4. Przytrzymuję shift i skaluję. Po delikatnym przeciągnięciu myszą zrobi się 4x8. Zwykłe proporcje. Po prostu chcę np. 2x większą mapkę. :) Z góry - dzięki za zainteresowanie i dążenie do pomocy :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajtek Napisano 7 Styczeń 2012 Share Napisano 7 Styczeń 2012 Jeśli dobrze rozumiem o czym ta dyskusja to ja zawsze robiłem to bez shifta. Normalnie dodawałem do obiektu modyfikator UVW Map, wchodziłem w sublevel Gizmo i skalowałem tym podstawowym narzędziem (bez shifta). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 7 Styczeń 2012 Share Napisano 7 Styczeń 2012 Dokładnie,bez shifta skaluje proporcjonalnie.Z shiftem w wybranej osi-w pionie albo w poziomie.Przed service packiem było trochę inaczej,poprawili bodajże w SP1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 7 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2012 Wreszcie mam! Shift sam nie działał, ale Freescale Gizmo na rogu z ctrl już tak. Tak czy owak, dzięki za pomoc. Mogę już spokojnie modelować :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 7 Styczeń 2012 Share Napisano 7 Styczeń 2012 No i fajnie,jak napisałeś jak Ci się udało to już wiem o co chodziło;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się