Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam.

Niedawno pobrałem Maxa 12.

Jest pewien problem w stosunku do 2011. Dlaczego podczas mapowania obiekt staje się w pół przezroczysty i nie mogę wygodnie korzystać z shift + scale tak jak to było w poprzedniej wersji? W tej niestety brak przez to dokładności :/. Da się to jakoś "naprawić"?

Pozdrawiam.

  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Ponawiam pytanie. Przepraszam za podbicie, ale szlag mnie trafia podczas teksturowania. Już obiekt nie jest przezroczysty, ale shift i scale nadal nie działa jak kiedyś :S.

Edited by Make My Day
Posted

Zanim napiszę, opiszę konkretniej.

Na model daję unwrap uvw. Włączam okienko edycji, zaznaczam edycję poly. Wybieram zaznaczony obszar, mapuję go według określonej osi, wybieram narzędzie Scale i chcę obszar tak wyskalować, żeby te kwadraciki były jak najbardziej kwadratowe. Ale po trzymaniu shift, skaluje mi się np równo w poziomie, lub równo w pionie. A jak mam zrobić, żeby skalowało mi się równo w obu osiach? Coś zmienili względem Maxa 2011?

 

PS. Przepraszam jeśli chaotycznie, ale od 9 rano do teraz byłem poza domem i padam z nóg.

Posted

Bez shifta nie skaluje się równo. Bo domki robiłem tak, że stawiałem Plane jako ściana, narzucałem unwrapa, teksturkę, dawałem flattern mapping i skalowałem do dość sporych rozmiarów.

Posted

Nie,nie chodziło mi o skalowanie modelu,skąd taki pomysł,model z shiftem się zrobi kopia:).Co chcesz zrobić,przeskalować to co masz na pierwszym obrazku żeby było kwadratowe? Jeśli tak to skalujesz z shiftem tyle że ciągniesz w góre a nie w bok.Jak nie wyjdzie to masz u góry ikonke skalowania,kliknij i przytrzymaj.Masz do wyboru skalowanie w pionie i w poziomie.

Posted

Chodzi mi o to, że:

Po przytrzymaniu shifta i skalowaniu tej mapki chcę by ona rosła lub malała a nie zmieniała kształt. Nie chcę zmieniać wielkości boków. Mają zostać takie same.

 

Przykładzik mały może, bo nie umiem dobrze wytłumaczyć.Mam prostokąt 2x4. Przytrzymuję shift i skaluję. Po delikatnym przeciągnięciu myszą zrobi się 4x8.

 

Zwykłe proporcje. Po prostu chcę np. 2x większą mapkę. :)

 

Z góry - dzięki za zainteresowanie i dążenie do pomocy :).

Posted

Jeśli dobrze rozumiem o czym ta dyskusja to ja zawsze robiłem to bez shifta. Normalnie dodawałem do obiektu modyfikator UVW Map, wchodziłem w sublevel Gizmo i skalowałem tym podstawowym narzędziem (bez shifta).

Posted

Dokładnie,bez shifta skaluje proporcjonalnie.Z shiftem w wybranej osi-w pionie albo w poziomie.Przed service packiem było trochę inaczej,poprawili bodajże w SP1.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy