Make My Day Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Witam. Niedawno pobrałem Maxa 12. Jest pewien problem w stosunku do 2011. Dlaczego podczas mapowania obiekt staje się w pół przezroczysty i nie mogę wygodnie korzystać z shift + scale tak jak to było w poprzedniej wersji? W tej niestety brak przez to dokładności :/. Da się to jakoś "naprawić"? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make My Day Posted January 6, 2012 Author Share Posted January 6, 2012 (edited) Ponawiam pytanie. Przepraszam za podbicie, ale szlag mnie trafia podczas teksturowania. Już obiekt nie jest przezroczysty, ale shift i scale nadal nie działa jak kiedyś :S. Edited January 7, 2012 by Make My Day Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Zainstaluj Service Pack 2 z poprawkami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make My Day Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Mam SP2 i wszystko co możliwe pobieram :/. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 To co nie konkretnie nie działa z shift i scale po SP 2? U mnie wszystko działa normalnie ze scalą w Unwrapie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Orion_ Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Napisz do Autodesk. Ja napisałem i pomogli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make My Day Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Zanim napiszę, opiszę konkretniej. Na model daję unwrap uvw. Włączam okienko edycji, zaznaczam edycję poly. Wybieram zaznaczony obszar, mapuję go według określonej osi, wybieram narzędzie Scale i chcę obszar tak wyskalować, żeby te kwadraciki były jak najbardziej kwadratowe. Ale po trzymaniu shift, skaluje mi się np równo w poziomie, lub równo w pionie. A jak mam zrobić, żeby skalowało mi się równo w obu osiach? Coś zmienili względem Maxa 2011? PS. Przepraszam jeśli chaotycznie, ale od 9 rano do teraz byłem poza domem i padam z nóg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Skaluj bez shifta.Z shiftem skaluje w jednej osi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make My Day Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Bez shifta nie skaluje się równo. Bo domki robiłem tak, że stawiałem Plane jako ściana, narzucałem unwrapa, teksturkę, dawałem flattern mapping i skalowałem do dość sporych rozmiarów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Jak skaluje nierówno bez shifta? Bez shifta skaluje równo w pionie i poziomie.Pokaż screena. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make My Day Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Proszę. Tobie chyba chodziło o skalowanie modelu, a mi chodzi o mapkę w unwrapie. http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/Maps/bezshifta.jpg http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/Maps/wolnyshift.jpg http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/Maps/zshiftem.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Nie,nie chodziło mi o skalowanie modelu,skąd taki pomysł,model z shiftem się zrobi kopia:).Co chcesz zrobić,przeskalować to co masz na pierwszym obrazku żeby było kwadratowe? Jeśli tak to skalujesz z shiftem tyle że ciągniesz w góre a nie w bok.Jak nie wyjdzie to masz u góry ikonke skalowania,kliknij i przytrzymaj.Masz do wyboru skalowanie w pionie i w poziomie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make My Day Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Chodzi mi o to, że: Po przytrzymaniu shifta i skalowaniu tej mapki chcę by ona rosła lub malała a nie zmieniała kształt. Nie chcę zmieniać wielkości boków. Mają zostać takie same. Przykładzik mały może, bo nie umiem dobrze wytłumaczyć.Mam prostokąt 2x4. Przytrzymuję shift i skaluję. Po delikatnym przeciągnięciu myszą zrobi się 4x8. Zwykłe proporcje. Po prostu chcę np. 2x większą mapkę. :) Z góry - dzięki za zainteresowanie i dążenie do pomocy :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
bajtek Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Jeśli dobrze rozumiem o czym ta dyskusja to ja zawsze robiłem to bez shifta. Normalnie dodawałem do obiektu modyfikator UVW Map, wchodziłem w sublevel Gizmo i skalowałem tym podstawowym narzędziem (bez shifta). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Dokładnie,bez shifta skaluje proporcjonalnie.Z shiftem w wybranej osi-w pionie albo w poziomie.Przed service packiem było trochę inaczej,poprawili bodajże w SP1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Make My Day Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Wreszcie mam! Shift sam nie działał, ale Freescale Gizmo na rogu z ctrl już tak. Tak czy owak, dzięki za pomoc. Mogę już spokojnie modelować :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 No i fajnie,jak napisałeś jak Ci się udało to już wiem o co chodziło;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now