Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Niedawno pobrałem Maxa 12.

Jest pewien problem w stosunku do 2011. Dlaczego podczas mapowania obiekt staje się w pół przezroczysty i nie mogę wygodnie korzystać z shift + scale tak jak to było w poprzedniej wersji? W tej niestety brak przez to dokładności :/. Da się to jakoś "naprawić"?

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ponawiam pytanie. Przepraszam za podbicie, ale szlag mnie trafia podczas teksturowania. Już obiekt nie jest przezroczysty, ale shift i scale nadal nie działa jak kiedyś :S.

Edytowane przez Make My Day

Napisano

To co nie konkretnie nie działa z shift i scale po SP 2? U mnie wszystko działa normalnie ze scalą w Unwrapie.

Napisano
  • Autor

Zanim napiszę, opiszę konkretniej.

Na model daję unwrap uvw. Włączam okienko edycji, zaznaczam edycję poly. Wybieram zaznaczony obszar, mapuję go według określonej osi, wybieram narzędzie Scale i chcę obszar tak wyskalować, żeby te kwadraciki były jak najbardziej kwadratowe. Ale po trzymaniu shift, skaluje mi się np równo w poziomie, lub równo w pionie. A jak mam zrobić, żeby skalowało mi się równo w obu osiach? Coś zmienili względem Maxa 2011?

 

PS. Przepraszam jeśli chaotycznie, ale od 9 rano do teraz byłem poza domem i padam z nóg.

Napisano
  • Autor

Bez shifta nie skaluje się równo. Bo domki robiłem tak, że stawiałem Plane jako ściana, narzucałem unwrapa, teksturkę, dawałem flattern mapping i skalowałem do dość sporych rozmiarów.

Napisano

Jak skaluje nierówno bez shifta? Bez shifta skaluje równo w pionie i poziomie.Pokaż screena.

Napisano

Nie,nie chodziło mi o skalowanie modelu,skąd taki pomysł,model z shiftem się zrobi kopia:).Co chcesz zrobić,przeskalować to co masz na pierwszym obrazku żeby było kwadratowe? Jeśli tak to skalujesz z shiftem tyle że ciągniesz w góre a nie w bok.Jak nie wyjdzie to masz u góry ikonke skalowania,kliknij i przytrzymaj.Masz do wyboru skalowanie w pionie i w poziomie.

Napisano
  • Autor

Chodzi mi o to, że:

Po przytrzymaniu shifta i skalowaniu tej mapki chcę by ona rosła lub malała a nie zmieniała kształt. Nie chcę zmieniać wielkości boków. Mają zostać takie same.

 

Przykładzik mały może, bo nie umiem dobrze wytłumaczyć.Mam prostokąt 2x4. Przytrzymuję shift i skaluję. Po delikatnym przeciągnięciu myszą zrobi się 4x8.

 

Zwykłe proporcje. Po prostu chcę np. 2x większą mapkę. :)

 

Z góry - dzięki za zainteresowanie i dążenie do pomocy :).

Napisano

Jeśli dobrze rozumiem o czym ta dyskusja to ja zawsze robiłem to bez shifta. Normalnie dodawałem do obiektu modyfikator UVW Map, wchodziłem w sublevel Gizmo i skalowałem tym podstawowym narzędziem (bez shifta).

Napisano

Dokładnie,bez shifta skaluje proporcjonalnie.Z shiftem w wybranej osi-w pionie albo w poziomie.Przed service packiem było trochę inaczej,poprawili bodajże w SP1.

Napisano
  • Autor

Wreszcie mam! Shift sam nie działał, ale Freescale Gizmo na rogu z ctrl już tak. Tak czy owak, dzięki za pomoc. Mogę już spokojnie modelować :).

Napisano

No i fajnie,jak napisałeś jak Ci się udało to już wiem o co chodziło;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności