Napisano 16 Grudzień 201113 l Witam. Niedawno pobrałem Maxa 12. Jest pewien problem w stosunku do 2011. Dlaczego podczas mapowania obiekt staje się w pół przezroczysty i nie mogę wygodnie korzystać z shift + scale tak jak to było w poprzedniej wersji? W tej niestety brak przez to dokładności :/. Da się to jakoś "naprawić"? Pozdrawiam.
Napisano 6 Styczeń 201213 l Autor Ponawiam pytanie. Przepraszam za podbicie, ale szlag mnie trafia podczas teksturowania. Już obiekt nie jest przezroczysty, ale shift i scale nadal nie działa jak kiedyś :S. Edytowane 7 Styczeń 201213 l przez Make My Day
Napisano 7 Styczeń 201213 l To co nie konkretnie nie działa z shift i scale po SP 2? U mnie wszystko działa normalnie ze scalą w Unwrapie.
Napisano 7 Styczeń 201213 l Autor Zanim napiszę, opiszę konkretniej. Na model daję unwrap uvw. Włączam okienko edycji, zaznaczam edycję poly. Wybieram zaznaczony obszar, mapuję go według określonej osi, wybieram narzędzie Scale i chcę obszar tak wyskalować, żeby te kwadraciki były jak najbardziej kwadratowe. Ale po trzymaniu shift, skaluje mi się np równo w poziomie, lub równo w pionie. A jak mam zrobić, żeby skalowało mi się równo w obu osiach? Coś zmienili względem Maxa 2011? PS. Przepraszam jeśli chaotycznie, ale od 9 rano do teraz byłem poza domem i padam z nóg.
Napisano 7 Styczeń 201213 l Autor Bez shifta nie skaluje się równo. Bo domki robiłem tak, że stawiałem Plane jako ściana, narzucałem unwrapa, teksturkę, dawałem flattern mapping i skalowałem do dość sporych rozmiarów.
Napisano 7 Styczeń 201213 l Jak skaluje nierówno bez shifta? Bez shifta skaluje równo w pionie i poziomie.Pokaż screena.
Napisano 7 Styczeń 201213 l Autor Proszę. Tobie chyba chodziło o skalowanie modelu, a mi chodzi o mapkę w unwrapie. http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/Maps/bezshifta.jpg http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/Maps/wolnyshift.jpg http://i952.photobucket.com/albums/ae6/MakeMyDay-18/Maps/zshiftem.jpg
Napisano 7 Styczeń 201213 l Nie,nie chodziło mi o skalowanie modelu,skąd taki pomysł,model z shiftem się zrobi kopia:).Co chcesz zrobić,przeskalować to co masz na pierwszym obrazku żeby było kwadratowe? Jeśli tak to skalujesz z shiftem tyle że ciągniesz w góre a nie w bok.Jak nie wyjdzie to masz u góry ikonke skalowania,kliknij i przytrzymaj.Masz do wyboru skalowanie w pionie i w poziomie.
Napisano 7 Styczeń 201213 l Autor Chodzi mi o to, że: Po przytrzymaniu shifta i skalowaniu tej mapki chcę by ona rosła lub malała a nie zmieniała kształt. Nie chcę zmieniać wielkości boków. Mają zostać takie same. Przykładzik mały może, bo nie umiem dobrze wytłumaczyć.Mam prostokąt 2x4. Przytrzymuję shift i skaluję. Po delikatnym przeciągnięciu myszą zrobi się 4x8. Zwykłe proporcje. Po prostu chcę np. 2x większą mapkę. :) Z góry - dzięki za zainteresowanie i dążenie do pomocy :).
Napisano 7 Styczeń 201213 l Jeśli dobrze rozumiem o czym ta dyskusja to ja zawsze robiłem to bez shifta. Normalnie dodawałem do obiektu modyfikator UVW Map, wchodziłem w sublevel Gizmo i skalowałem tym podstawowym narzędziem (bez shifta).
Napisano 7 Styczeń 201213 l Dokładnie,bez shifta skaluje proporcjonalnie.Z shiftem w wybranej osi-w pionie albo w poziomie.Przed service packiem było trochę inaczej,poprawili bodajże w SP1.
Napisano 7 Styczeń 201213 l Autor Wreszcie mam! Shift sam nie działał, ale Freescale Gizmo na rogu z ctrl już tak. Tak czy owak, dzięki za pomoc. Mogę już spokojnie modelować :).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto