Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, uskuteczniam swoje poczynania w maxie12 na studenckiej wersji. Teraz zamierzam wymodelować włochatą kulkę taką jak na grafice poniżej, jak się za to zabrać, jakiego renderera użyć?

Dzięki ogromne za pomoc! :)

 

640x5005037babyrobot3dc.jpg

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Na początek stwórz jakąś kulkę poly, odpowiednio zagęszczoną, i nałóż jej jakiś modyfikator Subdivision Surfaces. Na przykład Turbosmooth, i odpowiednio powyginaj. Przyda się do tego opja Soft selection, oraz włącz Ignore Backfacing.

Co do renderera, to Mental ray, albo V-ray. Ten pierwszy masz zintegrowany, więc nie ma problemu z nim.

Napisano

Ale co tam wyginać ,przeciez to zwykła kulka:D.Dodajesz modyfikator hair'n fur czy jakoś tam,kombinujesz z ustawieniami.Walisz w render i gotowe;)

Napisano

Dokładnie, najprościej byłoby dodać hair&fur. Utwórz prostą kulkę, wstaw do niej oczka. Wczytaj sobie odpowiadający Ci preset (jest tam z pewnością taki, który wygląda dość podobnie) i w zakładce fur styling (czy coś w ten deseń) masz takie fajne narzędzie jak nożyczki :3 dajesz tam opcję ignore back facing (czy coś takiego, chodzi o to żeby nie wyciąć otworu po obu stronach) i wycinasz dziurę w miejscu na oczka tak, aby futro na nie nie zachodziło.

Kulka nie musi mieć jakichś szczególnych parametrów ani high poly, ponieważ i tak się wszystko skryje pod futrem. Rozumiem że vraya nie masz, ponieważ jest płatny, a ty masz wersję studencką tak, jak ja. Nawet scanline da sobie więc z tym radę. Jeśli chcesz samą kulkę bez tła, to scanline jest nawet w pewnym sensie lepszy, ponieważ radzi sobie z futrem dużo szybciej od mental raya. Możesz oczywiście zmienić kolor futra oraz je sobie ładnie uczesać :) W internecie możesz bez problemu znaleźć wszystkie informacje na temat stylizacji futra w maxie. Nie ma sensu, żeby się tutaj jakoś szczególnie rozpisywać o tym, co można z łatwością znaleźć. Dodam jeszcze, że jak chcesz bardziej nieregularne i pofalowane włosy, to możesz pobawić się parametrami frizz oraz kink. O nich oraz o tym, co dokładnie który z nich robi, również możesz poczytać w necie.

Napisano (edytowane)

OK, coś już mam:) Za chwile poszperam w necie na temat tego modyfikatora..

Podpowiedzcie, kóre parametry są odpowiedzialne za kolor futra (bez względu na modyfikacje w zakładce materials cały czas są czarne), jego długość i grubość? aha, renderuje w mental ray

wlochacz.jpg

Edytowane przez Diesel-
Napisano (edytowane)

Hmm no dobra:) do pierwowzoru jeszcze daleko ale coś tam już mam.. Jak zmienić grubość włosów jeszcze się nie dokopałem, ktoś wie?

PS. dzięki ogromne za pomoc.

 

wlochacz2.jpg

Edytowane przez Diesel-
Napisano

Od razu udzielę ci obu odpowiedzi :P

1. Przede wszystkim dość mało masz tych włosów i warto by było dodać ich nieco więcej, tak więc w rolecie general parameters zwiększ hair count.

2. Zwiększenie grubości masz również w rolecie general parameters i za to odpowiadają dwa parametry: tip thick oras root thick. Tip thick to grubość końcówki włosa i ustawienie jej na zero daje dość realistycznie wyglądające włosy. Jeśli chcesz żeby twoje futro było grubsze, zwiększ więc root thick - to grubość "korzenia/cebulki".

3. Aby zmienić kolor, musisz zmienić w rolecie material parametres Tip Color oraz Root Color. Do ciekawych efektów można dojść nakładając na to teksturę. Liczą się tutaj koordynaty UV obiektu na którym jest futro, ale nad tym nie musisz się skupiać, ponieważ zależy Ci na pojedynczym kolorze. Jeśli zmienisz tip color tak samo jak root color, to włosy będą wyglądały dość jednolicie, ale jeśli kolory będą różne, to można utworzyć ciekawy efekt przejścia. Możesz również zmienić specular i glossiness, aby włosy były bardziej, lub mniej błyszczące.

 

Jeśli te ustawienia wyglądu cię nie zadowolą, to dodam jeszcze, że możesz użyć własnego shadera do określenia koloru. Można tak zrobić chyba tylko w przypadku mental raya; mamy tam roletę mr Parameters, a w niej Apply mr Shader. Nie wiem jednak czy ma to jakiś większy sens, ponieważ domyślnie nie ma w maxie żadnego wbudowanego shadera dla futra; jest za to w internecie parę na prawdę nieźle wyglądających shaderów dostępnych za darmo. Zapomniałem niestety jak się nazywały :(

Poza tym - zrób tak, jak ci polecili inni - czytaj dokumentację, w pomocy Autodesku możesz znaleźć na prawdę masę przydatnych informacji na temat tego, jak działa futro - począwszy od prostych ustawień, a skończywszy na takich cudach jak dynamiczna animacja z uwzględnieniem sił takich jak wiatr, animacja, czy ruch postaci. Życzę powodzenia i szybkiego renderowania :)

 

PS.

Jeśli wczytałeś jakiś preset, to faktycznie może być problem ze zmianą koloru futra; czasem niestety jest tak, ze ta wtyczka (przynajmniej u mnie) uwielbia się crashować i trzeba niestety wczytać ją od nowa. Jeśli nic nie pomoże, to po prostu ją usuń i dodaj na nowo.\\

 

Zobaczyłem twój nowszy post i wygląda to całkiem nieźle. Skorzystaj z opcji w stylizacji o nazwie puff roots; dzięki temu kulka będzie bardziej puszysta :)

  • Confused 1
Napisano

Aethersis, Doctor Steam dzięki za czas poświęcony na wytłumaczenie zagadnienia. Nowe narzędzie całkiem sprawnie okiełznane:) W ramach ćwiczeń odtworzę całą scenę..

wlochacz3.jpg

Napisano

No i wygląda całkiem fajnie :P Jak zmienisz kolor wnętrza kulki na podobny do włosów, to te czarne plamy powinny być niewidoczne. Możesz dodać jeszcze depth of field z płytką głębią ostrości, przez co obiekt będzie sprawiał wrażenie bardzo małego. Przy okazji możesz mi dać serduszko xD chcę zobaczyć czy ten zielony pasek coś się wtedy ruszy




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności