Skocz do zawartości

Najmniejszy rozmiar obiektu w Maxie


Ajgor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Trochę dziwne pytanie może. Ale mnie to nurtuje. Jaki jest najmniejszy rozmiar obiektu, jaki można stworzyć, edytować i wyrenderować w Maxie? Nie chodzi mi o ilość wierzchołków, czy coś w tym stylu.

Może konkretniej: załóżmy, że stworzył bym dom o wysokości 7 metrów (przykładowa wartość), i 10x10 metrów. Stworzył bym w nim wyposażenie. Jakieś meble, lampę, kontakty itp... A następnie całość zmniejszył bym do 7 milimetrów (czyli 1000 razy mniejsze), albo nawet 0,7mm (czyli 10 000 razy pomniejszone), to czy był bym w stanie nadal wszystko w nim normalnie edytować, pokazać w kamerze, i renderować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

to wszystko jest wzgledne. Od tego masz systemowe ustawianie jednostek. Max w pewnym momencie traci dokladnosc, jesli masz jednostki systemowe ustawione na milimetry, a nagle zaczniesz robic obiekt o powieszchni paru kilometrow kwadratowych to mozesz sie wpakowac w klopoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak pisze Mirach. Podejrzewam, ze to się wiąże z ograniczeniem ilości zer po przecinku przy zapisie współrzędnych vertexów. Jeśli więc dajmy na to skala nie przewiduje podziału jednostki mniejszego niż 0,0001, to każde dwa vertexy których odległość miedzy sobą spadnie poniżej wartości 0,0001, "zleją się" ze sobą otrzymując jednakową, wspólną współrzędną położenia. Stąd tak ważne jest ustalenie i zachowanie skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że chcę zrobić dwa identyczne obiekty. We wszystkich szczegółach, ale jeden 1000 raz większy od drugiego. Mam pomysła na taką krótką animkę :) I chciał bym ją zrobić w ramach ćwiczeń... Próbowałem zrobić model o wysokości 7 metrów, ale jak go zmniejszam 1000 razy, to on po prostu znika, i zoom na obiekt przy nim już nie działa. Chyba muszę zacząć odwrotnie. zrobić mały, i go 1000 razy powiększyć. Sprawdzę, jak to zadziała.

Edit. Sprawdziłem. W odwrotną stronę się da. Pozostaje jeszcze jeden problem. Jak odtworzyć położenie kamery względem dużego obiektu identycznie, jak względem małego :) Tak, żeby otrzymać IDENTYCZNE renderingi małego, i dużego obiektu :) No i jeszcze rozpracować przejście między tymi widokami. Pewnie trzeba będzie jakoś zamieszać z ogniskowymi :)

Edytowane przez Ajgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że obiekt znika może być kwestią camera cliping plane - masz to w ustawieniach viewportu. W skrócie maxowa kamera nie renderuje obiektów powyżej i poniżej pewnych odległości. Co do położenia kamery - jeśli zgrupujesz wszystko razem z kamerą a potem powiększysz to powinno być wszystko identycznie w obu grupach. A przejście między dwoma kamerami - w zasadzie zamiast kamer powinieneś użyć dwóch helpersów (dummy), i animować kamerę pomiędzy tymi pozycjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, co to jest clipping :) W sumie nie pomyślałem o tym. dzięki za przypomnienie. Ale jeśli to mi działa w drugą stronę, to i tak nie ma problemu.

Z kamerami, nie chodzi mi o dwie kamery, tyko o jedną, która najpierw będzie ustawiona względem większego obiektu, a później identycznie względem mniejszego. Tak, żeby nie dało się zobaczyć różnicy. Oczywiście jest to wykonalne, tylko trzeba się pobawić :) Jeśli da się powiększyć z zachowaniem pozycji kamery, to w ogóle nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności