Nowi Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 Na Vimeo ukazało się kilka ciekawostek odnośnie nadchodzącego nowego wydania RealFlow 2013
Nowi Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Napisano 21 Styczeń 2012 NAIAD a raczej Exotic Matter chyba zaczyna walczyć o klientów i wypuści Naiad NC co na pewno spowoduję znaczny przyrost użytkowników :) Naiad NC (Non-Commercial) License After many requests from users, we have finally decided to make a Non-Commercial version of Naiad, called Naiad NC. Naiad NC will likely show up soon after Naiad 0.6 has been released. Naiad NC is great way to learn how to use Naiad, since it will cost nothing, and never expire. There is a lot of demand for Naiad TD skills in the market. Just go here for a current list of Naiad TD recruitment ads. Naiad NC retains all the features of the commercial Naiad version - the only restriction is that the NC version only outputs EMPNC files - which are only readable by Naiad NC. So, while you can import anything into Naiad NC, you cannot export anything out. This makes NC unusable for real production work in which you would need to export particles, meshes and other stuff into 3rd party softwares for rendering and other processing, but it's great for learning since you get all the advanced features available in the full Naiad commercial version. źródło: http://www.exoticmatter.com
czaps Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 I bardzo cieszy mnie ten fakt .. ;) Większość firm tak działa , Autodesk , SideFX itc. Next Limit , Chaos Group itd. w ten sposób mają szanse zaprezentować produkt gronie szerszych odbiorców. Co za tym idzie powstanie sporo materiałów typu test it yourself ( and find out if it is for You ) i końcowy produkt będzie szerzej znany na rynku no i popularny przez to. Kto nie walczy o klientów w takich dziwnych czasach w jakich żyjemy ? ... pozdro czaps
tmdag Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 ma to swore plusy i minusy .. otwarcie na szersza grupe odbiorcow, mniejszych klientow moze pogorszyc support dla duzych studii
przems Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 hybrido 2 zapowiada sie smakowicie hybrido fajna sprawa z zabawą na poziomie particli, ale nie czaję renderowania tego. na poziomie rf -add mesh rozwala całkiem detal, threesold, filters itp... może lepiej przez plug w maya to składać? jaki macie zwyczaj?
tmdag Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 zawsze mozesz renderowac partikle a skaldac je mozesz w czymkolwiek zechcesz.. ja np. meshuje w houdinim
przems Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 skoro tak, załaduję ponownie rfrk jak się meshuje cząstki. Wielu ludzi się poddaje z tym meshowaniem w hybrido, po filmikach widać, symulacje wychodzą świetnie za to video robią gł. capture z viewportów a nie rendering ;)
Adam_Guzowski Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 Ja polecam export plików PRT i "meshowac" w Naiadzie (który doskonale tworzy siatkę). Dla cierpliwych pozostaje zawsze 3dsmax i Frost...
Pawelkos Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 Ja polecam export plików PRT i "meshowac" w Naiadzie (który doskonale tworzy siatkę). Dla cierpliwych pozostaje zawsze 3dsmax i Frost... Tylko jesli ktos juz ma Naiada to czy bedzie symulowal w RF ? bo chyba wydaj mi sie ze juz caly proces zrobi w Naiad.
SYmek Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 No, a jak sie sprawuje render-time meshing w RF?
czaps Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 No, a jak sie sprawuje render-time meshing w RF? Jest lepszy meshing podczas renderingu, ale musisz uzywac wtedy RFRKit współdziałający z Mental rayem w Maya. Jeśli inne renderery Cie interesują to jesteś skazany na meshing w RF bezpośrednio lub drop offy partikli do innych aplikacji ( jak wyżej już wspomnieli ludzie) i tam meshowanie. Sam meshing w RF jest dość wolny ,,, ale nie do przesady. pozdro czaps
wharp Napisano 23 Styczeń 2012 Napisano 23 Styczeń 2012 przems: ja meshuje w RF i laduje do maxa bez problemow, ale nie renderuje piany
tmdag Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 (edytowane) Jest lepszy meshing podczas renderingu, ale musisz uzywac wtedy RFRKit współdziałający z Mental rayem w Maya. Jeśli inne renderery Cie interesują to jesteś skazany na meshing w RF bezpośrednio lub drop offy partikli do innych aplikacji RFRK dziala z Rendermanem, Mantra oraz Mental Ray. Mozesz wykorzystac 3dMax'a, Maye, Softimage lub Houdiniego. Jest rowniez C++ SDK. Poza tym, meshowac mozesz w Softimage (polygonizer lub mesher z lagoa), Houdinim (ktory ma kilka algorytmow meshowania i oddaje siatke ktora NIE jest zbudowana z trojkatow) badz w NAIAD (chociaz mesher nie jest jakos mega szybszy czy lepszy od reszty) Edytowane 24 Styczeń 2012 przez tmdag
tmdag Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 (edytowane) hybrido fajna sprawa z zabawą na poziomie particli, ale nie czaję renderowania tego. na poziomie rf -add mesh rozwala całkiem detal, threesold, filters itp... może lepiej przez plug w maya to składać? jaki macie zwyczaj? w czym bys nie meshowal, efekt mozesz uzyskac podobny (a napewno bedzie tak samo miedzy mesherem w RF a RFRK). Cala zabawa polega na odpowiednim detalu ( ilosci particle ktorych mozesz miec po prostu za malo). Ty mozesz w viewporcie widziec ladny, ciagnacy sie 'wlos' partikli a w rzeczywistosci to moze byc 20 czasteczek rozmieszczonych od siebie co pol metra. Ustawienie meshera nie jest latwe i wymaga troche zabawy by znalezc 'sweet spot' miedzy wielkoscia metaballa, odlegloscia laczenia i filtrowaniem. Wszystkie wartosci wplywaja na siebie nawzajem i sa tez zalezne od wielkosci sceny. Edytowane 24 Styczeń 2012 przez tmdag
czaps Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 RFRK dziala z Rendermanem, Mantra oraz Mental Ray. Mozesz wykorzystac 3dMax'a, Maye, Softimage lub Houdiniego. Jest rowniez C++ SDK Nie wiedziałem , że RFRK działa też z Mantrą. Choć w sumie przy instalacji tego już podpowiada co gdzie i z jakim softem. Jako , że akurat w moim przypadku działałem w Mayi jeśli chodzi o RF+RFRK więc taka odpowiedź mi się nasunęła z głowy od razu trochę.... pozdro czaps
przems Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 w czym bys nie meshowal, efekt mozesz uzyskac podobny (a napewno bedzie tak samo miedzy mesherem w RF a RFRK).Cala zabawa polega na odpowiednim detalu ( ilosci particle ktorych mozesz miec po prostu za malo). Ty mozesz w viewporcie widziec ladny, ciagnacy sie 'wlos' partikli a w rzeczywistosci to moze byc 20 czasteczek rozmieszczonych od siebie co pol metra. Ustawienie meshera nie jest latwe i wymaga troche zabawy by znalezc 'sweet spot' miedzy wielkoscia metaballa, odlegloscia laczenia i filtrowaniem. Wszystkie wartosci wplywaja na siebie nawzajem i sa tez zalezne od wielkosci sceny. Podobne ilości particli tyle że poza hybrido, a nawet o wiele mniej, typowe cząstki rf standard mesh wyłapuje bez problemu. W hybrido próbowałem skalować je szukając optimum i po skrajnościach i robi się wielka buła... dzięki za opinię, coś mi się tam nie zgadza i tyle że będzie trzeba nauczyć się tego.
SYmek Napisano 24 Styczeń 2012 Napisano 24 Styczeń 2012 RFRK dziala z Rendermanem, Mantra oraz Mental Ray. Mozesz wykorzystac 3dMax'a, Maye, Softimage lub Houdiniego. Jest rowniez C++ SDK. Ale meshowales w RFRK? Jak wypada to w porownaniu z SOPami Houdiniego? Kontrola pewnie mniejsza, ale czas/ram?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się