thegame Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 Witam! Mam problem z wygładzeniem fragmentu koła. Poniższe zrzuty wszystko wyjaśnią. Rzut ogólny: Bez wygładzania + siatka: Z wygładzaniem + siatka: Wygładzanie bez siatki:
Hooch Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 Masz totalnie zrypaną siatkę. Musisz to naprawić. I pamiętaj aby wszystkie poligony były Czworokątami.
mirach Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 masz tam nie polaczona (albo zle polaczona) siatke
thegame Napisano 20 Styczeń 2012 Autor Napisano 20 Styczeń 2012 Właśnie problem polega na tym, że wszystko jest proste. Dodałem nowe krawędzie tuż przy kole po to by nie wygładzało ich wzdłuż. Jak to usuwam to jest jeszcze gorzej. A jeśli chodzi o kształt poligonów to niestety ale wszystko wokół jest prostokątem... Wszystko jest również posklejane tak jak trzeba. Totalnie nie mam pojęcia o co w tym chodzi...
Hooch Napisano 20 Styczeń 2012 Napisano 20 Styczeń 2012 Już widać że tam nie ma czworokątów i że coś nie jest połączone. Daj plik na forum to ci to naprawię i powiem co było źle.
thegame Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Napisano 21 Styczeń 2012 http://speedy.sh/r2evQ/1.max Proszę bardzo. Z góry serdecznie dziękuję.
Hooch Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Teraz jestem na ipadzie. Zrobię to do północy.
mafida Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Skasuj poly naokoło i zrób od nowa bridge,u mnie się naprawiło na Twoim modelu.
thegame Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Napisano 21 Styczeń 2012 Mi po użyciu bridge wychodzi jeszcze gorzej.. mógłbyś pokazać efekt swojej pracy?
mafida Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Wywal poly zaznaczone na obrazku i zrób od nowa bridge.Masz coś tam napsute,nie chce mi sie sprawdzać co;)
mafida Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Przecież napisałem że bridge.Mam tak samo złączone jak u ciebie,tylko wywaliłem zaznaczone poly i złączyłem od nowa.Coś źle zrobiłeś i masz namieszane z geometrią w miejscu łączenia,jakieś podwójne edge albo coś.Pozaznaczaj poly naokoło szprychy,skasuj i zrób od nowa tak samo.
thegame Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Napisano 21 Styczeń 2012 No to jest problem.. ciągle wychodzi tak samo. Usuwam wszystkie (9) poly łącznie ze szprychą. Robię nowe za pomocą bridge i usuwam środkową tam gdzie ma być szprycha. Nową szprychę również tworzę za pomocą bridge. Efekt taki sam.
mafida Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Masz tu naprawione : http://dl.dropbox.com/u/6529674/szprychy.obj Coś źle robisz;)
thegame Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Napisano 21 Styczeń 2012 (edytowane) Ok dzięki wielkie. Zrobię tak samo na Twojej pracy. Ja zawsze robię w Editable poly.. u Ciebie jest mesh. Niestety nie robi to różnicy bo jak dodaję TurboSmooth to wszystko jest takie jak w pierwszym poście. Edytowane 21 Styczeń 2012 przez thegame
mafida Napisano 21 Styczeń 2012 Napisano 21 Styczeń 2012 Jest mesh bo obiekt exportowany do obj.Robisz convert to editable poly i tyle.Co się robi,dajesz na moim TS i sie psuje spowrotem?
thegame Napisano 22 Styczeń 2012 Autor Napisano 22 Styczeń 2012 Tak, z tą różnicą że u Ciebie ta deformacja jest bardziej równa. A konkretniej (to jest już po TS):
mafida Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Masz zobacz tu scene http://dl.dropbox.com/u/6529674/1.max Nie wiem co robisz,u mnie wygląda elegancko po TS:D
thegame Napisano 22 Styczeń 2012 Autor Napisano 22 Styczeń 2012 Tamto w porządku było. Iterations na 1 było ustawione :). Nigdy z tego nie korzystałem, zawsze 1 wystarczało i dlatego nie wpadłem na to żeby zwiększyć :D. W każdym razie dzięki wielkie jeszcze raz ;). Pozdrawiam.
mafida Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Taa,tak myslałem że za słaby TS zrobiłes,prościej było wrzucić scenke niż się rozpisywać;)
Rekomendowane odpowiedzi