Gość srodas Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Jako nowy na forum witam się z wszystkimi! Stawiam pierwsze kroki w 3Ds Max, proszę o poradę. W ramach nauki chciałem wstawić ruchomą, szklaną kulę do ujęcia toczącą się po blacie. -mam strackowaną kamerę -mam kulę wraz z jako takim materiałem szkła -stworzyłem ground plane, ustawiony na matte/shadow by zbierał cień -wstawione źródło światła W tym momencie chciałbym spowodować, by w refrakcjach kuli było widać przynajmniej drewniany blat. Zakładam, że muszę dodać drugi ground plane, z teksturą drewna, ale takowy będzie widoczny po renderingu - jak to obejść? Drugie pytanie - nie mogę uzyskać kanału alpha dla samej kuli. Rzucany przez nią cień wyraźnie wskazuje na transparentność i refrakcję, ale sama kulka przezroczysta nie jest. Dodam tylko, że globalne ustawienia dla kanału alpha i renderingu obsługują alphę, bo po compositingu w AE widze jedynie kulkę i cien wklejone do mojego ujęcia. Ktoś gotów pomóc? Pozdrawiam!
Shogun 3D Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 Odhacz drewnianemu blatowi opcję "visible in rendering". A co do kulki, to daj render i pokaż ustawienia materiału.
Gość srodas Napisano 22 Styczeń 2012 Napisano 22 Styczeń 2012 (edytowane) proszę, oto ustawienia materiału: sama kulka z cieniem (bluescreen dodałem ręcznie, dla lepszej czytelności sytuacji. Odbicia które widzimy są jedynie zdjęciem wstawionym jako mapa odbić, co jest mało wiarygodne przy animowaniu obiektu i chciałbym to zastąpić czymś sensowniejszym) Ta sama kulka bez odbić ze zdjęcia: Jak widać kulka sama w sobie nie jest przezroczysta, choć cień by na to wskazywał. Dlaczego? i finalna kompozycja w wersji obecnej: W zasadzie nasuwa się tutaj kolejne pytanie - czy chcąc uzyskać wiarygodne odbicia i refrakcje w kuli, jestem zmuszony modelować i teksturować całe otoczenie?? Czy może istnieje jakiś sprytny sposób na wygenerowanie przestrzennej mapy odbić niewielkim nakładem pracy? EDIT: Może rendering jakiejś displacement map, którą będę mógł nałożyć na materiał video???? EDIT2: Nie mogę znaleźć tego boxa "visible in rendering" używam ver7 Edytowane 23 Styczeń 2012 przez srodas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się