Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Jako nowy na forum witam się z wszystkimi!

Stawiam pierwsze kroki w 3Ds Max, proszę o poradę.

 

W ramach nauki chciałem wstawić ruchomą, szklaną kulę do ujęcia toczącą się po blacie.

-mam strackowaną kamerę

-mam kulę wraz z jako takim materiałem szkła

-stworzyłem ground plane, ustawiony na matte/shadow by zbierał cień

-wstawione źródło światła

 

W tym momencie chciałbym spowodować, by w refrakcjach kuli było widać przynajmniej drewniany blat.

Zakładam, że muszę dodać drugi ground plane, z teksturą drewna, ale takowy będzie widoczny po renderingu - jak to obejść?

 

Drugie pytanie - nie mogę uzyskać kanału alpha dla samej kuli. Rzucany przez nią cień wyraźnie wskazuje na transparentność i refrakcję, ale sama kulka przezroczysta nie jest.

Dodam tylko, że globalne ustawienia dla kanału alpha i renderingu obsługują alphę, bo po compositingu w AE widze jedynie kulkę i cien wklejone do mojego ujęcia.

 

Ktoś gotów pomóc?

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Odhacz drewnianemu blatowi opcję "visible in rendering".

A co do kulki, to daj render i pokaż ustawienia materiału.

Napisano

proszę, oto ustawienia materiału:

ustawieniamaterialuszkl.jpg

 

sama kulka z cieniem (bluescreen dodałem ręcznie, dla lepszej czytelności sytuacji. Odbicia które widzimy są jedynie zdjęciem wstawionym jako mapa odbić, co jest mało wiarygodne przy animowaniu obiektu i chciałbym to zastąpić czymś sensowniejszym)

render0002cr.jpg

 

Ta sama kulka bez odbić ze zdjęcia:

xrender0002cr.jpg

 

Jak widać kulka sama w sobie nie jest przezroczysta, choć cień by na to wskazywał. Dlaczego?

 

i finalna kompozycja w wersji obecnej:

compositionr.jpg

 

W zasadzie nasuwa się tutaj kolejne pytanie - czy chcąc uzyskać wiarygodne odbicia i refrakcje w kuli, jestem zmuszony modelować i teksturować całe otoczenie?? Czy może istnieje jakiś sprytny sposób na wygenerowanie przestrzennej mapy odbić niewielkim nakładem pracy?

 

EDIT: Może rendering jakiejś displacement map, którą będę mógł nałożyć na materiał video????

 

EDIT2: Nie mogę znaleźć tego boxa "visible in rendering" używam ver7

Edytowane przez srodas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.