Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
srodas

Niewidoczne obiekty obecne w refrakcji i odbiciach?

Question

Jako nowy na forum witam się z wszystkimi!

Stawiam pierwsze kroki w 3Ds Max, proszę o poradę.

 

W ramach nauki chciałem wstawić ruchomą, szklaną kulę do ujęcia toczącą się po blacie.

-mam strackowaną kamerę

-mam kulę wraz z jako takim materiałem szkła

-stworzyłem ground plane, ustawiony na matte/shadow by zbierał cień

-wstawione źródło światła

 

W tym momencie chciałbym spowodować, by w refrakcjach kuli było widać przynajmniej drewniany blat.

Zakładam, że muszę dodać drugi ground plane, z teksturą drewna, ale takowy będzie widoczny po renderingu - jak to obejść?

 

Drugie pytanie - nie mogę uzyskać kanału alpha dla samej kuli. Rzucany przez nią cień wyraźnie wskazuje na transparentność i refrakcję, ale sama kulka przezroczysta nie jest.

Dodam tylko, że globalne ustawienia dla kanału alpha i renderingu obsługują alphę, bo po compositingu w AE widze jedynie kulkę i cien wklejone do mojego ujęcia.

 

Ktoś gotów pomóc?

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Odhacz drewnianemu blatowi opcję "visible in rendering".

A co do kulki, to daj render i pokaż ustawienia materiału.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

proszę, oto ustawienia materiału:

ustawieniamaterialuszkl.jpg

 

sama kulka z cieniem (bluescreen dodałem ręcznie, dla lepszej czytelności sytuacji. Odbicia które widzimy są jedynie zdjęciem wstawionym jako mapa odbić, co jest mało wiarygodne przy animowaniu obiektu i chciałbym to zastąpić czymś sensowniejszym)

render0002cr.jpg

 

Ta sama kulka bez odbić ze zdjęcia:

xrender0002cr.jpg

 

Jak widać kulka sama w sobie nie jest przezroczysta, choć cień by na to wskazywał. Dlaczego?

 

i finalna kompozycja w wersji obecnej:

compositionr.jpg

 

W zasadzie nasuwa się tutaj kolejne pytanie - czy chcąc uzyskać wiarygodne odbicia i refrakcje w kuli, jestem zmuszony modelować i teksturować całe otoczenie?? Czy może istnieje jakiś sprytny sposób na wygenerowanie przestrzennej mapy odbić niewielkim nakładem pracy?

 

EDIT: Może rendering jakiejś displacement map, którą będę mógł nałożyć na materiał video????

 

EDIT2: Nie mogę znaleźć tego boxa "visible in rendering" używam ver7

Edited by srodas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy